10 πράγματα για τα πασαλάκια της Θεσσαλονίκης
Διόρθωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του οδικού δικτύου, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες
![stavros-konstantinidis.jpg stavros-konstantinidis.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/stavros-konstantinidis_0.jpg)
![ayto.jpg ayto.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/10/06/ayto.jpg)
1. Αποτελεί ίσως την πιο ανακουφιστική παρέμβαση στην κυκλοφοριακή λειτουργικότητα των κεντρικών δρόμων της πόλης, τα τελευταία χρόνια.
2. Αποθαρρύνει την παράνομη στάθμευση σε δρόμους διπλής κυκλοφορίας.
3. Προστατεύει τις λεωφορειολωρίδες.
4. Εμποδίζει την παράνομη στάθμευση σε μονόδρομους με περισσότερες απο δύο λωρίδες κυκλοφορίας, όπως για παράδειγμα της Τσιμισκή.
4. Δεν επιτρέπει την παράνομη στάθμευση πάνω σε διαβάσεις πεζών.
5. Τα μέτρα αυτά που έχουν προσωρινό χαρακτήρα πρέπει σε βάθος χρόνου να γίνουν μόνιμα, δηλαδή με χτιστές διαχωριστικές νησίδες ή διαπλατύνσεις πεζοδρομίων. Όπου σήμερα υπάρχει κολωνάκι φαίνεται που πρέπει να διαμορφωθεί κατι με μόνιμα υλικά.
6. Κάποιες διαμαρτυρίες φορέων που ακούστηκαν είναι προσχηματικές, πρόχειρες ή ιδιοτελείς και κινούνται σε εντελώς λάθος κατεύθυνση.
7. Στην πραγματικότητα πρόκειται για διόρθωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του οδικού δικτύου, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και στο βαθμό που δεν μπορείς να αλλάξεις την γεωμετρία ενός δικτύου χιλιομέτρων απο τη μια μέρα στην άλλη.
8. Για τη ιστορία οι τεχνικές αυτές πρωτοεισήχθησαν στην ελληνική πραγματικότητα το 1996, μέσα απο ερευνητικό πρόγραμμα που εκπονήθηκε απο το ΥΠΕΧΩΔΕ μέσω του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης με επιστημονικό υπεύθυνο τον Spyros Vougias, και στο οποίο είχα την τιμή να ειμαι μέλος της βασικής επιστημονικής ομάδας, νεαρός Συγκοινωνιολόγος τότε.
9. Ακολούθησαν δεκάδες δημοσιεύσεις σε περιοδικά και εφημερίδες μαζί με τον Σπύρο Βούγια, με πιο χαρακτηριστική τη μόνιμη στήλη μας «Ανασχεδιάζοντας την πόλη» στην Athens Voice μεταξύ 2005-2008, και επίσης πάρα πολλές εφαρμογές, μέσω εκατοντάδων κυκλοφοριακών μελετών σε αντίστοιχες πόλεις της Ελλάδας, και της Κύπρου πολύ πριν τη Θεσσαλονίκη, απο το 1996 μέχρι πρόσφατα. Παντού τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά με άμεση θετική επίπτωση στη λειτουργική και ποιοτική αναβάθμιση κυκλοφορίας και περιβάλλοντος.
10. Το 2014 με την έκδοση του βιβλιου μου «Έξυπνοι δρομοι για μια ανθρώπινη πόλη» παρουσιάζω 30 προτασεις μέτρων χαμηλού κόστους, και υψηλής πολλαπλασιαστικότητας τέτοιου τύπου που μπορούν άμεσα να ανακουφίσουν, οποιαδήποτε αστικη περιοχή.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι κάτοικοι κλήθηκαν να παραμείνουν σε ετοιμότητα
Οι όροι που επέβαλε το δικαστήριο για να μην μπει στη φυλακή
Νωρίτερα εστάλη μήνυμα στους κατοίκους από το 112
Έχει ήδη δρομολογήσει μια σειρά ενέργειες με σκοπό την απρόσκοπτη και με διαφάνεια αδειοδότηση και λειτουργία των καταστημάτων
Τι είπε στενή φίλη της για τις κρίσιμες ώρες που ήταν στην Πάρο
Οδηγούσε μεθυσμένος - Συνελήφθη από την Τροχαία
Η πρόγνωση του καιρού σύμφωνα με τον Π. Γιαννόπουλο
Δεν έχουν εξακριβωθεί ακόμα τα αίτια
Τα λάθη που γίνονται και ο ρόλος του στα αντανακλαστικά του οδηγού
Στον συλληφθέντα επιβλήθηκε το διοικητικό πρόστιμο των 30.000 ευρώ
Τα συγκινητικά «αντίο» των φίλων της
Μήνυμα του «112» στους κατοίκους - Επί τόπου δυνάμεις της Πυροσβεστικής
Η πρώην παίκτρια του MasterChef έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 39 ετών
Οι προσπάθειες για να τους προσφέρουν νερό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.