Ελλαδα

Δίπλωμα οδήγησης – Τι αλλάζει

Τα πάνω  κάτω αναμένεται να φέρουν σε οδηγούς και εκπαιδευτές τα δύο νομοσχέδια που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
378939-781923.jpg

Τα πάνω κάτω αναμένεται να φέρουν σε οδηγούς και εκπαιδευτές τα δύο νομοσχέδια που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών, με τα οποία θα προβλέπονται ριζικές αλλαγές και αυστηρές ποινές.

Μάλιστα, με το δεύτερο σχέδιο νόμου το οποίο θα κατατεθεί μέσα στον Δεκέμβριο, οι σχολές οδήγησης που δεν θα συμβαδίσουν με τα όσα προωθούνται από το ΥΠΟΜΕΔΙ θα έρθουν αντιμέτωπες ακόμη και με «λουκέτο».

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, στον Ελεύθερο Τύπο, το υπουργείο μεταξύ άλλων θέλει να αλλάξει ριζικά τον τρόπο εξέτασης για την άδεια διπλώματος, περνώντας τη διαδικασία σε ψηφιακή μορφή, αποτρέποντας με αυτό τον τρόπο το πλέον καθιερωμένο λάδωμα, το οποίο να υπενθυμίσουμε κυμαίνεται περίπου στα 200 – 250 ευρώ.

Πώς όμως θα γίνει αυτό και τι κυρώσεις θα υπάρξουν; Όπως εξήγησε ο κ. Μαυραγάνης, οι εξεταστές δεν θα παρευρίσκονται στο αμάξι αλλά θα δίνουν τις οδηγίες μέσω μικροφώνου και θα βλέπουν την πορεία του αυτοκινήτου μέσω κάμερας. Ο εκπαιδευτής για λόγους ασφαλείας θα είναι μαζί με τον εξεταζόμενο, ωστόσο ο ρόλος του θα είναι περιορισμένος.

Το σύστημα θα θυμίζει λίγο τις πανελλαδικές εξετάσεις, αφού για παράδειγμα δύο εξεταστές από την Ξάνθη θα επιβλέπουν έναν υποψήφιο οδηγό από την Κρήτη ή ένας εν δυνάμει οδηγός της Θεσσαλονίκης θα εξετάζεται από ειδικούς της Πάτρας. Αυτό, όμως, δεν θα περιοριστεί μόνο στο πρακτικό κομμάτι αλλά θα προχωρήσει και στο θεωρητικό.

Από το νέο έτος όλες οι σχολές οδήγησης της χώρας είναι υποχρεωμένες να ενσωματώσουν κάμερες οι οποίες θα είναι συμβεβλημένες με ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου (σ.σ. μέχρι το τέλος του έτους θα έχει αναλάβει εταιρεία τη δημιουργία του), μέσω του οποίου θα φαίνεται ότι ο υποψήφιος οδηγός παρακολούθησε πράγματι όλα τα θεωρητικά μαθήματα. Στην περίπτωση που οι σχολές δεν δεχτούν αυτή τη νέα τροπή, θα κλείνουν.

Βέβαια, η εφαρμογή μιας τέτοιας διαδικασίας βρίσκει αντίθετους τους άμεσα εμπλεκόμενους. Οπως σημειώνουν στον Ελεύθερο Τύπο ιδιοκτήτες Σχολών Οδηγών, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εγκατασταθεί ένα τέτοιο σύστημα, πόσω μάλλον να μπορεί να ελέγχει ολόκληρο το δίκτυο της χώρας. Χρειάζονται αφενός αρκετοί υπάλληλοι για να «τσεκάρουν» τις κάμερες και αφετέρου στο πρακτικό κομμάτι της εξέτασης θα προκύψουν επιμέρους προβλήματα. Οπως εκτιμούν, είναι σχεδόν ακατόρθωτο να ελέγξει ο εξεταστής μέσω κάμερας το αυτοκίνητο από την έξω μεριά, όταν ο οδηγός πραγματοποιεί παρκάρισμά ή οπισθογωνία.

Πώς θα γίνονται οι εξετάσεις για δίπλωμα

1. Ο οδηγός θα εξετάζεται από απόσταση και στο αμάξι θα παρευρίσκεται μόνο ο δάσκαλός του.

2. Ο οδηγός θα λαμβάνει οδηγίες μέσω ακουστικού και θα ελέγχεται μέσω κάμερας.

3. Οι εξεταστές θα βρίσκονται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο control panel και θα δίνουν τις οδηγίες τους μέσω μικροφώνου.

4. Ο οδηγός έχει υποχρέωση να παρακολουθήσει όλα τα θεωρητικά μαθήματα.

5. Οι σχολές οδηγών μέσα στο 2019 υποχρεούνται να εγκαταστήσουν το νέο ηλεκτρονικό σύστημα του ΥΠΟΜΕΔΙ, με το οποίο θα φαίνεται ότι πράγματι διδάσκονται οι εξεταζόμενοι τα θεωρητικά μαθήματα.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.