Αλλάζουν όλα στα διπλώματα οδήγησης: Όλο το σχέδιο νόμου
Τι θα ισχύσει για την απόκτηση ή την ανανέωσή του
Στη δημοσιότητα έδωσε τη Δευτέρα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, το σχέδιο νόμου για το νέο σύστημα εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης ή ανανέωσης αυτού.
Μέσα στο Μάιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, στόχος είναι η δημιουργία ενός αξιόπιστου, διαφανούς και λειτουργικού συστήματος, με αξιοποίηση της τεχνολογίας και την καθιέρωση αδιάβλητων διαδικασιών. Εντός του επόμενου 10ημέρου θα κληθούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς να διατυπώσουν τις απόψεις τους προκειμένου εντός του Μαΐου να προχωρήσει η ψήφιση του Νομοσχεδίου με την εφαρμογή ταυτόχρονα και των απαραίτητων μεταβατικών διατάξεων που απαιτούνται για την ομαλή μετάβαση στο Νέο Σύστημα εξετάσεων οδηγών και υποψήφιων οδηγών.
Τα βασικά σημεία:
- Διαδικασία δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών
1. Κάθε υποψήφιος οδηγός ή οδηγός υποβάλλεται πρώτα σε θεωρητική εξέταση, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με τα οριζόμενα [στο Παράρτημα II του άρθρου 21 του π.δ.51/2012 (Α΄101) καθώς και στο άρθρο 24 της υ.α.50984/7947/2013 (Β’3056)].
Μετά την επιτυχή θεωρητική εξέταση ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για την κατηγορία οδήγησης που έχει αιτηθεί ο υποψήφιος οδηγός.
2. Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς διενεργείται σε δύο στάδια τα οποία διεξάγονται σε διαφορετικές ημέρες.
Στο πρώτο στάδιο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (ΠΟΡΕΙΑ) του υποψηφίου οδηγού ή οδηγού και εφόσον ολοκληρώσει με επιτυχία το στάδιο αυτό εξετάζεται στο δεύτερο στάδιο, εφόσον απαιτείται, προκειμένου να διενεργηθούν οι απαιτούμενες ειδικές δοκιμασίες.
3. Σε περίπτωση αποτυχίας του υποψηφίου οδηγού ή οδηγού στο δεύτερο στάδιο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς, στην επανεξέταση, ο υποψήφιος οδηγός ή οδηγός επανεξετάζεται και στο πρώτο στάδιο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς.
4. Μετά και την επιτυχή δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς και των δύο σταδίων όπου απαιτείται, άλλως, μόνο μετά την επιτυχή δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς του πρώτου σταδίου, χορηγείται η άδεια οδήγησης για την κατηγορία της οποίας έχει αιτηθεί ο ενδιαφερόμενος, υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 5 και με την προϋπόθεση της οριστικής απόρριψης της τυχόν κατ’ άρθρο 7 υποβληθείσας καταγγελίας η οποία υποβάλλεται από τον εξεταζόμενο εντός προθεσμίας δυο (2) εργάσιμων ημερών μετά τη λήξη της εξέτασης.
5. Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών και οδηγών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων πραγματοποιείται από τον υποψήφιο μόνο του επί της εκπαιδευτικής μοτοσικλέτας ή του εκπαιδευτικού μοτοποδηλάτου και στα δύο στάδια.
6. Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης, διενεργείται από έναν εξεταστή.
7. Κατά τη διενέργεια δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης υποψηφίων οδηγών και οδηγών δεν επιτρέπεται να παρίσταται εντός του οχήματος ο εκπαιδευτής υποψηφίων οδηγών.
8. Για τη διενέργεια δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης υποψηφίων οδηγών και οδηγών, οι εκπαιδευτές παραχωρούν προσωρινά τη χρήση των οχημάτων και των μοτοσικλετών στην Περιφερειακή Ενότητα. Σε περίπτωση που δεν τα παραχωρήσουν, οι υποψήφιοι των σχολών δεν μπορούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις. Οι προδιαγραφές των εκπαιδευτικών οχημάτων, που χρησιμοποιούνται στις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών και οδηγών, και καθορίζονται στην Υ.Α. 58930/480/1999 (Β΄ 526), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την 71541/8364/2001(Β’ 1533), συμπληρώνονται ως εξής:
α) Κάθε εκπαιδευτικό όχημα που συμμετέχει στις εξετάσεις πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση με οιονδήποτε αποδεκτό και αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται αδιάλειπτη σύνδεση αυτού με το Κέντρο Ελέγχου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως αυτό προσδιορίζεται από τον παρόντα νόμο.
