Κοσμος

Ζάκερμπεργκ: Αγόρασε το Instagram επειδή η κάμερά του ήταν «καλύτερη»

Καταθέτει για τρίτη μέρα σε δίκη

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Απολύσεις στη Meta: Περικόπτεται το 5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού - Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κάνει λόγο για «έντονη χρονιά»
© EPA/Tasos Katopodis

 Ζάκερμπεργκ: Αγόρασε το Instagram επειδή η κάμερά του ήταν «καλύτερη»

Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta Μαρκ Ζάκερμπεργκ έκανε μια σημαντική παραχώρηση σε μια αμερικανική αντιμονοπωλιακή δίκη την Τρίτη, λέγοντας ότι αγόρασε το Instagram επειδή είχε μια «καλύτερη» κάμερα από αυτή που η εταιρεία του προσπαθούσε να δημιουργήσει υπό τη ναυαρχίδα της Facebook εκείνη την εποχή.

Η παραδοχή αυτή φάνηκε να ενισχύει τους ισχυρισμούς των αμερικανικών αντιμονοπωλιακών αρχών ότι ο Ζάκερμπεργκ χρησιμοποίησε τη στρατηγική «buy or bury» για να αρπάξει πιθανούς ανταγωνιστές, να κρατήσει τους μικρότερους ανταγωνιστές μακριά και να διατηρήσει ένα παράνομο μονοπώλιο.

«Κάναμε μια ανάλυση build vs. buy» ενώ βρισκόμασταν στη διαδικασία κατασκευής μιας εφαρμογής κάμερας, είπε ο Ζάκερμπεργκ. «Σκέφτηκα ότι το Instagram ήταν καλύτερο σε αυτό, οπότε θεώρησα ότι ήταν καλύτερο να το αγοράσουμε».

«Πιθανότατα προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε δεκάδες εφαρμογές κατά τη διάρκεια της ιστορίας της εταιρείας και η πλειονότητά τους δεν οδηγεί πουθενά», πρόσθεσε.

Χθες κατέθετε επί τρεις ώρες περιγράφοντας τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του Facebook και σήμερα θα κληθεί να απαντήσει σε ερωτήσεις του δικαστηρίου. Οι δικηγόροι του επιχείρησαν να δείξουν ότι οι δύο εφαρμογές δεν ήταν ανέκαθεν κυρίαρχες στην αγορά, αλλά έγιναν απαραίτητες μόνο χάρη στις επενδύσεις που έκανε η Meta.

Η υπόθεση έφτασε στο δικαστήριο πέντε χρόνια μετά την προσφυγή εναντίον της Meta που είχε κατατεθεί κατά την πρώτη θητεία του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Εάν ο κολοσσός των σόσιαλ χάσει, μπορεί να αναγκαστεί να αποχωριστεί τις δύο εμβληματικές πλατφόρμες του.

Η υπηρεσία προστασίας του καταναλωτή (FTC) θεωρεί ότι η Meta, που τότε έφερε την επωνυμία Facebook, καταχράστηκε την κυρίαρχη θέση της στην αγορά όταν εξαγόρασε το Instagram το 2012, έναντι 1 δισεκ. δολαρίων. Ακολούθησε η αγορά του WhatsApp, το 2014, έναντι 19 δισεκ. δολαρίων.

Η Meta «αποφάσισε ότι ο ανταγωνισμός ήταν πολύ σκληρός και θα ήταν ευκολότερο να αγοράσει τους ανταγωνιστές της αντί να ανταγωνίζεται μαζί τους» είπε στην εναρκτήρια αγόρευσή του ο νομικός εκπρόσωπος της FTC, Ντάνιελ Μάθισον. Ο στόχος ήταν «να εξαλειφθούν οι άμεσες απειλές», τόνισε.

Ο δικηγόρος Μαρκ Χάνσεν που εκπροσωπεί τη Meta απάντησε ότι οι εξαγορές με στόχο «την πρόοδο και τη βελτίωση των εταιρειών δεν ήταν ποτέ παράνομες», χαρακτηρίζοντας «επιτυχία» για τους καταναλωτές την αγορά των δύο εταιρειών.

Η προσφυγή σε βάρος του ομίλου του Μένλο Παρκ είναι η μία από τις πέντε μεγάλες υποθέσεις που ξεκίνησε η αμερικανική κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια στον τομέα της τεχνολογίας. Τον περασμένο Αύγουστο η Google κρίθηκε ένοχη για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης ενώ αντιμέτωπες με δίκες βρίσκονται επίσης οι εταιρίες Apple και Amazon.

Ο Ζάκερμπεργκ ρωτήθηκε κατά την πρώτη ημέρα της δίκης για το αν ανησυχούσε για το γεγονός ότι το Instagram κέρδιζε έδαφος από τη στιγμή της δημιουργίας του, την ώρα που το Facebook δυσκολευόταν να αναπτύξει τη δική του αντίστοιχη υπηρεσία διαμοιρασμού φωτογραφιών – μια πλατφόρμα που τελικά δεν λειτούργησε ποτέ. Η FTC παρουσίασε εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρονολογούνται από το 2011 και 2012, πριν από την εξαγορά του νεοφυούς τότε Instagram.

«Η πιθανή επίδραση του Instagram είναι πραγματικά τρομακτική και για αυτό θα έπρεπε να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να πληρώσουμε πολλά χρήματα», είχε γράψει τότε ο ιδρυτής του Facebook.

Σήμερα, το Instagram έχει 2 δισεκατομμύρια χρήστες σε όλον τον κόσμο. Μια επιτυχία την οποία οι δικηγόροι της Meta αποδίδουν στις επενδύσεις που έκανε ο όμιλος.

Πηγή: Reuters

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.