- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Οδυσσέα Λαμτζίδη, έγινες δεκτός στο ΜΙΤ. Αλλά πώς θα πας εκεί;
Ο φοιτητής από την Πάτρα μας μιλά για την καμπάνια «Odyssey to MIT - Ο πηγαιμός για το MIT» και την περιπέτεια να βρει χρήματα μέσω crowdfunding
Ο Οδυσσέας Λαμτζίδης, τελειόφοιτος στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Πατρών, μόλις τον Μάιο ενημερώθηκε ότι ανήκει στο 5% αυτών που έγιναν δεκτοί σε πρόγραμμα του MIT. Το "Bootcamp on Innovation & Entrepreneurship", όπως λέγεται, είναι ένα εντατικό πρόγραμμα 7 ημερών (18 ώρες/μέρα) με σκοπό την εκπαίδευση των συμμετεχόντων στην επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στις κοινότητές τους, μέσω της καινοτομικής επιχειρηματικότητας, και θα πραγματοποιηθεί στο Ρίο Ντε Τζανέιρο.
Το ταξίδι του για το Ρίο ξεκινάει στις 27 Ιουλίου. Μέχρι πριν λίγο καιρό ούτε ο ίδιος γνώριζε αν θα τα καταφέρει. Άλλωστε, πόσες οι πιθανότητες να τον δεχτούν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα και πόσες να μαζέψει τόσα χρήματα από το πουθενά;
Από την αρχή γνώριζε ότι η οικογένειά του, συνταξιούχοι, αδυνατούσαν να υποστηρίξουν οικονομικά αυτή την προσπάθεια. Το πρόγραμμα κοστίζει $6.000, τα αεροπορικά εισιτήρια $1.500 και η διαμονή $300. Όταν τον δέχτηκαν, ο Οδυσσέας αποφάσισε ότι δεν θα αφήσει μια τέτοια ευκαιρία να χαθεί και απευθύνθηκε σε κοινό και εταιρίες ώστε να συγκεντρώσει το απαιτούμενο ποσό (crowdfunding). Και το πέτυχε.
Όπως μας λέει ο ίδιος: «Έκανα την αίτηση ένα βράδυ γύρω στις 12, καθώς έβλεπα μια ταινία, και ποτέ δεν περίμενα να με δεχτούν, ώσπου πέρασα στην πρώτη φάση και μετά στη δεύτερη. Μου πήρε τρεις μέρες να το συνειδητοποιήσω και άλλες τρεις να οργανώσω στο μυαλό μου πώς θα βρω τα χρήματα γι’ αυτό το εγχείρημα. Με τους φίλους μου μάλιστα κάναμε πλάκα τύπου “Μήπως να ζητήσω από τον κόσμο τα λεφτά;” Τελικά όλα γίνονται όταν παίρνεις πρωτοβουλίες και ανοίγεις πόρτες».
Λείπει αυτή η πρωτοβουλία από τα νέα παιδιά στις μέρες μας; «Λίγο ο διάχυτος πεσιμισμός της εποχής, λίγο ο φόβος του ρίσκου και της αποτυχίας, βυθίζουν τους νέους στην παθητικότητα. Ακόμα και αν δεν βγει κάτι από μια προσπάθεια δεν πειράζει, γιατί ίσως έχεις πάρει ένα μάθημα. Κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται είναι ένα σκαλί, σκαρφάλωσέ το και ανέβα στο επόμενο. Το μότο αυτό ίσως ακούγεται κλισέ αλλά το πιστεύω απόλυτα. Όπως επίσης πιστεύω ότι η κρίση έσπασε τα στεγανά και πρόσφερε εναλλακτικές ευκαιρίες για δράση».
Η καμπάνια «Odyssey to MIT - Ο πηγαιμός για το MIT» μόλις ένα μήνα μετά βρίσκεται ήδη στο 90% του ποσού - στόχου που θα του επιτρέψει να ταξιδέψει στο ΜΙΤ. Με άλλα λόγια, από τα 9.000 ευρώ ο Οδυσσέας, μέχρι αυτή την ώρα έχει καταφέρει να συγκεντρώσει γύρω στα 8.000. Ωστόσο δεν σταματά εκεί: Στοχεύει να ξεπεράσει το απαιτούμενο ποσό και να δωρίσει σε φιλανθρωπίες μέρη των χρημάτων που θα περισσέψουν, καθώς και να τα χρησιμοποιήσει για να καλυφθούν τα έξοδα από workshops για φοιτητές σχετικά με τη νεανική επιχειρηματικότητα.
Η καμπάνια
«Το δικό μου crowdfunding ξεκίνησε σε συνεργασία με την Give&Fund και του Γ. Χατζίμπη. Στη πλατφόρμα αυτή, που είναι η μοναδική στην Ελλάδα, μπορεί ο οποιοσδήποτε να ξεκινήσει ένα Life Project και λάβει την υποστήριξη που χρειάζεται».
