Ελλαδα

Ώρα Αποφάσεων: Έρμαια του στρεβλού ΟΑΣΘ οι Θεσσαλονικείς

Ολομέτωπη επίθεση σε κυβέρνηση, Χρήστο Σπίρτζη και ΔΗ.ΣΥ. για την κρατικοποίηση των λεωφορείων

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επέλεξε το παρωχημένο και απολύτως αναποτελεσματικό μοντέλο της «κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ», που παραπέμπεται για εφαρμογή για το 2019, θέλοντας να δείξει ότι μετά την επέλαση των σκληρών μέτρων ιδιωτικοποίησης της κρατικής περιουσίας, η οποία παραδόθηκε στους δανειστές για 100 χρόνια, διατηρεί ψήγματα της «αριστερής» ιδεολογίας της. Αυτό τόνισε σε ανακοίνωσή της η Ώρα Αποφάσεων.

«Επιλογή που είναι σε βάρος της Θεσσαλονίκης, των κατοίκων της και της οικονομίας της. Επιλογή που έγινε χωρίς να κληθεί να καταθέσει την άποψη του ο δήμαρχος της πόλης» πρόσθεσε η κίνηση, επισημαίνοντας: «Η σχετική ψηφοφορία στη Βουλή αποκάλυψε για πολλοστή φορά την έλλειψη ολοκληρωμένης πρότασης από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Ιδιαίτερα η ΔΗ.ΣΥ. δεν έχασε την ευκαιρία να δείξει για μία ακόμη φορά την ιδεολογικο-πολιτική της συγγένεια με τον ΣΥΡΙΖΑ, αποδεχόμενη επί της ουσίας μια παλαιού τύπου κρατικοποίηση χωρίς αναφορά στο κόστος αλλά και στις προδιαγραφές των υπηρεσιών προς τους πολίτες». 

«Η Ώρα Αποφάσεων επιμένει στις απόψεις της που έχουν εκφραστεί από την 18/5/2017 για μια συνολική, λειτουργική και σύγχρονη λύση του συγκοινωνιακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης» πρόσθεσε.

Παρατίθεται αυτούσια η ανακοίνωση της Ώρας Αποφάσεων της 18ης Μαίου 2017 για το  ζήτημα των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης:

Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

Τολμηρή παρέμβαση της Ώρας Αποφάσεων

Η πόλη της Θεσσαλονίκης κατέληξε να διαθέτει μόνο μια επιλογή μέσου μεταφοράς: τα σημερινά λεωφορεία. Το μοντέλο της μίας μόνο ιδιωτικής εταιρίας, επιδοτούμενης από το κράτος, που αναλαμβάνει χωρίς ανταγωνισμό, μονοπωλιακά, τις δημόσιες συγκοινωνίες, πρέπει να κλείσει τον κύκλο του σύντομα -αλλά και ομαλά- για να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Ο σχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών της πόλης θα πρέπει να γίνει από την αρχή, με επίκεντρο το Μετρό, το οποίο θα συμπληρώνεται από τα δύο νέα μέσα μεταφοράς, τις ακτοπλοϊκές αστικές συγκοινωνίες και τον δυτικό αστικό σιδηρόδρομο, οι μελέτες των οποίων ήδη ολοκληρώνονται, χρηματοδοτούμενες από το ΕΣΠΑ.

Η ιδιωτική επιχείρηση των λεωφορείων, ο σημερινός ΟΑΣΘ, αν θέλει να επιβιώσει, θα πρέπει να μετεξελιχθεί μέχρι το 2021-2 από τους μετόχους του σε μια ανταγωνιστική ιδιωτική εταιρεία που θα έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει σε διαγωνισμούς για να αναλάβει, με όρους απόλυτης διαφάνειας και προδιαγραφές που εξυπηρετούν πρωτίστως το δημόσιο συμφέρον, ένα τμήμα των συγκοινωνιών της πόλης.