Ελλαδα

Η ανάγκη μιας ευπαθούς ομάδας, μια βιώσιμη Start up

Πώς το αυτονόητο για τον καθένα, η ανάσα μας, για κάποιους είναι ένας διαρκής αγώνας

114824-667199.jpg
Νατάσσα Καρυστινού
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
119528-267205.jpg

Μια νέα ελληνική startup φιλοδοξεί να δώσει λύση στο πρόβλημα αυτής της ευπαθούς ομάδας, των ασθενών με Κυστική Ίνωση. Ο Δημήτρης Κοντοπίδης, Πρόεδρος του Συλλόγου ασθενών με Κυστική Ίνωση και ασθενής ο ίδιος, μαζί με φοιτητές αρχιτεκτονικής και επιστήμονες υγείας σχεδιάζουν μαζί με ένα σκοπό: να δώσουν ανάσα ζωής με το «Breath Box», ένα καινοτόμο κουτί-θάλαμο, προϊόν της κοινωνικής επιχείρησης Human Αbility, του πρώτου Κέντρου Αναπνευστικής Αποκατάστασης. Η υποστήριξη του Impact Hub Athens και του Business Coaching Center της Praksis ήταν καταλυτική για την “επιτάχυνση” του project, από μια απλή ιδέα σε κάτι πολύ μεγαλύτερο. Τους ζητήσαμε να μας πουν λίγα λόγια για αυτή τη σπουδαία συνεργασία. image

Το Impact Hub Athens, μέλος ενός παγκόσμιου δικτύου που μέσα από τις δράσεις του και τα επαιδευτικά προγράμματά του υποστηρίζει και ενισχύει την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα, ήταν από τους πρώτους αρωγούς της προσπάθειας αυτής. Ο Δημήτρης Κοκκινάκης και η Σοφία Λάμπρου, ιδρυτές του Impact Hub Athens και πρεσβευτές της κοινότητας της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στην Αθήνα, μοιράστηκαν μαζί τους τη δική τους εμπειρία της συνεργασίας τους με το Human ability.

«Θυμόμαστε τον αγώνα του Δημήτρη από τα πρώτα μας βήματα ως Impact Hub στην Αθήνα. Η συνεργασίας μας ξεκίνησε πριν δύο χρόνια όταν φιλοξενήσαμε την έναρξη της καμπάνιας ‘’Each breath a step closer to our dreams’’ στις εγκαταστάσεις του Impact Hub Athens, στου Ψυρρή. Μια καινοτόμα καμπάνια ευαισθητοποίησης στα πλαίσια καλής πρακτικής, μαζί με άλλους Συλλόγους χρονίων παθήσεων. Τα παιδιά της Κυστική Ίνωσης είχαν φτιάξει μια καμπάνια που τους εξέφραζε πλήρως, για τον αγώνα που δίνουν για να κάνουν τα όνειρα τους πραγματικότητα, αξιοποιώντας το λίγο χρόνο που έχουν, καθώς το προσδόκιμο ζωής στη χώρα μας για τους ασθενείς της Κ.Ι. είναι περίπου τα 30 έτη. Εκτός από τα μπλουζάκια που είχαν φτιάξει τότε για την ενημέρωση γύρω από αυτή τη σοβαρή κληρονομική νόσο, μάζευαν λεφτά για τις ανάγκες μεταμόσχευσης των συνασθενών τους, μιας και το πρώτο που εξασθενεί είναι η ανάσα τους και καταλήγουν από αναπνευστική ανεπάρκεια. Από την πρώτη στιγμή, με βάση τις δικές μας εκτιμήσεις, προτείναμε όλο αυτό να μετουσιωθεί σε μία βιώσιμη επιχειρηματική προσπάθεια, με ακόμη πιο σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο. Έτσι προτείναμε στο Δημήτρη να ενταχθεί στο πρόγραμμα Impact Hub Academy, για να αναπτύξει επιχειρηματικά το Human Αbility και για να βρει νέους, βιώσιμους τρόπους για την επέκταση των δράσεων του Συλλόγου των Ασθενών με Κ.Ι.».image

