- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
«Οι γέφυρες κατασκευάζονται για να ενώσουν ανθρώπους. Λαοί και πολιτισμοί που γνωρίζουν να χτίζουν, να διατηρούν και να πολλαπλασιάζουν τις γέφυρές τους δημιουργούν ένα καλύτερο μέλλον». Με αυτό το πνεύμα, οι τοπικοί φορείς και οι κάτοικοι της Κοιλάδας του Αχελώου, τίμησαν αυτές τις μέρες τη συμπλήρωση 69 χρόνων από την ανατίναξη της «θρυλικής γέφυρας Κοράκου», «της μεγαλύτερης μονότοξης γέφυρας των Βαλκανίων» και συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις, με την ενεργοποίηση προσωπικοτήτων από την Ευρώπη για την αναστήλωσή της.
Με δηλώσεις τους κατά καιρούς, προσωπικότητες όπως ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Αντόνιο Ταγιάνι, ο προκατοχός του Μάρτιν Σούλτς, η πρώην Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού του ΕΚ Σίλβια Κόστα, η Επίτροπος για την Περιφερειακή Ανάπτυξη Κορίνα Κρέτσου - που πρόσφατα επισκέφτηκε την περιοχή και είδε από κοντά τα απομεινάρια της γέφυρας - ο ευρωβουλευτής Γιώργος Γραμματικάκης, ο Μανώλης Γλέζος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας Κώστας Αγοραστός και πολλοί άλλοι, έρχονται να προστεθούν στις δεκάδες διεθνώς αναγνωρισμένες πολιτικές και πνευματικές προσωπικότητες που ζητούν την ανακατασκευή της.
Σύμφωνα με το «βιογραφικό» της, «η Γέφυρα Κοράκου ήταν το μεγαλύτερο μονότοξο γιοφύρι των Βαλκανίων. Έζησε για 435 χρόνια αντέχοντας τους σεισμούς και τις μανιασμένες κατεβασιές του Αχελώου μέχρι που έπεσε θύμα του Εμφυλίου. Είχε άνοιγμα 48 μέτρα και ύψος 26 μέτρα. Τον Μάρτιο συμπληρώθηκαν 503 χρόνια από την κατασκευή της και 69 χρόνια από την ανατίναξή της».
Το σημαντικό και ελπιδοφόρο αυτή την περίοδο είναι η έναρξη μιας νέας συνεργασίας – πρωτοβουλίας, στην οποία συμμετέχουν ευρωπαϊκοί θεσμοί και διεθνώς αναγνωρισμένες προσωπικότητες στα πολιτισμικά θέματα, οι οποίες και ζητούν με δηλώσεις τους την ανακατασκευή της ιστορικής γέφυρας Κοράκου.
Η πιό θετική εξέλιξη των προσπαθειών αυτών είναι η εκπόνηση προμελέτης για την αναστήλωση της γέφυρας Κοράκου και της Κούλιας απο το Εθνικό Μετσόβειο πολυτεχνείο τον Σεπτέμβριο του 2017 η ολοκλήρωσή της οποίας προβλέπεται για τον Ιούλιο του 2018. «Ελπίζουμε ότι θα ακολουθήσει και η κύρια μελέτη του έργου ώστε επιτέλους να μπει σε διαδικασία υλοποίησης αυτή η πολύχρονη προσπάθεια όλων όσων υποστηρίζουν την αναστήλωση της γέφυρας στην Κοιλάδα του Αχελώου», αναφέρουν τοπικοί φορείς που πρωτοστατούν στην υλοποίηση του έργου.
Δηλώσεις προσωπικοτήτων για το γεφύρι του Κοράκου.
Αντόνιο Ταγιάνι:
Τη στιγμή που παλαιές και νέες διχόνοιες αμφισβητούν την Ένωση, τα απτά σύμβολα της ενότητας πρέπει να καθοδηγούν τη σκέψη μας και να μας οδηγούν προς το μέλλον. Οι γέφυρες συνδέουν τους ανθρώπους και βοηθούν στην ανάπτυξη δικτύων, στη διάδοση της γνώσης, στο εμπόριο προϊόντων, στην πρόσβαση στις υπηρεσίες και στην ανάπτυξη των κοινοτήτων.
Η γέφυρα του Κοράκου συνδυάζει την ιστορία με τον πολιτισμό και το αρχιτεκτονικό επίτευγμα. Η σύρραξη κατέστρεψε αυτό που για δεκαετίες αποτελούσε το σύμβολο της περιφερειακής ανάπτυξης και το μέσο επίτευξης της ανάπτυξης σε μια περιοχή με ιδιαίτερη φυσική ομορφιά και κληρονομιά. Για την Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα, η ανάπλαση και η ανακατασκευή επισημαίνει αποτελούν την απάντηση στα προβλήματά μας. Ελπίζω αυτό να ισχύει και για τη γέφυρα του Κοράκου στην κοιλάδα του Αχελώου.
