Ελλαδα

Καταγγελία - Έβαλαν τα νήπια να ζωγραφίσουν πάνω σε ένα άλογο

Πρωτοβουλία  νηπιαγωγείου στη Θεσσαλονίκη

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
377073-778363.jpg

Κύμα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η πρωτοβουλία νηπιαγωγείου να βάλει τα παιδιά να ζωγραφίσουν πάνω στο σώμα ενός λευκού αλόγου, σύμφωνα με καταγγελία που δημοσιεύτηκε στο facebook, με την συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών  να καταδικάζει την πρακτική του παιδικού σταθμού.

«Αυτή είναι η παιδεία που οραματίζονται εκεί για αυτές τις ευαίσθητες ψυχές ; Αυτά τα παραδείγματα δίνουν; Ετσι "μολύνουν" την σκέψη και τα αισθήματα των παιδιών σε αυτή την τρυφερή ηλικία; Θα γίνει φυσικά καταγγελία γιατί είναι και παράνομο! Ευχαριστώ τον Abraam Abrahams και την ομάδα μας Dreamdancers που με ειδοποίησαν και μαζί θα επιληφθούμε και αυτό το περιστατικό κακοποίησης. Είστε εκτός της ηθικής πλευράς παράνομοι. Σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 2 του Ν. 4039/12. 2. Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε επιχειρήσεις ψυχαγωγικών παιχνιδιών, πίστας αυτοκινητιδίων, μουσικών συναυλιών, επιδείξεων, πανηγυριών ή άλλων καλλιτεχνικών ή ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, εφ’ όσον τα ζώα χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμά τους» αναφέρει στο προφίλ της στο facebook η κυρία Κατερίνα Τσέρτου, που έφερε στη δημοσιότητα το περιστατικό.

Το περιστατικό συνέβη τέλος Σεπτεμβρίου, έγινε όμως γνωστό αργά χθες το βράδυ, όταν υπέπεσε στην αντίληψη ομάδας ζωόφιλων, που μάλιστα πρόκειται να λάβουν και τα προβλεπόμενα νομικά μέτρα. 

Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, που δημοσιοποίησε ο ίδιος ο σταθμός στο facebook, τα παιδάκια κρατούν τα πινέλα τους στο χέρι και με την παρότρυνση της δασκάλας, ζωγραφίζουν με νερομπογιές το άσπρο άλογο, το οποίο υπομένει την δοκιμασία χωρίς να φαίνεται να αντιδρά.  

Τι απαντά ο παιδικός σταθμός 

Οι σχέσεις μας με τα ζώα:

Κατανοώντας τους προβληματισμούς που αναπτύχθηκαν ως σχόλια σε ανάρτηση του Σχολείου μας, με θέμα την επίσκεψη και ζωγραφική στο σώμα αλόγων, ενημερώνουμε για τα εξής: 

Πρόκειται για ΣΧΕΣΗ μεταξύ παιδιών και ζώων και στην ουσία πρόκειται για ένα ακόμη χάδι με το πινέλο ή και βούρτσισμα σαν αυτό που έτσι κι αλλιώς προηγείται πάντα σε κάθε επίσκεψή μας. 

Το αν το απολαμβάνουν τα άλογα φυσικά μόνο μέσω της γαλήνιας στάσης τους μπορεί να αξιολογηθεί ή και από την γνώμη των ειδικών που ασχολούνται με τα άλογα (πχ ο υπεύθυνος Εκπαιδευτικός-Ψυχολόγος του προγράμματος ή άλλοι εκπαιδευτές). Αν βέβαια αναζητούμε οπωσδήποτε «κακοποίηση» ή εκμετάλλευση των ζώων τότε προφανώς θα μπορεί να διαφωνεί κανείς ακόμη και με την ιππασία ή με τον εγκλεισμό των ζώων σε σταύλους.

Η σχέση των παιδιών μας με τα ζώα καλλιεργείται ΚΑΙ μέσα από τέτοιες επαφές και δραστηριότητες και είναι μοναδική. 

