Ελλαδα

Αλλάζουν οι αστικές συγκοινωνίες μετά το πολυνομοσχέδιο

Κάμερες σε συρμούς, τουρνικέ στα λεωφορεία και άλλα μέτρα κατά της λαθρεπιβίβασης

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
111241-220596.jpg

Εξορθολογισμό εξόδων, μέτρα κατά της λαθρεπιβίβασης και αύξηση των εσόδων προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ, που ψηφίστηκε με το πολυνομοσχέδιο. Επιπλέον με απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων μπαίνουν κάμερες στο εσωτερικό των συρμών του μετρό, του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου και του τραμ. Οι πρώτες κάμερες αναμένεται να τοποθετηθούν αρχικά στους 17 συρμούς νέας γενιάς του μετρό, οι οποίοι και διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή και στη συνέχεια σε όλο το στόλο της ΣΤΑΣΥ, (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ).

Το σχέδιο της αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, προβλέπει αύξηση των εσόδων (αύξηση της διείσδυσης της μηνιαίας κάρτας για όλα τα μέσα, προσέλκυση περισσότερων επιβατών στις αστικές συγκοινωνίες, καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, αποτελεσματική διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων του Ομίλου), εξορθολογισμό των εξόδων, στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης, νέα εταιρική ταυτότητα, νέο brand, νέα εταιρική φιλοσοφία, φιλικές προς το περιβάλλον δημόσιες μετακινήσεις επί ίσοις όροις για όλους τους πολίτες.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου οι πρωτοβουλίες για τη μείωση του κόστους περιλαμβάνουν: Εξορθολογισμό των εσωτερικών διαδικασιών του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών οικονομικού, προμηθειών, ανθρώπινου δυναμικού και μάρκετινγκ, ενοποίηση δράσεων του Ομίλου και συνέργειες για βέλτιστη επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.

Επανασχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ, βελτιστοποίηση αξιοποίησης του στόλου και των ανθρώπινων πόρων, αλλά και καλύτερη αξιοποίηση του μετρό ως ραχοκοκαλιά για την προώθηση των συνδυασμένων μετακινήσεων.

Επιπλέον, στις πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των εσόδων περιλαμβάνονται και Re-branding του Ομίλου ΟΑΣΑ καθώς και αλλαγή της στρατηγικής επικοινωνίας προκειμένου να προσεγγισθεί το νεανικό κοινό και σύνδεση με τη βιομηχανία τουρισμού.

Μέτρα κατά της λαθρεπιβίβασης

Για την καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης προβλέπονται οι μπάρες εισόδου (τουρνικέ) στα λεωφορεία, η επέκταση της εφαρμογής του μέτρου «είσοδος-μόνο-από-τη-μπροστινή-πόρτα» μέσα στους επόμενους μήνες, καθώς και η δημιουργία Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών του Ομίλου και προώθηση της συνεργασίας με την Ελληνική Αστυνομία, με τη δημιουργία ειδικού σώματος Ελεγκτών Αστικών Μεταφορών.

Παράλληλα θα ανασχεδιαστεί το σύστημα παραγωγής και διανομής εισιτηρίων με την εισαγωγή του θερμικού εισιτηρίου (e-voucher) και θα επεκταθεί το mobile ticketing, ενώ την περίοδο της αναδιάρθρωσης θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, στο οποίο η χρέωση θα είναι ζωνική, ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση.

Στο συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται ειδική προσθήκη στο Ποινικό Κώδικα για τους παραχαράκτες κομίστρων οι οποίοι θα αντιμετωπίζουν ποινή φυλάκισης έως και δέκα έτη για συνολική ζημία που υπερβαίνει τα 120.000 ευρώ, ή αν ο υπαίτιος διαπράττει πλαστογραφία κατ' επάγγελμα και το συνολικό όφελος ή η ζημία υπερβαίνουν το ποσό των 30.000 ευρώ.

Τα αρμόδια υπουργεία θα πρέπει να είναι συνεπή στις υποχρεώσεις τους προς τον ΟΑΣΑ σε ότι αφορά τις μετακινήσεις με μειωμένο κόμιστρο ευπαθών ομάδων, καθώς από 1η Ιανουαρίου 2016 σε περίπτωση μη καταβολής του συμφωνηθέντος αντιτίμου, ο ΟΑΣΑ θα σταματά αυτοδικαίως το μεταφορικό έργο.


ΦΩΤΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΙΓΚΟΡ ΤΑΛΑΕΒΙΤΣ 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.