Κοσμος

Παρίσι: Πάνω από 500 δρόμοι θα πεζοδρομηθούν

Ύστερα από δημοψήφισμα

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
αστυνομικοι, κοσμος, αψιδα θριαμβου
Γάλλοι αστυνομικοί μπροστά στην Αψίδα του Θριάμβου στο Παρίσι © ΕΡΑ/CHRISTOPHE PETIT TESSON

Παρίσι: Πάνω από 500 δρόμοι θα πεζοδρομηθούν

Οι ψηφοφόροι του Παρισιού επέλεξαν σε δημοψήφισμα την Κυριακή να κλείσουν 500 ακόμη δρόμους της πόλης για τα αυτοκίνητα, ανοίγοντας χώρο για πεζούς, ποδηλάτες και πράσινο.

Το σχέδιο, το οποίο θα καταργήσει επίσης το 10% των σημερινών θέσεων στάθμευσης του Παρισιού, θα επεκτείνει μια πράσινη ώθηση από τη δήμαρχο που έχει ήδη δει 300 δρόμους να φυτεύονται και να καθαρίζονται από τα αυτοκίνητα από το 2020.

Έρχεται ένα χρόνο πριν από το τέλος της δεύτερης και τελευταίας θητείας της Hidalgo, η πρωτοβουλία θα συνεχίσει να αλλάζει το πρόσωπο και τον χαρακτήρα μιας πόλης που έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα μακριά από την κυριαρχία του αυτοκινήτου προς μια έμφαση στις δημόσιες συγκοινωνίες και τις ενεργές μετακινήσεις.

Στόχος είναι να πεζοδρομηθούν πέντε έως οκτώ δρόμοι ανά γειτονιά, με τους ντόπιους να ερωτώνται αυτή την άνοιξη για να καθορίσουν ποιοι δρόμοι θα ήταν οι καταλληλότεροι, και με μέσο προϋπολογισμό 500.000 ευρώ (540.000 δολάρια ΗΠΑ) ανά δρόμο.

Αυτό θα επεκτείνει το δίκτυο των «πράσινων πνευμόνων» σε σχεδόν 700 - πάνω από το 10% των δρόμων της πόλης.

Τα στοιχεία από το δημαρχείο του Παρισιού αποκαλύπτουν ότι η κυκλοφορία των αυτοκινήτων έχει μειωθεί περισσότερο από το ήμισυ από την αλλαγή του αιώνα, όταν ανέλαβαν την εξουσία οι Σοσιαλιστές, αναδεικνύοντας μια μακροπρόθεσμη τάση προς την προτεραιότητα των πεζών και των εναλλακτικών μορφών μεταφοράς.

Υπό τη δημαρχία της Αν Ινταλγκό, οι δρόμοι του Παρισιού έχουν μεταμορφωθεί, με 84 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων να έχουν δημιουργηθεί από το 2020 και μια αύξηση της χρήσης ποδηλάτων κατά 71% μεταξύ του τέλους των αποκλεισμών του Κοβίντ-19 και του 2023.

Το δημοψήφισμα του 2024 είδε τα τέλη στάθμευσης για αυτοκίνητα 1,6 τόνων και άνω να τριπλασιάζονται σε 18 ευρώ την ώρα, σε μια προσπάθεια να αποθαρρυνθούν τα «ογκώδη, ρυπογόνα» αυτοκίνητα.

Παρά τις πρόσφατες αλλαγές, το Παρίσι υστερεί σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όσον αφορά τις πράσινες υποδομές, οι οποίες περιλαμβάνουν ιδιωτικούς κήπους, πάρκα, δρόμους με δενδροστοιχίες, νερά και υγροβιότοπους.

Αυτά αποτελούν μόνο το 26% της έκτασης της πόλης έναντι 41% του μέσου όρου των ευρωπαϊκών πρωτευουσών, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.