Στην Ελλάδα της κρίσης η λογική του crowdfunding, ή αλλιώς fundraising, επιτρέπει σε άτομα που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πετύχουν το στόχο τους. Για να πετύχει όμως μια τέτοια καμπάνια θέλει πολύ τρέξιμο και δουλειά. Πρέπει να κοντρολάρεις ένα χάος που θα απασχολήσει μεγάλο μέρος από τον χρόνο σου σχετικά με το μήνυμα που θες να περάσεις, το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι, τις εταιρίες επικοινωνίας, τις λίστες με μέιλ και άλλα πολλά.
Πώς όμως αντιμετώπισαν οι γονείς του Οδυσσέα το εγχείρημα αυτό, που δεν συνηθίζεται ακόμα στην Ελλάδα; «Οι γονείς μου με υποστήριξαν από την πρώτη στιγμή στην ιδέα που είχα για το crowdfunding. Έχωσα μάλιστα τον πατέρα μου να αναλάβει την επικοινωνία με τα media και τον κολλητό μου να συγκεντρώνει διευθύνσεις email».
Η ανταπόκριση ήρθε πρώτα από την εταιρεία λογισμικού Accepted, μετά από το Πανεπιστήμιο Πατρών, από άτομα που δεν τον γνώριζαν προσωπικά και του έκαναν εμβάσματα, από το δίκτυο της mytracknet αλλά και από το πρόγραμμα εκπαίδευσης Cruiselnn. «Όλοι αυτοί με τις χορηγίες τους πίστεψαν σε εμένα και στο όραμα μου να υπάρχει αυτή η τεχνογνωσία στην Ελλάδα και στην επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό με πράξεις κι όχι μόνο με λόγια» μας λέει ο Οδυσσέας.
Ποιος είναι όμως ο Οδυσσέας;
Είναι ο τύπος που αυτοματοποίησε πλήρως το σπίτι του, χρησιμοποιώντας απλά υλικά και τεχνολογίες ανοικτού κώδικα. Δηλαδή προγραμμάτισε το κινητό του ώστε να ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του, τα φώτα, αλλά και να κλείνει το θερμοσίφωνο, κάτι που του έλυσε και τα χέρια, γιατί, όπως μας είπε, το ξεχνούσε συχνά. Όλο αυτό το παρουσίασε στο συνέδριο φοιτητών ηλεκτρολόγων ΣΦΥΜΜΗ αλλά και στο συνέδριο τεχνολογιών ανοικτού κωδικά FOSSCOM 2017. Ταυτόχρονα ασχολείται ενεργά με την εφαρμοσμένη έρευνα στο πλαίσιο της διπλωματικής του εργασίας με θέμα «Blockchain και Internet of Things».
Από τα πρώτα χρόνια στο πανεπιστήμιο συμμετείχε ενεργά σε διάφορες φοιτητικές ομάδες, όπου και διαπίστωσε πολύ γρήγορα ότι έλειπε σημαντικά από τη φοιτητική κοινότητα η κουλτούρα της δημιουργίας και της επιχειρηματικότητας. Έτσι επικοινώνησε με το Mindspace στην Αθήνα και ξεκίνησε το αντίστοιχο παράρτημά του στην Πάτρα παρουσιάζοντας την επιχειρηματικότητα ως μια επιλογή στους φοιτητές, παρακινώντας τους παράλληλα να υλοποιήσουν επιχειρηματικά τις ιδέες τους και να μη φοβηθούν να προσπαθήσουν.
Το πρόγραμμα Bootcamp on Innovation & Entrepreneurship
Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν συμμετάσχει άτομα από περισσότερες από 70 χώρες, κι από τα οποία έχουν ξεκινήσει παραπάνω από 100 εταιρίες, συγκεντρώνοντας κεφάλαιο της τάξης των $36.000.000. Στους στόχους του Οδυσσέα μάλιστα είναι να πείσει το Bootcam του MIT να γίνει μελλοντικά και στην Αθήνα, καθώς έχει πραγματοποιηθεί σε διάφορες χώρες ως τώρα.
Παράλληλα, δεν θέλει η εμπειρία αυτή και η γνώση που θα λάβει να περιοριστεί μόνο στον ίδιον, έτσι μέσα στον χρόνο δεσμεύεται να δομήσει ένα απολύτως δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο στο MIT Bootcamp. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα ανήκει στην παγκόσμια κοινότητα του MIT Bootcamp, με πλήθος Bootcamp coaches, MIT faculty αλλά και Βootcamp participants που θα μπορέσουν να λειτουργήσουν ως εισηγητές, μέντορες.
Τόσο το ταξίδι όσο και την καμπάνια αυτή, ο Οδυσσέας θα την καταγράψει μέσα από τη σελίδα του στο Facebook και στο Instagram.