Τα Χριστούγεννα του 2013 το ξεκίνημα της καμπάνιας ‘’Εach breath’’ στο Impact Hub Athens image

«Το γεγονός ότι η κοινότητα του Impact HuB Athens μπόρεσε να γίνει κομμάτι της λύσης για αυτήν την ευπαθή ομάδα, δεν μας δίνει απλώς ηθική ικανοποίηση, αλλά εκπληρώνει την ίδια μας την αποστολή» μας είπε ο Δημήτρης Κοκκινάκης και η Σοφία Λάμπρου ιδρυτές του 

Μια επιτακτική ανάγκη, μια εφαρμόσιμη ιδέα, μια κοινωνική επιχείρηση!

«Πράγματι, όταν ξεκίνησα τα είχα όλα μπερδεμένα. Ήξερα το πρόβλημα, το μέγεθος της ανάγκης, είχα μια καινοτόμα ιδέα για την αντιμετώπισή του αλλά δεν ήξερα πώς μπορεί να είναι εφαρμόσιμη και βιώσιμη. Μέσα σε 3 μήνες και μέσα από την καθοδήγηση του Impact Hub Academy, είχαμε βρει τη λύση» μας λέει ο Δημήτρης Κοντοπίδης. «Το πρόβλημα λοιπόν που αντιμετωπίζαμε οι ασθενείς με Κυστική Ίνωση είναι ότι έπρεπε να βρούμε τρόπο να κάνουμε άμεσα αναπνευστική αποκατάσταση, σε κατάλληλες συνθήκες. Αυτό, διότι έρευνες δείχνουν οτι σε χώρες του εξωτερικού που το προσδόκιμο ζωής είναι μια δεκαετία περισσότερο από ό,τι στην Ελλάδα, η εξατομικευμένη άσκηση είναι συστηματικά ενταγμένη στη ρουτίνα των ασθενών με Κ.Ι., καθώς μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής αλλά και επιβίωσή τους. Έπρεπε δηλαδή να κάνουμε αερόβια γυμναστική, με παροχή οξυγόνου σε προστατευμένο χώρο από διασταύρωση μολύνσεων μεταξύ των ασθενών, υπό την επίβλεψη εργοφυσιολόγου. Για την πραγματοποίηση του προγράμματος ταυτόχρονα σε 300-400 ασθενείς ήταν αδύνατο! Χρειαζόμασταν πτέρυγες ολόκληρες με ξεχωριστούς θαλάμους και από έναν εργοφυσιολόγο ο καθένας μας, για να είμαστε προστατευμένοι από την διαμόλυνση. Επιπλέον, ήδη από την πρώτη ομάδα ασθενών, παρατηρήσαμε ότι η παρέα έπαιζε καταλυτικό παράγοντα για τη συνέχιση του προγράμματος. Όσοι δηλαδή συνέχισαν μόνοι τους το πρόγραμμα αποκατάστασης σπίτι βαρέθηκαν και σταμάτησαν». image

Η αναπνευστική αποκατάσταση, βασικός πυλώνας της θεραπείας των ασθενών με Κυστική Ίνωση

Η ιδέα ήρθε σύντομα και ήταν το «Breath Box», ένα γυάλινο κουτί που θα έλυνε όλα τα παραπάνω προβλήματα. Ασφάλεια και επικοινωνία μεταξύ ασθενών, επίβλεψη από έναν εργοφυσιολόγο και δυνατότητα τοποθέτησης πολλών τέτοιων κουτιών στον ίδιο χώρο. Η εφαρμογή της ιδέας όμως ήταν το μεγάλο πρόβλημα. Μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Impact Hub μάθαμε πώς μπορεί αυτό να πραγματοποιηθεί και από απλή ιδέα να αναπτυχθεί ως ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο και το Breath box να ενταχθεί στο Human ability, το κέντρο αποκατάστασης. Η υλοποίηση της ιδέας δεν είναι τόσο απλή, καθώς απαιτεί να φτιαχτούν οι κατάλληλες επιχειρηματικές ομάδες αρχιτεκτόνων, επικοινωνίας και οικονομικών και φυσικά επιστημόνων υγείας, φυσιοθεραπευτών και διαιτολόγων, που θα πλαισιώσουν την άσκηση ολιστικά.

