Κοσμος

Η Γερμανία για τους δασμούς Τραμπ στα αυτοκίνητα: Δεν θα υποχωρήσουμε

Δυναμική αντίδραση της Ευρώπης στους νέους δασμούς 25% στις εισαγωγές

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Γερμανία ζητά σθεναρή απάντηση στους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ για τα αυτοκίνητα - Δηλώνει ότι δεν θα υποχωρήσει και καλεί σε ευρωπαϊκά αντίποινα

Η Γερμανία ζητά σθεναρή απάντηση στους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ για τα αυτοκίνητα - Δηλώνει ότι δεν θα υποχωρήσει και καλεί σε ευρωπαϊκά αντίποινα

Η Γερμανία δήλωσε ότι «δεν θα υποχωρήσει» και ότι η Ευρώπη πρέπει να «αντιδράσει δυναμικά» μετά την απόφαση του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, να επιβάλει δασμούς 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα και εξαρτήματα.

Άλλες μεγάλες οικονομίες παγκοσμίως εκτός της Γερμανίας δεσμεύτηκαν να ανταποδώσουν, με τη Γαλλία να χαρακτηρίζει την κίνηση «πολύ κακή είδηση», τον Καναδά να τη θεωρεί «άμεση επίθεση» και την Κίνα να κατηγορεί την Ουάσιγκτον για παραβίαση των διεθνών εμπορικών κανόνων.

Πτώση στις μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών

Το πρωί της Πέμπτης, οι μετοχές της Porsche, της Mercedes και της BMW σημείωσαν απότομη πτώση στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, όπως και αυτές της γαλλικής Stellantis, κατασκευάστριας των Jeep, Peugeot και Fiat.

Ο Τραμπ έχει απειλήσει με «πολύ μεγαλύτερους» δασμούς εάν η Ευρώπη συνεργαστεί με τον Καναδά για να προκαλέσει, όπως λέει, «οικονομική ζημιά» στις ΗΠΑ.

Οι νέοι δασμοί στα αυτοκίνητα θα τεθούν σε ισχύ στις 2 Απριλίου, ενώ οι φόροι στις εισαγωγές ανταλλακτικών θα ξεκινήσουν από τον Μάιο ή αργότερα.

Οι επιπτώσεις των δασμών

Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι οι δασμοί θα ενισχύσουν τη βιομηχανία των ΗΠΑ και τονίζει πως αν τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται στην Αμερική, «δεν θα υπάρχει απολύτως κανένας δασμός».

Παρόλο που τέτοια μέτρα μπορούν να προστατεύσουν τις εγχώριες επιχειρήσεις, αυξάνουν επίσης το κόστος για εταιρείες που εξαρτώνται από εισαγόμενα εξαρτήματα.

Οι ΗΠΑ εισήγαγαν περίπου οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα το περασμένο έτος, με αξία 240 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που αντιστοιχεί στο 50% των συνολικών πωλήσεων. Οι κυριότεροι προμηθευτές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ είναι το Μεξικό, η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία, ο Καναδάς και η Γερμανία.

Σύμφωνα με το Anderson Economic Group, οι δασμοί στα εξαρτήματα από τον Καναδά και το Μεξικό θα μπορούσαν να αυξήσουν το κόστος των οχημάτων από 4.000 έως 10.000 δολάρια, ανάλογα με το μοντέλο.

Η αντίδραση της Ευρώπης και άλλων χωρών

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να «αντιδράσει δυναμικά».

«Πρέπει να είναι σαφές ότι δεν θα υποχωρήσουμε στις ΗΠΑ. Πρέπει να δείξουμε δύναμη και αυτοπεποίθηση», τόνισε.

Η Γαλλία υποστηρίζει αυτή τη στάση, με τον υπουργό Οικονομικών, Ερίκ Λομπάρ, να δηλώνει ότι η μόνη λύση της Ευρώπης είναι να ανταποδώσει με δασμούς σε αμερικανικά προϊόντα.

Ο Καναδός πρωθυπουργός, Μαρκ Κάρνεϊ, χαρακτήρισε τους δασμούς «άμεση επίθεση» στη χώρα του και τη βιομηχανία αυτοκινήτου, ενώ πρόσθεσε ότι αναζητούνται εναλλακτικές εμπορικές επιλογές.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT) ανέφερε ότι η ανακοίνωση των δασμών «δεν ήταν έκπληξη, αλλά ήταν απογοητευτική».

Ο ιδρυτής της Uniparts, Τζον Νιλ, υποστήριξε ότι οι δασμοί του Τραμπ είναι «δώρο στην Κίνα», καθώς οι διεθνείς καταναλωτές θα στραφούν σε κινεζικές εναλλακτικές.

Η Κίνα κατηγόρησε τον Τραμπ ότι παραβιάζει τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).

Αντιδράσεις από την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα

Η Ιαπωνία προειδοποίησε ότι οι δασμοί θα έχουν «σημαντικό αντίκτυπο» στη σχέση της με τις ΗΠΑ, με κυβερνητικό εκπρόσωπο να χαρακτηρίζει το μέτρο «εξαιρετικά λυπηρό» και να ζητά εξαίρεση.

Στη Νότια Κορέα, μία ημέρα πριν τεθούν σε ισχύ οι δασμοί, η Hyundai ανακοίνωσε επένδυση 21 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ και την κατασκευή νέου εργοστασίου χάλυβα στη Λουιζιάνα.

Ο Τραμπ χαιρέτισε την επένδυση, λέγοντας ότι είναι «ξεκάθαρη απόδειξη ότι οι δασμοί λειτουργούν πολύ αποτελεσματικά».

Η Bosch, με έδρα τη Γερμανία, δήλωσε ότι διατηρεί εμπιστοσύνη στη «μακροπρόθεσμη δυναμική» της αγοράς της Βόρειας Αμερικής και θα συνεχίσει να επεκτείνει τη δραστηριότητά της εκεί.

​(Με πληροφορίες του BBC News)