Ελλαδα

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις ενδιάμεσες εκπτώσεις - Αρχίζουν την Τετάρτη

Προαιρετικής λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή 5 Νοεμβρίου

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Την Τετάρτη 1η Νοεμβρίου θα ξεκινήσουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, σύμφωνα με τον νόμο 4446/2016, και θα λήξουν την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών (ΕΣΑ), κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών, που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

Στο διάστημα αυτό, δίνεται από τον νόμο η δυνατότητα της προαιρετικής λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή 5 Νοεμβρίου. Η πρόταση του ΕΣΑ για το ωράριο λειτουργίας τη συγκεκριμένη Κυριακή είναι 11.00 – 18.00.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών καλεί το καταναλωτικό κοινό να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου, εμπιστευόμενο τις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες, όπως τονίζει, θα προσφέρουν και πάλι προϊόντα ποιότητας σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές.

Προαιρετική και όχι υποχρεωτική είναι η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων του νομού Θεσσαλονίκης την Κυριακή 5 Νοεμβρίου,  όπως γνωστοποιεί ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ).

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές 

Σύμφωνα με τον "Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, ισχύουν τα εξής":

- Σε περίπτωση που παρέχονται διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, πρέπει να αναγράφεται στη βιτρίνα του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη σχετική προωθητική ενέργεια το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης (από ....% έως......%), 

- τα καταστήματα οφείλουν να αναγράφουν σε όλα τα πωλούμενα είδη την παλαιά και τη νέα, μειωμένη με την έκπτωση, τιμή και, προαιρετικά, το ποσοστό της έκπτωσης, προκειμένου να είναι δυνατή η σύγκριση των τιμών, 

- εφόσον παρέχεται έκπτωση σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, πρέπει να αναγράφεται, στη βιτρίνα του καταστήματος αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη προωθητική ενέργεια, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης, 

- σε κάθε άλλη περίπτωση, πρέπει να αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό έκπτωσης, 

- όλες οι ανωτέρω πρακτικές επικοινωνίας διενεργούνται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα (άρθρο 4 παρ. 6 του Κώδικα Δεοντολογίας για τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές Ενέργειες). 

- Οι πλασματικές εκπτώσεις συνιστούν μορφή παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού και, ως εκ τούτου, απαγορεύονται. Στην περίπτωση αυτή η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή επιβάλλει τις προβλεπόμενες κυρώσεις. 

Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» εφιστά την προσοχή των καταναλωτών να ζητούν όλες τις απαραίτητες διευκρινίσεις για τα ποσοστά των εκπτώσεων και την τελική τιμή των προϊόντων πριν προβούν σε αγορά.

Σε περίπτωση δε που οι καταναλωτές διαπιστώνουν παραπλανητικές πρακτικές ή παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας, μπορούν να απευθύνονται στον Συνήγορο του Καταναλωτή για την εξωδικαστική επίλυση της καταναλωτικής τους διαφοράς.