Μάρτιν Σούλτς:
Αγαπητοί φίλοι της κοιλάδας του Αχελώου, η Γέφυρα Κοράκου, είναι κομμάτι της πολύ σημαντικής ιστορικής κληρονομιάς όχι μόνο της χώρας σας, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης, και κάθε χρόνο στηρίζω όλους αυτούς τους φίλους που παλεύουν για την ανακατασκευή αυτής της σημαντικής γέφυρας.
Μανώλης Γλέζος:
Το Γεφύρι του Κοράκου στον Αχελώο πρέπει οπωσδήποτε να ξανακτιστεί. Για πάρα πολλούς λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι παλιότερο υπάρχει στον τόπο μας πρέπει να ξανακτιστεί και είναι από τα αρχαιότερα μνημεία. Πέρα από αυτό όμως δείχνει τη μεγάλη τέχνη των Ελλήνων Ιεροφαντών της πέτρας, του πελεκητή, του λιθοξόου, του κτίστη. Όλη η λειτουργία για το κτίσιμο δεν είναι κάτι απλό. Είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Δείχνει τις σχέσεις του ανθρώπου με την πέτρα. Δείχνει τη συνείδηση που έχει αποκτηθεί ανάμεσα στην πέτρα και στον άνθρωπο και γι αυτό το λόγο πρέπει οπωσδήποτε όλα τα γεφύρια να ξανακτιστούν και όλα τα παλιά κτίρια να ξανακτιστούν γιατί αποτελούν την πολιτισμική μας κληρονομιά. Είναι ο τρίτος λόγος για τον οποίο επιβάλλεται να μην ξεφύγουμε από μια κληρονομιά πολιτισμική που έχουμε και που πρέπει να μείνει στον τόπο μας.
Γιώργος Γραμματικάκης :
Η αφορμή για τη σημερινή μας επικοινωνία είναι βέβαια η Γέφυρα Κοράκου που κλείνει τα πεντακόσια χρόνια από την κατασκευή της, πολύ παλιά, πανέμορφη και που βέβαια κάποια στιγμή ανατινάχτηκε και κάποια ακόμα παραπέρα στιγμή είχε μια τελική καταστροφή από τις πρόσφατες πλημμύρες - τις οδυνηρές - στον Αχελώο. Αυτό μας θυμίζει και την ανάγκη της γρήγορης ανακατασκευής της, της πιεστικής ανακατασκευής της, μας θυμίζει τη σημασία που έχουν τα μνημεία στην Ελλάδα, ιδιαίτερα οι γέφυρες, ιδιαίτερα η περιοχή του Αχελώου, γιατί συνδέουν το παρελθόν με το παρόν. Είναι πράγματι γέφυρες παρελθόντος, αλλά ένας λαός που ξέρει καλά την ιστορία του που σέβεται τα μνημεία του είναι και η γέφυρα από το παρόν προς το μέλλον. Γι αυτό λοιπόν ενώνω κι εγώ τη φωνή μου με όλες τις άλλες φωνές που επιμένουν στο σεβασμό των ελληνικών μνημείων, κάθε είδους Ελληνικών μνημείων και ειδικά των ιδιαίτερων μνημείων του Αχελώου γιατί αυτό θα μας διδάξει πολλά για το παρελθόν και θα μας δείξει ένα δρόμο προς το μέλλον.
Κώστας Αγοραστός:
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας στηρίζει με έργο έμπρακτα την ανακατασκευή της γέφυρας Κοράκου γιατί πιστεύουμε όποιος έχει ιστορική μνήμη έχει και θέση στο μέλλον.
Η γέφυρα ανατινάχθηκε το 1949 από άνδρες του Δημοκρατικού Στρατού, σε μια προσπάθεια να ανακόψουν την επίθεση που δέχονταν. Έζησε για 435 χρόνια αντέχοντας σε σεισμούς και τις μανιασμένες κατεβασιές του Αχελώου μέχρι που έπεσε κι αυτή θύμα του Εμφυλίου. Στις 28 Μαρτίου συμπληρώθηκαν 69 χρόνια από την ανατίναξή της και 503 από την κατασκευή της.
Οι νομοί Καρδίτσας - Άρτας, αν και συνορεύουν, αποκόπηκαν ώς το 1961, οπότε και κατασκευάσθηκε η σημερινή αμαξογέφυρα.Η γέφυρα ήταν κτισμένη πάνω στον άξονα της αρχαίας οδού Τρίκκης -Γόμφων - Αργιθέας - Αμβρακίας και είχε μεγάλη στρατηγική και εμπορική σημασία. Ήταν η μεγαλύτερη μονότοξη γέφυρα των Βαλκανίων, καθώς το άνοιγμα στην βάσης της ήταν 48 μέτρα, το μεγαλύτερο ύψος της 26, το πλάτος της 2,30 ενώ η απόσταση από την μία άκρη έως την άλλη ήταν 80 μέτρα.