β) Εντός του οχήματος πρέπει να τοποθετείται κάμερα με μικρόφωνο, που να εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των μοτοσικλετών και να είναι διασυνδεδεμένη αδιάλειπτα με το Κέντρο Ελέγχου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
γ) Είναι υποχρεωτική η γραπτή ανακοίνωση σε ευδιάκριτο σημείο ότι ο χώρος του οχήματος βιντεοσκοπείται και η διαδικασία εξέτασης μεταδίδεται στο Κέντρο Ελέγχου.
9. Οι υποψήφιοι οδηγοί για την απόκτηση άδειας οδήγησης, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της πρακτικής τους εκπαίδευσης και εξέτασης τους υποχρεούνται σε ασφαλιστική κάλυψη έναντι του κυρίου ή κατόχου των οχημάτων. Η ασφαλιστική δαπάνη του προηγούμενου εδαφίου πρέπει να περιλαμβάνει την ασφαλιστική ευθύνη έναντι τρίτων λόγω σωματικής βλάβης, ή ζημιών σε πράγματα, περιλαμβανόμενης και της χρηματικής ικανοποιήσεως λόγω ηθικής βλάβης. Το ασφαλιστήριο συμβόλαιο από τον υποψήφιο οδηγό με τις ανωτέρω καλύψεις προσκομίζεται πριν την έναρξη της πρακτικής του εκπαίδευσης.
- Εποπτεία και αξιολόγηση των εξεταστών και των εκπαιδευτών κατά τη διαδικασία δοκιμασίας
1. H θεωρητική εξέταση και η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και αυτοκινήτων, μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο και καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων.
Το καταγεγραμμένο υλικό της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς προστατεύεται αυστηρά από οποιαδήποτε παρέμβαση και με ευθύνη του εκπαιδευτή υποψηφίου οδηγών και της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας μεταφορτώνεται αμελλητί, σε διαδικτυακή εφαρμογή την ίδια ημέρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7.
Το καταγεγραμμένο υλικό αποτελεί συνοδευτικό υλικό της συγκεκριμένης δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς που καταγράφηκε για ενδεχόμενη αξιολόγηση σύμφωνα με την παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου.
2. Το καταγεγραμμένο υλικό περιέχει οπτικοακουστικό υλικό:
α) από το χώρο διενέργειας των θεωρητικών εξετάσεων, όπου απεικονίζονται όλοι οι συμμετέχοντες στη διαδικασία.
β) από το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος, όπου απεικονίζονται όλοι οι συμμετέχοντες στη διαδικασία.
γ) από το εξωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος, όπου απεικονίζεται το οδικό δίκτυο που κινείται το εκπαιδευτικό όχημα.
3. Οι όροι και οι προϋποθέσεις για τις περιπτώσεις μετάδοσης και καταγραφής με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων κατά τη διαδικασία διενέργειας θεωρητικής εξέτασης και των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς, του τρόπου επεξεργασίας και αποθήκευσης των δεδομένων, της λειτουργίας του φορέα επεξεργασίας τους, του χρόνου τήρησης τους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για τη χρήση των μέσων και την επεξεργασία των δεδομένων, λαμβανομένων υπόψη των διατάξεων του ν.2472/1997 (Α΄50) περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, καθώς και των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.
Με όμοια απόφαση καθορίζεται η άσκηση της εποπτείας στους εξεταστές, στους εκπαιδευτές και στα μέλη των επιτροπών επιτήρησης της θεωρητικής εξέτασης μέχρι την έναρξη λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος του άρθρου 7.
