Έχουν δικαίωμα να χρεώνουν το κουβέρ;
Ερωτήσεις που σε «τρώνε» και οι απαντήσεις τους από την ΓΓΚ
![62222-137653.jpg 62222-137653.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/62222-137653.jpg)
![334077-693210.jpg 334077-693210.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2016/12/18/334077-693210.jpg)
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΓΓΚ) στο site της μας ενημερώνει για πολλά θέματα και λύνει άπειρες απορίες που ταλανίζουν την καθημερινότητα μας. Ειδικά τώρα στις γιορτές που θα βγούμε λιγάκι παραπάνω για φαγητό ή ποτό, καλό είναι να γνωρίζουμε τι ισχύει σε κέντρα εστίασης, αναψυχής και διασκέδασης.
Πήγα σε ένα εστιατόριο και δεν είχε τιμοκατάλογο.
Η συμπεριφορά αυτή είναι παράνομη καθώς ο καταναλωτής δεν μπορεί να διαμορφώσει άποψη για την τιμή του σερβιριζόμενου φαγητού και τη σχέση της με την ποιότητά του. Ο καταναλωτής παραπλανάται καθώς αν γνωρίζει την πραγματική τιμή ενδεχομένως να μην επιλέξει το συγκεκριμένο φαγητό ή να μην επιλέξει τη συγκεκριμένη ποσότητα.
Η ανάρτηση τιμοκαταλόγου σύμφωναμε την νομοθεσία (Απόφαση Α2-718/ΦΕΚ2090/Β/31-7-2014 άρθρα 89, 90, 91 & 92) είναι υποχρεωτική. Μπορείτε να απευθυνθείτε στο αρμόδιο Τμήμα Δ' Συντονισμού Ελέγχων της Δ/νσης Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προιόντων και Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς ή στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορίου των κατά τόπους συστημένων Περιφερειακών Ενοτήτων (πρωην Νομαρχιών). Εφόσον τίθεται ζήτημα παραπλάνησης μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς.
Πήγα σε ένα εστιατόριο και δεν είχε κουτί παραπόνων.
Μπορείτε να απευθυνθείτε στο αρμόδιο Τμήμα Δ' Συντονισμού Ελέγχων της Δ/νσης Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προιόντων και Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ή στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορίου των κατά τόπους συστημένων Περιφερειακών Ενοτήτων.
Έχουν δικαίωμα τα κέντρα εστίασης, αναψυχής και διασκέδασης να χρεώνουν το λεγόμενο κουβέρ;
Όχι, γιατί σύμφωνα με το άρθρο 92 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (Υ.Α. Α2/718/28-07-2014) τα καταστήματα εστίασης (εστιατόρια, καταστήματα γρήγορης εστίασης, εστιατόρια ξενοδοχείων, ταβέρνες, καφετέριες κ.λπ.) δεν επιτρέπεται να χρεώνουν στην πελατεία τους αξία που αφορά σε "κουβέρ" (π.χ. σερβίτσια, μαχαιροπήρουνα, πετσέτες κλπ.). Κανένα προϊόν (όπως π.χ. εμφιαλωμένο νερό, ψωμί) δεν προσφέρεται και χρεώνεται χωρίς προηγούμενη συναίνεση του καταναλωτή.
Οι παραβάτες τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο πεντακοσίων ευρώ (€500) ανά είδος.
Είναι νόμιμη η χρέωση εισόδου σε κλαμπ, μπαρ κ.λπ.;
Η είσοδος με θεωρημένο εισιτήριο είναι υποχρεωτική μόνο σε καταστήματα που παρέχουν ψυχαγωγία με ζωντανή μουσική τουλάχιστον τριών οργάνων σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, όπως ισχύει σήμερα (ΦΕΚ 506/Β/1994, ΦΕΚ 572/Β/1995, ΦΕΚ 932/Β/2003).
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νωρίτερα εστάλη μήνυμα στους κατοίκους από το 112
Έχει ήδη δρομολογήσει μια σειρά ενέργειες με σκοπό την απρόσκοπτη και με διαφάνεια αδειοδότηση και λειτουργία των καταστημάτων
Τι είπε στενή φίλη της για τις κρίσιμες ώρες που ήταν στην Πάρο
Οδηγούσε μεθυσμένος - Συνελήφθη από την Τροχαία
Η πρόγνωση του καιρού σύμφωνα με τον Π. Γιαννόπουλο
Δεν έχουν εξακριβωθεί ακόμα τα αίτια
Τα λάθη που γίνονται και ο ρόλος του στα αντανακλαστικά του οδηγού
Στον συλληφθέντα επιβλήθηκε το διοικητικό πρόστιμο των 30.000 ευρώ
Τα συγκινητικά «αντίο» των φίλων της
Μήνυμα του «112» στους κατοίκους - Επί τόπου δυνάμεις της Πυροσβεστικής
Η πρώην παίκτρια του MasterChef έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 39 ετών
Οι προσπάθειες για να τους προσφέρουν νερό
Μεγάλη κινητοποίηση κτηνιάτρων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.