Ελλαδα

Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά έφτασε ο «μετροπόντικας»

Ο σταθμός αναμένεται να λειτουργήσει το 2021

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη έφτασε την Τετάρτη το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ) της Αττικό Μετρό ή αλλιώς «μετροπόντικας», στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», σηματοδοτώντας την αρχή του τέλους για ένα σημαντικό έργο, όχι μόνο για τον δήμο Πειραιά, αλλά για ολόκληρο το λεκανοπέδιο.

Πρόκειται για την επέκταση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα προς Πειραιά, μήκους 7,55 χιλιομέτρων. Σημειώνεται ότι με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 45 λεπτά. 

«Ημέρα χαράς» για τον Πειραιά, χαρακτήρισε τη σημερινή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την άφιξη του μετροπόντικα στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», ο οποίος θα ξεκινήσει να λειτουργεί το 2021. Στις δηλώσεις του ο κ. Σπίρτζης τόνισε την προσπάθεια της Αττικό Μετρό, ενώ μίλησε και για την άριστη συνεργασία του υπουργείου με τον δήμο Πειραιά, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ο Πειραιάς επιτέλους αποκτά αυτό που το άξιζε εδώ και πάρα πολλά χρόνια».

Ο υπουργός μαζί τη διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, τον πρόεδρο Γιάννη Μυλόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο Θόδωρο Παπαδόπουλο παρακολούθησαν την άφιξη του μετροπόντικα, ενώ σε αυτή παραβρέθηκαν ακόμη πολλοί βουλευτές, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, δήμαρχοι όμορων περιοχών και εκπρόσωποι φορέων. Σε ερώτηση για το εάν έχουν ξεπεραστεί τα προβλήματα που υπήρχαν στον σταθμό του Πειραιά, ο υπουργός εξήγησε: «Στο λιμάνι τα τεχνικά θέματα που υπήρχαν πιστεύω πως έχουν αντιμετωπιστεί, γι' αυτό άλλωστε το χρονοδιάγραμμα είναι συγκεκριμένο, ενώ επίσης έχουμε και την τελική χωροθέτηση. Θεωρώ όμως ότι το έργο αυτό όπως και αυτό του τραμ δεν έχουν πλέον τις γκρίζες ζώνες που υπήρχαν στο παρελθόν», διευκρίνισε ο κ. Σπίρτζης.

Σε ακόμη μια ερώτηση για την γραμμή 4 του Μετρό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε πως η γραμμή 4 μαζί με τις επεκτάσεις που θα γίνουν θα αποτελέσει ένα από τα έργα που θα ολοκληρώνει ένα πλήρες δίκτυο του μετρό για την Περιφέρεια Αττικής. Με αφορμή ωστόσο τα προβλήματα που σημειώθηκαν εξαιτίας των βροχών σε διάφορες περιοχές και σε ερώτηση για το εάν υπάρχει επαρκές αποχετευτικό δίκτυο στους σταθμούς, ο κ. Σπίρτζης απάντησε: « Στους σταθμούς υπάρχει επαρκές αποχετευτικό δίκτυο αφού όπου υπάρχει σχεδιασμός ολοκληρωμένος υπάρχει και αντιπλημμυρική προστασία. Αυτό όμως που δεν υπήρχε στη χώρα και αυτό είναι μέλημα του υπουργείου, είναι να υπάρχουν οι δομές στρατηγικού σχεδιασμού για όλη τη χώρα ιδιαίτερα όταν έχουμε φορείς τις τοπικής αυτοδιοίκησης κυρίως τους δήμους που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε τεχνικό επίπεδο, ανθρώπινο δυναμικό και οικονομικούς πόρους», τόνισε ο υπουργός.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος Θόδωρος Παπαδόπουλος, δήλωσαν με αφορμή το σημερινό γεγονός πως είναι καλύτερη η εικόνα παρά τα λόγια, θέλοντας να τονίσουν πως το σημαντικό αυτό έργο ολοκληρώνεται. Ξεκαθάρισαν ωστόσο πως η λειτουργία των πρώτων τριών σταθμών της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ οι υπόλοιποι σταθμοί (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) θα ανοίξουν στα τέλη του 2020 ή τις αρχές του 2021.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σε σχετικές δηλώσεις τόνισε:«Είναι ένα έργο με το οποίο αλλάζει φυσιογνωμία ο Πειραιάς, η λειτουργία της πόλης αλλά και η αναπτυξιακή προοπτική. Αντιλαμβάνεστε τη σημασία του έργου και πως αυτή θα επηρεάσει θετικά την κρουαζιέρα, όταν συνδεθεί το λιμάνι με το αεροδρόμιο», ενώ επεσήμανε πως δημιουργείται ένας σημαντικός ευρωπαϊκός διαμετακομιστικός κόμβος στον Πειραιά με το λιμάνι, τον ΗΣΑΠ, το μετρό και το τραμ. Σε ότι αφορά τις καθυστερήσεις των έργων, ο κ. Μώραλης ανέφερε πως αυτές δεν είναι ευχάριστες ωστόσο «η καθυστέρηση του μετρό» εξήγησε ο δήμαρχος «δεν δημιουργεί πολλά προβλήματα στη λειτουργία της πόλης αφού τα έργα που εκτελούνται γίνονται υπόγεια», από την άλλη όμως, όπως σημείωσε η καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου του τραμ έχει διαλύσει τον Πειραιά.