4. Κατά τη διενέργεια της θεωρητικής εξέτασης των υποψηφίων οδηγών και οδηγών, οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας υποχρεούνται στη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την απρόσκοπτη, ομαλή και διαφανή διενέργεια της διαδικασίας. Ως αναγκαία μέτρα νοούνται η απενεργοποίηση των κινητών τηλεφώνων, όλων των συσκευών επικοινωνίας καθώς και κάθε άλλου ηλεκτρονικού ή άλλου μέσου το οποίο καθιστά διαβλητή ή εμποδίζει τη διαδικασία της θεωρητικής
εξέτασης.
- Χώροι διενέργειας ειδικών δοκιμασιών
1. Οι ειδικές δοκιμασίες της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς διενεργούνται μέσα σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή Πίστες Εκπαίδευσης και Εξέτασης Υποψηφίων Οδηγών όπου υπάρχουν, οι οποίοι βρίσκονται σε οικεία ή όμορη Περιφερειακή Ενότητα.
Οι ειδικές δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή πίστες, πραγματοποιούνται από τον υποψήφιο χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή και του εξεταστή εντός ή επί του εκπαιδευτικού οχήματος.
Οι παραπάνω ειδικές δοκιμασίες δύνανται να διενεργούνται με τη χρήση ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης καταγραφής των δεδομένων της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς και αυτόματης εξαγωγής του αποτελέσματος.
- Οι ειδικές δοκιμασίες που πραγματοποιούνται εντός των ειδικά διαμορφωμένων χώρων είναι:
α) Κίνηση και ακινητοποίησή δικύκλου χωρίς λειτουργία κινητήρα για τις Κατηγορίες ΑΜ, Α1, Α2 και Α.
β) Ελικοειδής διαδρομή με μικρή ταχύτητα για τις Κατηγορίες ΑΜ, Α1, Α2 και Α.
γ) Επιτάχυνση οχήματος με αλλαγή ταχυτήτων για τις Κατηγορίες ΑΜ, Α1, Α2 και Α.
δ) Κίνηση με μικρή ταχύτητα για τις Κατηγορίες ΑΜ, Α1, Α2 και Α.
ε) Κίνηση με αποφυγή εμποδίου για τις Κατηγορίες Α1, Α2 και Α.
στ) Πέδηση εκτάκτου ανάγκης για τις Κατηγορίες Α1, Α2 και Α.
ζ) Ακινητοποίηση, στάθμευση δικύκλου και ασφαλής απομάκρυνση από αυτό για τις Κατηγορίες ΑΜ, Α1, Α2 και Α.
η) Οπισθοπορεία με στροφή για τις Κατηγορίες Β, ΒΕ, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D και DE.
θ) Στάθμευση δεξιά ή αριστερά για Κατηγορίες Β, ΒΕ, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D και DE.
ι) Επιτόπου στροφή με κίνηση προς τα πίσω για την Κατηγορία Β και Β1 εφόσον καταστεί υποχρεωτική η χορήγηση της κατηγορίας αυτής στη χώρα μας λαμβανομένων υπόψη και τα οριζόμενα στην Οδηγία 2006/126/ΕΚ όπως ισχύει κάθε φορά.
2. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ρυθμίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του πρότυπου ειδικά διαμορφωμένου χώρου για τη διενέργεια των ειδικών δοκιμασιών της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς.
3. Μέχρι τη δημιουργία ενιαίων ειδικά διαμορφωμένων χώρων διενέργειας των ειδικών δοκιμασιών όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης, οι ειδικές δοκιμασίες των δίκυκλων συνεχίζουν να διεξάγονται στους υφιστάμενους χώρους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Καθυστερήσεις άνω των 30΄ στην Αττική Οδό
Πληροφορίες για έξι τραυματίες
Αναλυτικά οι δικαιούχοι και τα ποσά
Περισσότερη αστυνομική δύναμη ζητούν οι πολίτες της περιοχής
Ο 55χρονος ενημερώθηκε έναν χρόνο μετά από το χειρουργείο ότι έχει καρκίνο
Ανήλικοι και οι υπόλοιποι τρεις επιβάτες του οχήματος
Συνελήφθη ο εκπαιδευτής και ο βοηθός του
«Τα αντιπλημμυρικά έργα στον ποταμό σχεδιάστηκαν το 1974» σημειώνει ο κ. Αναστάσιος Ι. Στάμου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.