Ελλαδα

Τι είπε ο 77άχρονος Θ. Λυκουρέζος για το δυστύχημα της Αίγινας

Το Υπόμνημά του στην ανακρίτρια του Πειραιά

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το Υπόμνημα στην  ανακρίτρια του Πειραιά, που αποτελεί την πρώτη φάση της σημερινής (Παρασκευή) απολογίας του 77άχρονου κ. Θρασύβουλου Λυκουρέζου για το ναυτικό δυστύχημα με τους τέσσερις νεκρούς στην Άιγινα, αποκάλυψε το «Το Βήμα»: 

Ο κ. Λυκουρέζος προσάχτηκε στην ανακρίτρια κρατούμενος. Με βάση το κείμενο, προκύπτει ότι επιδίωξή του είναι να μην του αποδοθεί «ενδεχόμενος δόλος», αλλά απλή αμέλεια, που δε συνεπάγεται προφυλάκιση.

Λεπτομερέστερα, ο κυβερνήτης του ταχύπλοου, που εμβόλισε προχτές τη λάντζα Πέρδικας - Μονής, γράφει (κύρια σημεία):  

«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από Βορά προς Νότο. Εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα, αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής 

Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος 'DUENDE' κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος 'πλάναρε', δηλαδή ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ.

Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το 'DUENDE' πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας,

Είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσα επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχα να επιβιβασθώ σ΄ αυτό 12 ημέρες, γιατί αντιμετώπιζακαι σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα.

...Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα, αλλά αυτό ήταν αδύνατο, γιατί είχα ρήγμα από τη σύγκρουση με τη λάντζα. Επικαλούμε μαρτυρίες των συνεπιβατών μου, ενός δύτη και ενός ναυτικού που κάλεσα για βοήθεια...

...Το 2008, στον Πόρο, στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει τον επιβάτη μιας βάρκας είχε αποδοθεί αμέλεια...».