Κοσμος

Iταλία: Νομοσχέδιο για να περιοριστούν οι ψεύτικες κριτικές στα ξενοδοχεία

Ωστόσο αποτελεί ερώτημα πώς ακριβώς θα εντοπίζονται

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Iταλία: Νομοσχέδιο για να περιοριστούν οι ψεύτικες κριτικές στα ξενοδοχεία

Η κυβέρνηση της Ιταλίας παρουσίασε την Τρίτη σχέδιο νόμου για τη ρύθμιση των διαδικτυακών κριτικών για ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικά αξιοθέατα, σε μια προσπάθεια να σταματήσει τους ψεύτικους ή πληρωμένους κριτικούς.

Ο νόμος, ο οποίος χρειάζεται την έγκριση του κοινοβουλίου της Ιταλίας για να τεθεί σε ισχύ, εισάγει μια σειρά από εμπόδια για τους επίδοξους κριτικούς, μεταξύ των οποίων η υποχρέωση προσκόμισης επαληθεύσιμης ταυτότητας καθώς και η απόδειξη ότι επισκέφθηκαν το μέρος για το οποίο θέλουν να κρίνουν.

Οι κριτικές θα πρέπει να αναρτώνται εντός δύο εβδομάδων από την εν λόγω επίσκεψη και θα μπορούν να αφαιρούνται αν είναι αναληθείς ή, σε κάθε περίπτωση, δύο χρόνια μετά την ανάρτησή τους. Το νομοσχέδιο δεν εξηγεί ποιος θα αποφασίζει αν μια κριτική είναι ψευδής.

Ο προτεινόμενος νόμος, ο οποίος μπορεί να τροποποιηθεί στο κοινοβούλιο, θα απαγορεύει επίσης τις κριτικές που πληρώνονται ή χρηματοδοτούνται μέσω κινήτρων - μια ύπουλη πρακτική που είναι αρκετά διαδεδομένη.

«Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την προστασία των επιχειρήσεών μας», δήλωσε η υπουργός Τουρισμού Daniela Santanche.

Οι ψεύτικες κριτικές είναι ήδη παράνομες, αλλά η αστυνόμευση των παραβιάσεων είναι δύσκολη. Το νομοσχέδιο προτείνει να ανατεθεί το έργο του ελέγχου των κριτικών και της διανομής ενδεχόμενων προστίμων στην αντιμονοπωλιακή υπηρεσία της Ιταλίας.

Το σχέδιο κανονισμών χαιρετίστηκε από ορισμένα λόμπι της βιομηχανίας, αν και υπήρξαν ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής και φόβοι ότι η απαγόρευση των ανώνυμων κριτικών θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τον αριθμό των διαδικτυακών σχολίων για ξενοδοχεία και εστιατόρια.

«Οι ψεύτικες κριτικές αποτελούν πρόβλημα για τον θεμιτό ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών, επειδή μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στις πωλήσεις, και είναι επίσης πρόβλημα για τους καταναλωτές που μπορούν να παραπλανηθούν», δήλωσε στο Reuters ο Michele Carrus, πρόεδρος της ένωσης καταναλωτών Federconsumatori.

«Το πρόβλημα έπρεπε να αντιμετωπιστεί. Είναι δύσκολο να γίνει με τον σωστό τρόπο, αλλά είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να το πετύχουμε αυτό κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής συζήτησης», πρόσθεσε.

Πηγή: Reuters