Ελλαδα

Απάντησε το υπουργείο Παιδείας στην κριτική της Κομισιόν για τα «ψηφιακά αναλφάβητα Ελληνόπουλα»

Οι ευθύνες είναι συγκεκριμένες και αφορούν τα πρώτα πέντε χρόνια των Μνημονίων

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στην έκθεση - καταπέλτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υποβάθμιση της παιδείας στην Ελλάδα και τα «αναλφάβητα ψηφιακά Ελληνόπουλα» απαντά το Υπουργείο επιρρίπτοντας ευθύνες στα πρώτα πέντε χρόνια των Μνημονίων.

Δείτε εδώ την έκθεση της Κομισιόν.

Το υπουργείο Παιδείας απάντησε: «Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που βασίζεται σε στοιχεία παλαιότερων ετών διαπιστώνει την υποβάθμιση της εκπαίδευσης, για την οποία όμως οι ευθύνες είναι συγκεκριμένες και αφορούν τα πρώτα πέντε χρόνια των Μνημονίων.

Η σημερινή κυβέρνηση κατόρθωσε να ανακόψει την καθοδική πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος, με σειρά μέτρων και ειδικότερα:

Το θέμα της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων συμπεριλαμβάνεται στο τριετές σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που συμφωνήθηκε με τους θεσμούς. Η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία θα αναληφθεί μετά από διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου

Από τη σχολική χρονιά 2016-17, 3.555 Δημοτικά Σχολεία σε όλη τη χώρα λειτουργούν με το Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, αντί των 1.337 που λειτουργούσαν ως ΕΑΕΠ μέχρι πέρσι. Στα σχολεία αυτά το γνωστικό αντικείμενο εμπλουτίστηκε με νέα μαθήματα (πληροφορική, ξένη γλώσσα, καλλιτεχνικά κ.α.)

Για τη γήρανση του εκπαιδευτικού προσωπικού

Τα στοιχεία για την ηλικιακή γήρανση του εκπαιδευτικού προσωπικού δεν είναι τίποτα περισσότερο από εκείνα που είχε δημοσιοποιήσει το ίδιο το υπουργείο σε προγενέστερο χρόνο, μετά την πλήρη καταγραφή του εκπαιδευτικού δυναμικού.

Αυτό το γεγονός αποτελεί και το βασικό επιχείρημα για την αναγκαιότητα του διορισμού 20.000 μονίμων εκπαιδευτικών, που προβάλλει το υπουργείο με το τριετές σχέδιο, αναγκαιότητα με την οποία οι θεσμοί συμφώνησαν για πρώτη φορά.

Για τα ΑΕΙ

Με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων και υπουργικών αποφάσεων το Υπουργείο παρείχε στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά ιδρύματα τη δυνατότητα να λειτουργήσουν με μεγαλύτερη ευελιξία, αξιοποιώντας τη συνταγματική πρόβλεψη για το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων στη σημερινή δυσμενή οικονομική συγκυρία.

Στο πλαίσιο αυτό:

Έδωσε τη δυνατότητα της μεταφοράς κονδυλίων από την τακτική επιχορήγηση των ιδρυμάτων στα λειτουργούντα σε αυτά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (εταιρείες αξιοποίησης και διαχείρισης της περιουσίας των Πανεπιστημίων).

Παρείχε τη δυνατότητα της μεταφοράς κονδυλίων από τους ειδικούς λογαριασμούς κονδυλίων έρευνας στα Α.Ε.Ι.

Έδωσε τη δυνατότητα με κανονιστικές αποφάσεις των Συγκλήτων των Α.Ε.Ι. να ρυθμίζονται θέματα που προβλέπεται να ρυθμιστούν με τον Οργανισμό και τον Κανονισμό των Ιδρυμάτων μέχρι τη θεσμοθέτησή τους.

Κατέστησε τη Σύγκλητο αρμόδιο όργανο για τη λήψη αποφάσεων σε περίπτωση που το Συμβούλιο αδυνατεί να λάβει αποφάσεις ή απέχει από τη λήψη αποφάσεων της αρμοδιότητάς του.

Αναμόρφωσε τη διαδικασία της εκλογής του ακαδημαϊκού προσωπικού των Α.Ε.Ι. με τη θεσμοθέτηση εκλεκτορικών σωμάτων με μεγάλο αριθμό (ενδεκαμελών ή δεκαπενταμελών αντί των επταμελών) μελών και με διαφανείς διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας τους.

Ανέπτυξε και εδραίωσε το θεσμό του ακαδημαϊκού υποτρόφου.