Ελλαδα

Τέλος του 2016 λειτουργούν τα ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια

Ποια έργα προγραμματίζονται στο καθένα

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μέχρι το τέλος του 2016 θα έχουν ξεκινήσει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα τα λειτουργεί γερμανική εταιρία με κύριο μέτοχο τη «Fraport», αφού πρώτα θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαραίτητων εγκρίσεων και μια ακόμη σειρά τεχνικής φύσεως ζητημάτων.

Λεπτομερέστερα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Στέφαν Σούλτε είπε: «Εκτιμάμε πως η Ελλάδα θα παραμείνει πολύ ελκυστική (ως προορισμός) τα επόμενα χρόνια, παρόλο που το προσφυγικό είναι μεγάλο βάρος στους ώμους της ελληνικής οικονομίας». Γι΄ αυτό το λόγο ζήτησε από την Ευρώπη να στηρίξει την Ελλάδα στην  προσφυγική κρίση.

Η εταιρία («Fraport» 65%, «Slentel» 35%)  μέσα στην πρώτη τετραετία από την ημέρα που θα αναλάβει τη διαχείριση θα υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 330 εκατ. ευρώ. Συνολικά, οι επενδύσεις θα φτάσουν το 1,4 δισ. € για το σύνολο των 40 ετών της περιόδου παραχώρησης. Το ερχόμενο φθινόπωρο, ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να καταβάλει εφάπαξ στο ελληνικό Δημόσιο 1,23 δισ. €, ενώ θα δίνει και 22,9 εκ. € ευρώ / χρόνο, ενώ το ΤΑΪΠΕΔ θα έχει και ετήσιο μερίδιο της κερδοφορίας μέσω σταθερού, προκαθορισμένου ποσοστού 28,5% επί των EBITDA.

Τα προγραμματισμένα έργα στα 14 αεροδρόμια:

Θεσσαλονίκη, «Μακεδονία»: Στην πρώτη φάση προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροοταθμού κατά 35.000 τ.μ., δομικές επισκευές στον διάδρομο και στον χώρο ελιγμών, παρεμβάσεις στον χώρο στάθμευσης και αύξηση της χωρητικότητας από 22 σε 28 αεροσκάφη. Μελλοντικά προγραμματίζονται άλλες δύο επεκτάσεις του αεροσταθμού κατά 100.000 τ.μ.

Χανιά, «I. Δασκαλογιάννης: Σχεδιάζεται επέκταση του αεροσταθμού στα 80.000 τ.μ., σε δύο φάσεις, εγκατάσταση ραδιοβοηθημάτων για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας και αύξηση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών.

Ρόδος, «Διαγόρας»: Προβλέπεται αποκατάσταση και διαπλάτυνση του διαδρόμου τροχοδρόμησης και επέκταση του αεροσταθμού κατά 11.000τ.μ., σε πρώτη φάση.

Ακτίου: Προγραμματίζεται διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα και επέκταση του τερματικού σταθμού κατά 4 στρέμματα.

Καβάλας: Προβλέπεται επέκταση του αεροσταθμού κατά 5.000 τ.μ.

Σαντορίνης:Προβλέπεται αναβάθμιση και επέκταση των βασικών χώρων του αεροσταθμού κατά 17.000 τ.μ., ενώ θα ακολουθήσουν άλλες δύο, καθώς και αναδιαμόρφωση και επέκταση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

Κέρκυρας: Προβλέπεται επέκταση του αεροσταθμού, σε δύο ή τρεις φάσεις, αρχικά κατά 2.700 τ.μ., αποκατάσταση του διαδρόμου και αναδιάταξη των θέσεων στάθμευσης προς αύξηση της χωρητικότητας των αεροσκαφών.

Μυκόνου: Σχεδιάζεται άμεση ανακαίνιση και αντικατάσταση του οδοστρώματος του διαδρόμου και του χώρου ελιγμών, αλλά και μελλοντική επέκτασή τους με απαλλοτρίωση 13 στρ., επέκταση του αεροσταθμού κατά 9.000 τ.μ. επείγουσες παρεμβάσεις σε συστήματα φωτισμού και σήμανσης.

Κεφαλονιάς: Προβλέπεται ριζική ανακαίνιση και περιορισμένη επέκτασή του, σε πρώτη φάση, επέκταση-διαπλάτυνση διαδρόμου και χώρου ελιγμών των αεροσκαφών, μέσω απαλλοτριώσεων. Σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσει νέα επέκταση του αεροσταθμού.

Ζακύνθου: Προβλέπεται αναβάθμιση του αεροσταθμού, εκτεταμένος εκσυγχρονισμός των υποδομών και διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα μέσω απαλλοτρίωσης 250 στρεμμάτων.

Μυτιλήνης: Προγραμματίζεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 7.000 τ.μ., συντήρηση και επέκταση του διαδρόμου προς υφιστάμενη έκταση του αεροδρομίου.

Σάμου: Δρομολογείται αναβάθμιση του αεροσταθμού (αίθουσες αναμονής), εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης αποσκευών και διαπλάτυνση του διαδρόμου ώστε να ανταποκρίνεται στοιχειωδώς στα διεθνή πρότυπα.

Κω: Προγραμματίζεται επέκταση κτιριακών εγκαταστάσεων, αρχικά κατά 18.000 τ.μ, η κατασκευή παράλληλου διαδρόμου τροχοδρόμησης και διαπλάτυνση διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

Σκιάθου (φωτογραφία): Θέλει ειδική αντιμετώπιση, καθώς απέχει μόνο 2 χλμ από το κέντρο της πόλης, ενώ είναι περικυκλωμένο από θάλασσα και δρόμους, στοιχεία που περιορίζουν τις δυνατότητές του. Προτεραιότητα έχει η διαπλάτυνση του διαδρόμου, για να ανταποκρίνεται στους διεθνείς κανόνες.