- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό. Πρόκειται για το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, μήκους 13 περίπου χιλιομέτρων, το οποίο θα περιλαμβάνει 14 σταθμούς.
Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την εκπόνηση της οριστικής μελέτης και της μελέτης εφαρμογής, την κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, την προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, τη συντήρηση του έργου, την εκπαίδευση του προσωπικού και την προμήθεια ανταλλακτικών για το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή της γραμμής 4 του Μετρό.
Στο έργο επίσης περιλαμβάνεται η προμήθεια έως και 18 νέων συρμών που θα κυκλοφορούν στη γραμμή 4 του Μετρό (σύμφωνα με όσα ήδη γνωρίζουμε, χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό), καθώς και η κατασκευή νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτηρίου συντήρησης και επισκευής συρμών στο αμαξοστάσιο του Μετρό στα Σεπόλια (εκεί θα μεταφερθεί και το ΚΕΛ των γραμμών 2 και 3 του Μετρό).
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο χρόνος εκτέλεσης του έργου είναι 96 μήνες (8 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης. Αν δηλαδή η σύμβαση υπογραφεί στα τέλη του 2018, το πρώτο τμήμα αναμένεται να παραδοθεί ως τα τέλη του 2026 (αν βέβαια δεν σημειωθούν οι καθυστερήσεις που είναι δεδομένες για κάθε μεγάλο έργο).
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.450.000.000 (ένα δισεκατομμύριο και τετρακόσια πενήντα εκατομμύρια ευρώ), χωρίς ΦΠΑ. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει δαπάνες για αρχαιολογικές εργασίες, παρακάμψεις δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας, απρόβλεπτα και αναθεώρηση, ενώ ο τελικός προϋπολογισμός του έργου θα καθοριστεί στα τεύχη του β’ σταδίου του διαγωνισμού. Ο ανάδοχος θα λάβει προκαταβολή 10% του ολικού ποσού με την υπογραφή της σύμβασης.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού γίνεται αν και ακόμα δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για το έργο. Σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, το έργο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2017 ως έργο προς ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Επίσης πρόκειται να χρηματοδοτηθεί και μέσω δανειοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Αν πάντως δεν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, η Αττικό Μετρό δεν θα προχωρήσει σε υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου.
Η προθεσμία υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει στις 30 Ιουνίου 2017. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το β’ μέρος του διαγωνισμού.
Οι θέσεις των σταθμών της γραμμής 4 του Μετρό από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή θα είναι οι εξής:
1. Άλσος Βεΐκου, επί της λεωφόρου Βεΐκου, πλησίον της διασταύρωσης με την οδό Τράλλεων. Θα σχεδιαστεί ως τερματικός σταθμός.
2. Γαλάτσι, στη διασταύρωση των λεωφόρων Βεΐκου και Γαλατσίου.
3. Κυψέλη, στην πλατεία Κυψέλης.
4. Δικαστήρια, στη διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη.
5. Αλεξάνδρας, στη διασταύρωση Μουστοξύδη και λεωφόρου Αλεξάνδρας.
6. Εξάρχεια, στην πλατεία Εξαρχείων.
7. Ακαδημία, στη διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα. Ο σταθμός θα είναι ανεξάρτητος από τον υφιστάμενο σταθμό Πανεπιστήμιο της γραμμής 2, αλλά αναμένεται να συνδέεται με αυτόν.
8. Κολωνάκι, στην πλατεία Κολωνακίου.
9. Ευαγγελισμός. Στη διασταύρωση των οδών Βασιλίσσης Σοφίας, Ριζάρη και Βασιλέως Κωνσταντίνου. Όπως και ο σταθμός Ακαδημία, ο σταθμός του Ευαγγελισμού θα είναι ανεξάρτητος από τον υφιστάμενο σταθμό της γραμμής 3, αλλά αναμένεται να συνδέεται με αυτόν.
10. Καισαριανή, στη διασταύρωση Υμηττού και Εθνικής Αντιστάσεως.
11. Νήαρ Ηστ, επί της λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως.
12. Ιλίσια, στην πλατεία Κύπρου
13. Ζωγράφου, στην πλατεία Γαρδένια.
14. Γουδή, στην πλατεία Ελευθερίας
Πηγή: dikaiologitika.gr