Ελλαδα

Το πρώτο ελικόπτερο στο Μάτι δεν έκανε ρίψεις νερού γιατί έμεινε από καύσιμα

Ενώ η φωτιά έκαιγε ανεξέλεγκτη και κατευθυνόταν στο Μάτι

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Την ώρα που οι νεκροί από τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι ανέρχονται πλέον σε 95, πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρώτο ελικόπτερο, τύπου S-64 Ericsson, που έφθασε στην περιοχή για να προχωρήσει σε ρίψεις νερού έμεινε από καύσιμα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου, το μοιραίο απόγευμα της 23ης Ιουλίου το πτητικό μέσο παίρνει εντολή να φύγει από την Κινέτα, όπου συμμετείχε στην επιχείρηση κατάσβεσης, και να μεταβεί άμεσα στον Νέο Βουτζά. Η εντολή δόθηκε στις 17.10. Το ελικόπτερο έφθασε στις 17.20 περίπου, ωστόσο δεν ξεκίνησε τις ρίψεις νερού καθώς έπρεπε να πάει για ανεφοδιασμό.

©EUROKINISSI/ΜΑΡΚΟΣ ΧΟΥΖΟΥΡΗΣ

Παράλληλα, λόγω των θυελλωδών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή, δόθηκαν τέσσερις αποτυχημένες εντολές απογείωσης αεροπλάνων Canadair και ελικοπτέρων από τα αεροδρόμια Ελευσίνας, Ανδραβίδας, Τανάγρας και Σάμου. Τελικά στις 17.37 δόθηκε νέα εντολή για την απογείωση ενός ελικοπτέρου S-64 Εricsson από Ελευσίνα. Το πτητικό μέσο απογειώθηκε στις 18.12, φθάνοντας πολύ αργά στην περιοχή, καθώς οι πύρινες γλώσσες είχαν περάσει τη λεωφόρο Μαραθώνος, άνθρωποι καίγονταν ζωντανοί και περιουσίες καταστρέφονταν.

©EUROKINISSI/ΓΕΣ

Τα επόμενα ελικόπτερα που έφθασαν στον τόπο της τραγωδίας ήταν δύο Super Puma, το ένα στις 19.00, όταν εκτράπηκε από άλλη φωτιά στα Μέγαρα, και το άλλο στις 19.10. Aπό τις 19.10 και μετά, στα τρία ελικόπτερα που επιχειρούσαν προστέθηκαν δύο ακόμη Ericsson και δύο Chinook, ενώ έφθασαν και δύο Canadair. Η μάχη όμως είχε χαθεί, με τη φωτιά να σβήνει μόνη της λίγο αργότερα στη θάλασσα και δεκάδες ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους, την ώρα που εκατοντάδες άλλοι θα παρέμεναν εγκλωβισμένοι στη θάλασσα εν μέσω αποπνικτικής ατμόσφαιρας για τουλάχιστον 3 ώρες.

Η απουσία πυροσβεστικού οχήματος στο Νταού Πεντέλης

Εν τω μεταξύ, σε δημοσίευμά του το «Βήμα» δίνει έμφαση στην απουσία του οχήματος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που είχε οριστεί -βάσει σχεδιασμού εκείνη την ημέρα (Κατηγορία Κίνδυνου 4)- να επιτηρεί την περιοχή Ντράφι-Νταού Πεντέλης για τυχόν εκδήλωση της πυρκαγιάς και άμεση κατάσβεσή της.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο όχημα είχε σταλεί στην Κινέτα, όπου μαινόταν το πύρινο μέτωπο. Η εντολή να πάει να σβήσει την εστία στο Νταού Πεντέλης δόθηκε στις 16.45, όμως το πλήρωμα ενημέρωσε πως βρίσκεται στην Κινέτα, συνδράμοντας στην επιχείρηση κατάσβεσης.

Το πρώτο πυροσβεστικό όχημα έφθασε στις 17.35, όταν η φωτιά βρισκόταν ήδη στην Καλλιτεχνούπολη και κατέβαινε με ταχύτητα και ανεξέλεγκτη προς τη θάλασσα δίχως να υπάρχει ίχνος πτητικού μέσου πυρόσβεσης στην περιοχή.