Αφού σχεδιάσαμε το business model μας και σχεδιάσαμε το πρωτότυπο του Breath box, φτάσαμε στο επίμαχο ζήτημα μας της χρηματοδότηση. Εκείνη λοιπόν τη στιγμή, είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε την ομάδα του Business Coaching Center της Praksis. Η ομάδα τους μας εμπιστεύτηκε και πράγματι, μάθαμε τα μυστικά μιας επιτυχημένης χρηματοδότησης, ενώ βελτιώσαμε τις τεχνικές μας αδυναμίες. image

Ένα καινοτόμο διαφανές κουτί - θάλαμος, το Prototype Breath box αναπνευστικής αποκατάστασης

One Up - μια ελληνική πλατφόρμα κοινωνικής χρηματοδότησης (εδώ)

«Τα ταχύρρυθμα σεμινάρια του BCC, το αντίστοιχο πρόγραμμα ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας της PRAKSIS δηλαδή, κατέληγαν σε ένα χρήσιμο εργαλείο: Το One Up, μια πλατφόρμα εναλλακτικής χρηματοδότησης, γνωστό ως crowdfunding. Πράγματι όλοι μας χρειαζόμασταν από κάπου να ξεκινήσουμε. Να βρούμε τα πρώτα μας χρήματα και τα παιδιά του BCC κάνανε πραγματικά πολύ καλή δουλειά. Αφού στηθεί όλο το επιχειρηματικό πλάνο, είσαι έτοιμος να κάνεις τα βήματα στην αναζήτηση χρηματοδοτών. Η αξιοπιστία, το όραμα μεταφρασμένο σε συγκεκριμένες κινήσεις, milestones στο δικό σου χρονοδιάγραμμα, είναι το κλειδί μιας επιτυχημένης χρηματοδότησης. Φυσικά και αυτό θα είναι η αρχή, καθώς αν καταφέρεις να πείσεις τον κόσμο και αγκαλιάσει την ιδέα σου, είσαι έτοιμος για τα επόμενα βήματα. Να πας στους μικροεπενδυτές, σε μεγαλύτερους, στους δικούς σου angels, ανθρώπους που πραγματικά θα είναι οι νονοί της ιδέας σου, στα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και η λίστα δεν τελειώνει. Αφού σε εμπιστευτούν οι προαναφερθέντες τίποτα δεν σε σταματά. Πλέον Sky is the limit».image

«Το σημαντικότερο που πιστεύω μαθαίνεις, αλλά και εφαρμόσαμε τόσο στο επιχειρηματικό μοντέλο όσο και στην παρουσίαση της ιδέας μας είναι το εξής: Σε καμία περίπτωση δεν ζητάμε φιλανθρωπία, δεν ζητάμε δωρεά. Δεν έχουμε απλά μια ιδέα, έχουμε όραμα, συγκεκριμένο πλάνο και ξέρουμε ακριβώς πόσα και πως θα αξιοποιήσουμε τα χρήματα που ζητάμε να μας εμπιστευτεί ο κόσμος. Δημιουργούμε ένα βιώσιμο σύστημα, που θα μπορέσει με την αρχική υποστήριξη του κόσμου να αυτοσυντηρηθεί. Για αυτό εξάλλου υπάρχουν τα ανταλλακτικά δώρα. Διότι ζητούμε υποστηρικτές στο όραμά μας. Ζητάμε από την ίδια την κοινωνία να το πιστέψει, να γίνει κομμάτι της κοινωνική μας επιχείρησης. Φυσικά και αυτό προϋποθέτει τον επαγγελματισμό και την κατάλληλη προετοιμασία. Αυτή που εντατικά και με πείσμα κάναμε μέσα από τη συμμετοχή μας στα παραπάνω προγράμματα Νομίζω, λοιπόν, πως χάριν στο Impact Hub Athens και το BCC η δική μας κοινωνική επιχείρηση είναι έτοιμη να κάνει πραγματικότητα τον σπουδαίο της σκοπό: Δυνατή ανάσα, στους ασθενείς με Κυστική 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.