- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Άγνωστα παραμένουν έξι μήνες μετά, τα ακριβή αίτια της βύθισης του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στο αγκυροβόλιο του Πειραιά κοντά στην Ψυτάλλεια, καθώς έχει «παγώσει» η διαδικασία δεξαμενισμού και επιθεώρησής του.
Το πλοίο μετά την ανέλκυσή του οδηγήθηκε στη θαλάσσια περιοχή των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου Σπανόπουλου στην Ελευσίνα και εξακολουθεί να παραμένει εκεί με αποτέλεσμα έως σήμερα να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία πραγματογνωμοσύνη από τους αρμόδιους επιθεωρητές, που έχουν ορίσει η εισαγγελία Πειραιά, η Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων, αλλά και η πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Η συνήγορος της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Αγία Ζώνη ΙΙ», Χριστίνα Σφαέλου, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων τόνισε ότι το πλοίο παρά το γεγονός ότι έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από την ανέλκυσή του δεν μπορεί να επιθεωρηθεί, καθώς θα πρέπει να δεξαμενιστεί και να καθαριστεί, κάτι που έχουν ζητήσει και οι αρμόδιοι πραγματογνώμονες.
«Παρά το γεγονός ότι ζητήσαμε να αναλάβουμε το κόστος δεξαμενισμού, κάτι τέτοιο δεν μας επετράπη, καθώς το πλοίο είναι κατασχεμένο από τις ανακριτικές Αρχές και δεν μας επιτρέπεται ούτε να πλησιάσουμε» τόνισε η ίδια.
Υποστήριξε, επίσης, ότι περίπου 750 κυβικά πετρελαιοειδών που απαντλήθηκαν από το δεξαμενόπλοιο «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ» εξακολουθούν να βρίσκονται στο πλοίο «Lassea», καθώς τα ΕΛΠΕ αρνούνται να παραλάβουν το φορτίο υποστηρίζοντας ότι η ανάλυση αυτής της ποσότητας δεν συνάδει με τις προϋποθέσεις φορτίων που παίρνουν για επαναδιύλιση και υπάρχει κίνδυνος ζημιάς.
«Αλλά κάτι τέτοιο δεν ευσταθεί, καθώς τα ΕΛΠΕ έχουν παραλάβει άλλα φορτία πολύ χειρότερης ποιότητας και με περισσότερο νερό από άλλα ναυάγια είτε από άλλες περιπτώσεις και τα έχουν επαναδιυλίσει επιτυχώς» πρόσθεσε η κ. Σφαέλου και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η πλοιοκτήτρια εταιρεία να κινηθεί και νομικά εναντίον των ΕΛΠΕ.
Σημειώνεται ότι από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) έχει κατατεθεί η έκθεση της 1ης περιόδου εργασιών (09/2017-12/2017) σχετικά με τη «μελέτη των επιπτώσεων της ρύπανσης που προκλήθηκε από το ατύχημα του Δ/Ξ Αγία Ζώνη ΙΙ στο Σαρωνικό Κόλπο», ενώ η 2η περίοδος αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Μαρτίου.
Το χρονικό του ναυαγίου
Υπενθυμίζεται ότι το «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ» βυθίστηκε υπό αδιευκρίνιστα αίτια στις 10/09/2017 νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό έμφορτο με 2.570 τόνους καύσιμα προκαλώντας διάσπαρτη ρύπανση στις παράκτιες περιοχές του Σαρωνικού. Η εταιρεία είχε υποστηρίξει ότι η βύθιση του δεξαμενόπλοιου είχε προέλθει από δολιοφθορά, κάτι όμως που δεν έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής. Το δεξαμενόπλοιο είχε αποπλεύσει έμφορτο από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oilκαι 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.
Τη στιγμή του ναυαγίου στο πλοίο βρίσκονταν ένας ναύτης και ο Α' μηχανοδηγός από τα συνολικά έντεκα μέλη. Και οι δύο περισυνελέγησαν σώοι από λάντζα και ρυμουλκό σκάφος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εξάλλου, ελάχιστες είναι έως στιγμής οι αιτήσεις που έχουν κατατεθεί στο γραφείο στον Πειραιά που άνοιξε το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων από Ρύπανση Πετρελαίου (International Oil Pollution Compensation, IOPC), για την υποβολή των αξιώσεων που προέκυψαν από τη ρύπανση και προέρχονται κυρίως από αλιείς, εταιρείες που ασχολήθηκαν με την απορρύπανση, εστιάτορες κ.α. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως αναμένεται από αυτή τη περίοδο να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός αιτήσεων που θα κατατεθούν μέσω δικηγόρων. Επίσης, δεν είναι σαφές το ακριβές χρονοδιάγραμμα ικανοποίησης των αιτήσεων που αποστέλλονται για έγκριση στα κεντρικά του Ταμείου στο Λονδίνο, λόγω της πολυπλοκότητας της υπόθεσης καθώς κάθε αίτηση εξετάζεται ξεχωριστά και μπορεί να διαρκέσει από λίγους μήνες μέχρι και δυο χρόνια.