

Αεροπορικό δυστύχημα στην Ουάσιγκτον: Τι μπορεί να φταίει σύμφωνα με τον Κάπτεν Σάλι που έσωσε 155 επιβάτες το 2009
Ο Τσέσλι Σάλλενμπέργκερ ο πιλότος που προσγείωσε με ασφάλεια ένα επιβατικό αεροπλάνο στον ποταμό Hudson το 2009, δήλωσε ότι η συντριβή στον ποταμό Potomac της Ουάσινγκτον το βράδυ της Τετάρτης έγινε σε μια «εξαιρετικά ασφαλή» στιγμή στην ιστορία της αεροπορίας, αλλά έδειξε «πόσο προσεκτικοί πρέπει να είμαστε».
«Έπρεπε να μάθουμε σημαντικά μαθήματα κυριολεκτικά με αίμα πολύ συχνά, και είχαμε επιτέλους ξεπεράσει αυτό, ώστε να μπορούμε να μαθαίνουμε από περιστατικά και όχι από ατυχήματα», δήλωσε ο Σάλλενμπεργκερ σε συνέντευξή του το βράδυ της Τετάρτης. Πριν το δυστύχημα στην Ουάσινγκτον, δεν είχε σημειωθεί θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα εμπορικού αεροσκάφους στις Ηνωμένες Πολιτείες εδώ και σχεδόν 16 χρόνια.
Όμως η αμερικανική αεροπορική βιομηχανία μπορεί να αναγκαστεί και πάλι να μάθει από την τραγωδία, αφού ένα εμπορικό αεροσκάφος που μετέφερε 64 άτομα συγκρούστηκε στον αέρα με ένα στρατιωτικό ελικόπτερο Black Hawk και στη συνέχεια βούτηξε στα σκοτεινά, παγωμένα νερά του ποταμού Ποτόμακ.
Το αεροπλάνο, ένα Bombardier CRJ700, συγκρούστηκε με το ελικόπτερο κατά την κάθοδό του στο Εθνικό Αεροδρόμιο Reagan, το οποίο απέχει μόλις λίγα μίλια από το κέντρο της Ουάσινγκτον και θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα αεροδρόμια της χώρας για την πλοήγηση.
Το αεροδρόμιο Reagan απαιτεί πρόσθετη εκπαίδευση για τους πιλότους που επιχειρούν από αυτό, δήλωσε ο κυβερνήτης. Έχει μεγάλη κίνηση και διαθέτει μικρούς διαδρόμους προσγείωσης. Χτίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1930.
«Δεν έχει αλλάξει πολύ από τότε», είπε. «Φυσικά, έχουμε προσθέσει τεχνολογία σε αυτό. Αλλά ένα μεγάλο μέρος της τεχνολογίας είναι παλιό».
Το αεροδρόμιο μπορεί να μην ήταν η μόνη πρόκληση για την πτήση 5342 της American Eagle καθώς πλησίαζε την Ουάσιγκτον σε μια πτήση που ξεκίνησε από την Ουιτσίτα του Καν.
Η κάθοδος ήταν επίσης νύχτα και πάνω από νερό, δύο παράγοντες που θα μπορούσαν να έχουν κάνει την αποφυγή του ελικοπτέρου πιο δύσκολη, δήλωσε. «Η νύχτα κάνει πάντα τα πράγματα διαφορετικά όσον αφορά τη θέαση άλλων αεροσκαφών - βασικά το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να δεις τα φώτα τους», δήλωσε ο 74χρονος Σάλλενμπεργκερ. «Πρέπει να προσπαθήσεις να καταλάβεις: Είναι από πάνω σου ή από κάτω σου; Ή πόσο μακριά; Ή προς ποια κατεύθυνση κατευθύνονται;
Ήταν ένα ηλιόλουστο απόγευμα του Ιανουαρίου του 2009 όταν ο κυβερνήτης Σάλλενμπεργκερ προσγείωσε ένα Airbus A320 στον ποταμό Χάντσον. Το αεροπλάνο αυτό κατέπεσε αφού ένα μεγάλο σμήνος χηνών του Καναδά έβγαλε εκτός λειτουργίας και τους δύο κινητήρες του λίγο μετά την απογείωση. Και οι 150 επιβάτες και τα πέντε μέλη του πληρώματος διασώθηκαν με ασφάλεια από τα παγωμένα νερά, καθώς τα πληρώματα έκτακτης ανάγκης και τα συνηθισμένα σκάφη που έτυχε να βρίσκονται κοντά έσπευσαν στο σημείο.
Το βράδυ της Τετάρτης, τα νερά του ποταμού Potomac μπορεί να έβλαπταν την ορατότητα, δήλωσε. «Θα ήταν λιγότερα φώτα εδάφους ορατά πάνω από το νερό απ' ό,τι πάνω από τη στεριά τη νύχτα», είπε. «Μπορεί να ήταν λίγο πιο δύσκολο να δούμε», πρόσθεσε. «Αλλά αυτό είναι μια υπόθεση. Δεν ξέρουμε».
Ο κυβερνήτης Σάλλενμπεργκερ δήλωσε ότι ήλπιζε ότι ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο, ο καταγραφέας δεδομένων κατά τη διάρκεια της πτήσης και τα δεδομένα του ραντάρ ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας θα μπορούσαν να δώσουν πληροφορίες.
«Είμαι απλά συντετριμμένος από αυτό», είπε, προσθέτοντας: “Έχουμε την υποχρέωση να μαθαίνουμε από κάθε αποτυχία και να βελτιωνόμαστε”.