- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΓΓΚ) στο site της μας ενημερώνει για πολλά θέματα και λύνει άπειρες απορίες που ταλανίζουν την καθημερινότητα μας. Ειδικά τώρα στις γιορτές που θα βγούμε λιγάκι παραπάνω για φαγητό ή ποτό, καλό είναι να γνωρίζουμε τι ισχύει σε κέντρα εστίασης, αναψυχής και διασκέδασης.
Πήγα σε ένα εστιατόριο και δεν είχε τιμοκατάλογο.
Η συμπεριφορά αυτή είναι παράνομη καθώς ο καταναλωτής δεν μπορεί να διαμορφώσει άποψη για την τιμή του σερβιριζόμενου φαγητού και τη σχέση της με την ποιότητά του. Ο καταναλωτής παραπλανάται καθώς αν γνωρίζει την πραγματική τιμή ενδεχομένως να μην επιλέξει το συγκεκριμένο φαγητό ή να μην επιλέξει τη συγκεκριμένη ποσότητα.
Η ανάρτηση τιμοκαταλόγου σύμφωναμε την νομοθεσία (Απόφαση Α2-718/ΦΕΚ2090/Β/31-7-2014 άρθρα 89, 90, 91 & 92) είναι υποχρεωτική. Μπορείτε να απευθυνθείτε στο αρμόδιο Τμήμα Δ' Συντονισμού Ελέγχων της Δ/νσης Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προιόντων και Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς ή στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορίου των κατά τόπους συστημένων Περιφερειακών Ενοτήτων (πρωην Νομαρχιών). Εφόσον τίθεται ζήτημα παραπλάνησης μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς.
Πήγα σε ένα εστιατόριο και δεν είχε κουτί παραπόνων.
Μπορείτε να απευθυνθείτε στο αρμόδιο Τμήμα Δ' Συντονισμού Ελέγχων της Δ/νσης Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προιόντων και Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ή στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορίου των κατά τόπους συστημένων Περιφερειακών Ενοτήτων.
Έχουν δικαίωμα τα κέντρα εστίασης, αναψυχής και διασκέδασης να χρεώνουν το λεγόμενο κουβέρ;
Όχι, γιατί σύμφωνα με το άρθρο 92 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (Υ.Α. Α2/718/28-07-2014) τα καταστήματα εστίασης (εστιατόρια, καταστήματα γρήγορης εστίασης, εστιατόρια ξενοδοχείων, ταβέρνες, καφετέριες κ.λπ.) δεν επιτρέπεται να χρεώνουν στην πελατεία τους αξία που αφορά σε "κουβέρ" (π.χ. σερβίτσια, μαχαιροπήρουνα, πετσέτες κλπ.). Κανένα προϊόν (όπως π.χ. εμφιαλωμένο νερό, ψωμί) δεν προσφέρεται και χρεώνεται χωρίς προηγούμενη συναίνεση του καταναλωτή.
Οι παραβάτες τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο πεντακοσίων ευρώ (€500) ανά είδος.
Είναι νόμιμη η χρέωση εισόδου σε κλαμπ, μπαρ κ.λπ.;
Η είσοδος με θεωρημένο εισιτήριο είναι υποχρεωτική μόνο σε καταστήματα που παρέχουν ψυχαγωγία με ζωντανή μουσική τουλάχιστον τριών οργάνων σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, όπως ισχύει σήμερα (ΦΕΚ 506/Β/1994, ΦΕΚ 572/Β/1995, ΦΕΚ 932/Β/2003).