Υλοποιείται ανά μήνα ή δίμηνο και στόχος είναι μέσα από την περιποίηση, τάϊσμα, φροντίδα και παιχνίδι με τα άλογα στον χώρο τους να αναπτυχθεί η τόσο πολύτιμη επαφή-και σωματική με τα ζώα, ξεπερνώντας φοβίες, αναστολές κλπ. Δεν είναι τυχαίο που έχει επιλεγεί η συγκεκριμένη συνεργασία όπου υλοποιείται καθημερινά Θεραπευτική Ιππασία για ΑΜΕΑ και Εκπαιδευτικά προγράμματα στις εγκαταστάσεις του ΙΟΒΕ και όχι κάποιο τσίρκο ή ψυχαγωγικό πάρκο όπως αδίκως κατηγορηθήκαμε. 

Γνωρίζουμε να υπερασπιζόμαστε τις επιλογές μας με επιστημονική, παιδαγωγική και ψυχολογική τεκμηρίωση και με απτά αποτελέσματα στην ανάπτυξη των παιδιών. Όσοι/ες λοιπόν έχουν διάθεση για γόνιμο διάλογο που βοηθά στην εξέλιξη όλων μας και ειδικά των συναδέλφων Εκπαιδευτικών μπορούν να αφιερώσουν τον χρόνο τους-κάποιο σάββατο ίσως- για να πείσουμε ή να μας πείσουν για το ορθό ή λάθος των επιλογών μας. 

Υπήρξαν όμως αφορισμοί, ύβρεις και οι απειλές που δεν έχουν θέση σε Παιδαγωγικές συζητήσεις και γι αυτό αφαιρέθηκαν από τις αναρτήσεις μας ενώ για τους ακραίους χαρακτηρισμούς θα γίνει και αναφορά στις αρμόδιες αρχές, προστατεύοντας κάθε δικαίωμά μας. Η άγνοια δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για ανυπόστατες, ψευδείς και υβριστικές αναφορές.

Στον χώρο μας δεν θα βρεί κανείς κακοποίηση, ούτε εχθρούς. Μόνο δασκάλους που αποδεικνύουν καθημερινά την αγαπη τους και στα ζώα και στα παιδιά και στη φύση και στον άνθρωπο. Θα προσδοκούσαμε μάλιστα τα εύσημα για το ετήσιο πρόγραμμα που υλοποιούμε για την ανάπτυξη της σχέσης των παιδιών με τα ζώα.

• Ενδεικτικά επισυνάπτουμε και το σχόλιο συναδέλφου Εκπαιδευτικού και μητέρας του σχολείου μας: 

“Πρόκειται για ένα σχολείο που έχει εντάξει στο πρόγραμμα του συχνές επισκέψεις και φροντίδα των ζώων, είχε σκυλάκι στην αυλή του και πάντα μιλάει στα παιδιά για την αγάπη προς τα ζώα. Τα παιδιά πάντα βλέπουν την ζωγραφική σαν πράξη αγάπης : βάφουν τον εαυτό τους, τους άλλους και τρελαίνονται για face painting. Κανείς δεν λέει στις κοπέλες που βάφουν ότι κακοποιούν τα παιδιά. Το άλογο δεν πόνεσε και δεν ταλαιπωρήθηκε. Ακόμη και αν κάποιος διαφωνεί με την δράση ας μείνει σε αυτό ας σχολιάσει ... Γιατί χαρακτηρίζετε τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο συνολικά με τέτοιο τρόπο; Με τρόπο που θα μπορούσαν να σας ρωτήσουν: τέτοια μαθαίνεται στα παιδιά σας;; Να βρίζουν και να αφορίζουν ;;; Ψυχραιμία” Λ.Δ.

Σε κάθε περίπτωση για όποια διευκρίνιση η Διεύθυνση του Σχολείου είναι στη διάθεση οποιουδήποτε με γνώμονα το καλό αποτέλεσμα για τα παιδιά μας.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.