Κοσμος

Νότια Κορέα: Δεν ευθύνονται τα πουλιά για την πτώση του αεροσκάφους, λένε οι ειδικοί

Εγκληματικά λάθη φαίνεται πως οδήγησαν στο θάνατο 179 ανθρώπους

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
συντριμμια απο πτωση αεροπλάνου, συνεργεια διάσωσης
Συνεργεία διάσωσης προσπαθούν να απεγκλωβίσουν επιβάτες της μοιραίας πτήσης © ΕΡΑ/HAN MYUNG-GU

Ανατροπή με τη συντριβή του Boeing 737 στη Νότια Κορέα - Δεν ευθύνονται τα πουλιά, λένε οι ειδικοί

Μετά τη μοιραία αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα, το ερώτημα στο τι πήγε στραβά παραμένει αναπάντητο. Ακόμα κι αν οι ειδικοί παραμένουν προβληματισμένοι για το τι προκάλεσε τη συντριβή που στοίχισε τη ζωή σε 179 ανθρώπους, ωστόσο λένε ότι ένα πουλί που χτύπησε τον κινητήρα είναι απίθανο να είναι ο μοναδικός παράγοντας.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-d6otfew7xdg9)

Ο πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Muan της Νότιας Κορέας φέρεται να εξέδωσε προειδοποίηση για χτύπημα πουλιού λίγο πριν από το περιστατικό, με αξιωματούχο του νοτιοκορεατικού υπουργείου Μεταφορών να δηλώνει στα μέσα ενημέρωσης ότι ο πιλότος είχε πει στους ελεγκτές ότι το αεροπλάνο είχε χτυπηθεί από πουλί πριν δηλώσει βοήθεια.

Σύμφωνα με τον Guardian, η πρώτη θεωρία ήταν ότι το χτύπημα των πτηνών οδήγησε σε βλάβη του κινητήρα που τροφοδοτούσε το σύστημα προσγείωσης, το οποίο με τη σειρά του προκάλεσε τη μοιραία προσγείωση με την κοιλιά. Ωστόσο, η Δρ Sonya Brown, ανώτερη λέκτορας αεροδιαστημικού σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, είναι επιφυλακτική.

«Ένα χτύπημα από πουλιά θα έπρεπε να είναι ένα γεγονός που μπορεί να επιβιώσει. Δεν θα έπρεπε να οδηγήσει σε αυτό που τελικά είδαμε, ιδίως επειδή σε κάθε περίπτωση που ένας κινητήρας δεν λειτουργεί (όπως δείχνουν τα πλάνα), υπάρχει ακόμα αρκετή ισχύς», λέει η ίδια, προσθέτοντας ότι τα χτυπήματα από πουλιά είναι τόσο συνηθισμένα που έχουν ληφθεί υπόψη στον σχεδιασμό των σύγχρονων αεροσκαφών.

Σε ένα Boeing 737 και σε κάθε εμπορικό αεροσκάφος υπάρχουν επίπεδα πλεονασμού, ειδικά για το σύστημα προσγείωσης, το οποίο λειτουργεί υδραυλικά, λέει. «Ακόμα και αν αυτό αποτύχει, έχει εφεδρεία στο ότι μπορεί να επεκταθεί και χωρίς το υδραυλικό σύστημα [το οποίο] βασικά λειτουργεί με τη βαρύτητα, οπότε το σύστημα προσγείωσης θα πρέπει να μπορεί να επεκταθεί».

Υπάρχουν επίσης διπλές εφεδρείες για άλλα συστήματα ελέγχου πτήσης, όπως τα πτερύγια και τα πτερύγια - το τελευταίο από τα οποία ο Brown περιγράφει ως κάτι σαν αεροτομή σε αυτοκίνητο - που σημαίνει ότι αυτά τα εργαλεία, τα οποία πέφτουν πριν από την προσγείωση για να αυξήσουν την αντίσταση και να επιβραδύνουν το αεροσκάφος, θα έπρεπε να έχουν μπορέσει να ενεργοποιηθούν. Λειτουργούν με δύο ανεξάρτητα υδραυλικά συστήματα και είναι πολύ απίθανο ένα χτύπημα πουλιού να καταστρέψει αυτά τα δύο ανεξάρτητα υδραυλικά συστήματα. «Φαίνεται ότι υπάρχουν περισσότερα σε αυτό το περιστατικό», λέει.

Ο καθηγητής Doug Drury, του Πανεπιστημίου Central Queensland, συμφωνεί ότι το χτύπημα των πουλιών από μόνο του είναι απίθανο να είναι η μοναδική αιτία. «Ένα χτύπημα πουλιού σε έναν κινητήρα δεν θα προκαλούσε πλήρη βλάβη όλων των συστημάτων, μπορείτε να πετάξετε ένα 737 με έναν κινητήρα», λέει ο Drury, ένας βετεράνος πιλότος που έχει πετάξει εμπορικά, στρατιωτικά και ιδιωτικά τσάρτερ κατά τη διάρκεια της καριέρας του.

Από την πλευρά του, ο Drury προβληματίζεται από την ταχύτητα με την οποία το αεροπλάνο προσέγγισε τον διάδρομο προσγείωσης. «Αν επρόκειτο να κάνεις προσγείωση με την κοιλιά, θα το επιβράδυνες σε ταχύτητα που μόλις έφτανε στην ακινητοποίηση», λέει. «Αλλά αυτό το πράγμα έτρεχε στον διάδρομο με πολλή ενέργεια».

Το αεροπλάνο προσγειώθηκε επίσης προς την αντίθετη κατεύθυνση από ό,τι λειτουργεί συνήθως ο διάδρομος, λέει, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να προσγειώθηκε με ούριο άνεμο. Τα αεροπλάνα συνήθως προσγειώνονται ενάντια σε τέτοιους ανέμους για να τα βοηθήσουν να επιβραδύνουν. «Γιατί πήγαιναν τόσο γρήγορα», αναρωτιέται. «Υπάρχουν πολλά περισσότερα ερωτήματα από ό,τι απαντήσεις σε αυτό το σημείο».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.