Ελλαδα

Μπαλάκι οι ευθύνες για το περιβαλλοντικό έγκλημα στον Σαρωνικό – Η απάντηση του ιδιοκτήτη για λαθρεμπόριο και παρατάσεις (video)

Οι «γκρίζες» πτυχές του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Την ώρα που ο Σαρωνικός αργοπεθαίνει μέσα στο μαζούτ και το πετρέλαιο, οι αρμόδιες Αρχές και ο πλοιοκτήτης κάνουν μπαλάκι τις ευθύνες για αυτό το περιβαλλοντικό έγκλημα.

Κουρουμπλής: Η ίδια εταιρεία έκανε λαθρεμπόριο

Το βράδυ της Πέμπτης, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής αφού προέτρεψε τους Αθηναίους να πάνε το Σαββατοκύριακο για μπάνιο στις παραλίες της Αττικής(!), αποκάλυψε μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, πως δύο πλοία της ιδιοκτήτριας εταιρείας του δεξαμενόπλοιου που βυθίστηκε, είχαν κατασχεθεί για λαθρεμπόριο.

«Έχω πληροφορίες ότι υπάρχουν προβλήματα. Είχαν κατασχεθεί δύο πλοία για λαθρεμπόριο. Αυτά είχαν γίνει πριν από δύο ή τρία χρόνια, όμως ως γεγονός μας βάζει υποψίες» είπε χαρακτηριστικά.

Έγγραφα-ντοκουμέντα: Με παρατάσεις έπλεε το «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Εν τω μεταξύ, το βράδυ της ίδιας ημέρας, το 902gr έδωσε στη δημοσιότητα έγγραφα του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας με τα οποία αποδεικνύεται πως το δεξαμενόπλοιο έπλεε με παρατάσεις, καθώς το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιουλίου. 

Συγκεκριμένα, στις 26 Ιουλίου δόθηκε παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου και στη συνέχεια «έρχεται» νέα παράταση που έληγε στις 27 Σεπτεμβρίου του 2017. 

Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτεμβρίου, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στο Σαρωνικό.

Επιπλέον, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, υπήρχαν καταγγελίες ναυτεργατών για το μηχανοστάσιο του πλοίου, που περιγράφεται ως «ρημάδι», ενώ οι σωληνώσεις του, ακόμα κι αυτές που έχουν να κάνουν με τη θάλασσα, είχαν παντού τρύπες και μπαλώματα.

 Οι ίδιες καταγγελίες αναφέρουν ότι η σκουριά είχε «φάει» και σημεία των λαμαρινών στα στεγανά του πλοίου, με αποτέλεσμα συχνά να «μπάζει» κι από εκεί νερά. 

Η απάντηση του πλοιοκτήτη σε Κουρουμπλή και για τις παρατάσεις

Το πρωί της Παρασκευής, ο Θεόδωρος Κουντούρης, ιδιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ», απάντησε για τις παρατάσεις, λέγοντας στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του ΣΚΑΪ πως αυτή η διαδικασία προβλέπεται, ενώ εμφανίστηκε κατηγορηματικός για την καλή κατάσταση του πλοίο, υποστηρίζοντας πως δεν είχε κανένα πρόβλημα.

Όπως είπε μάλιστα στην ίδια συνέντευξη το πλοίο ήταν κανονικά σε λειτουργία, είχε μάλιστα επιθεωρηθεί πριν από ενάμιση μήνα.

Στο ερώτημα εάν ήταν αξιόπλοο, απάντησε πως δεν γνωρίζει «πώς έγινε το κακό, πήρε ξαφνικά κλίση», παραπέμποντας στο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων.

Στις αναφορές του υπουργού σε προβλήματα της εταιρείας με τον νόμο, καθώς δύο πλοία έχουν δεσμευτεί λόγω ελέγχου για λαθρεμπόριο ο κ. Κουντούρης απάντησε ότι οι πληροφορίες του υπουργού δεν είναι σωστές, ανέφερε ωστόσο ότι η εταιρεία έχει ελεγχθεί, και πως αθωώθηκε από τα δικαστήρια.

Εξετάζεται και το Blue Star Patmos

Την ίδια ώρα, έρευνες στα καύσιμα του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ», αλλά και του πλοίου Blue Star Patmos που έφθασε τις ίδιες μέρες στην περιοχή του Περάματος, διέταξε το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος. Σκοπός, όπως αναφέρει, να διαπιστωθεί από ποιο πλοίο προέρχεται η ρύπανση.

Νωρίτερα εχθές, ο ιδιοκτήτης του πλοίου Αγία Ζώνη, Θεόδωρος Κουντούρης, είχε υποστηρίξει ότι η ρύπανση προέρχεται από την διαρροή καυσίμων από το Blue Star Patmos κατά την διάρκεια ρυμούλκησής του προς πλωτή δεξαμενή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.