- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Νότια Κορέα: Συνέβαλε μόνο η ενδεχόμενη σύγκρουση με πουλιά στη συντριβή του αεροσκάφους; - Όσα όλα γνωρίζουμε για τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία της Νότιας Κορέας
Περισσότεροι από 170 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά τη συντριβή αεροσκάφους κατά την προσγείωσή του στη Νότια Κορέα το πρωί της Κυριακής.
Το αεροπλάνο της Jeju Air βγήκε από τον διάδρομο προσγείωσης πριν συγκρουστεί με έναν τοίχο στο διεθνές αεροδρόμιο Muan στα νοτιοδυτικά της Νοτίου Κορέας.
Το αεροπλάνο, το οποίο επέστρεφε από την Μπανγκόκ, στην Ταϊλάνδη, μετέφερε 181 άτομα - 179 εκ των οποίων έχασαν τη ζωή τους, ενώ δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν από τα συντρίμμια.
Οι αρχές ερευνούν τα αίτια της συντριβής, τα οποία σύμφωνα με αξιωματούχους της πυροσβεστικής ενδέχεται να οφείλονται σε χτύπημα πουλιού και κακές καιρικές συνθήκες.
Το αεροπλάνο έφτασε στο Muan περίπου στις 09:00 τοπική ώρα (00:00 GMT).
Αξιωματούχος των μεταφορών της Νότιας Κορέας δήλωσε ότι το αεροπλάνο είχε επιχειρήσει να προσγειωθεί αλλά αναγκάστηκε να αναβάλει την προσγείωση αφού ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έδωσε προειδοποίηση για κρούση πτηνών - μια προειδοποίηση για τον κίνδυνο σύγκρουσης με πτηνά.
Περίπου δύο λεπτά αργότερα, ο πιλότος κάλεσε Mayday και η διοίκηση εναέριας κυκλοφορίας έδωσε άδεια στο αεροπλάνο να προσγειωθεί από την αντίθετη κατεύθυνση, δήλωσε ο αξιωματούχος.
Ένας επιβάτης της πτήσης έστειλε μήνυμα σε έναν συγγενή του, λέγοντας ότι ένα πουλί «είχε κολλήσει στο φτερό» και ότι το αεροπλάνο δεν μπορούσε να προσγειωθεί, μετέδωσαν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Ένα βίντεο φαίνεται να δείχνει το αεροπλάνο να προσγειώνεται χωρίς να χρησιμοποιεί τους τροχούς του ή οποιοδήποτε άλλο σύστημα προσγείωσης. Γλίστρησε στον διάδρομο και προσέκρουσε σε έναν τοίχο πριν τυλιχθεί στις φλόγες.
Ένας μάρτυρας δήλωσε στο νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap ότι άκουσε έναν «δυνατό κρότο» και στη συνέχεια μια «σειρά από εκρήξεις».
Βίντεο από τη σκηνή δείχνουν το αεροπλάνο να φλέγεται και τον καπνό να υψώνεται στον ουρανό. Τα πυροσβεστικά συνεργεία έχουν από τότε σβήσει τη φωτιά.
Ο Lee Jeong-hyun, επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας της Muan, δήλωσε σε τηλεοπτική ενημέρωση ότι το τμήμα της ουράς του αεροπλάνου ήταν αναγνωρίσιμο, αλλά «δεν μπορεί κανείς να αναγνωρίσει το σχήμα του υπόλοιπου αεροπλάνου».
Είπε ότι το χτύπημα των πτηνών και οι κακές καιρικές συνθήκες μπορεί να προκάλεσαν τη συντριβή - αλλά η ακριβής αιτία ερευνάται ακόμη. Οι καταγραφείς πτήσης και φωνής από το αεροπλάνο έχουν ανακτηθεί.
Ο επικεφαλής της διοίκησης της Jeju Air δήλωσε ότι η συντριβή δεν οφείλεται σε «οποιοδήποτε πρόβλημα συντήρησης», μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.
Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας ανέφερε ότι ο επικεφαλής πιλότος της πτήσης κατείχε τον ρόλο αυτό από το 2019 και είχε περισσότερες από 6.800 ώρες πτητικής εμπειρίας.
Τι είναι η επίθεση πουλιών;
Το bird strike είναι η σύγκρουση μεταξύ ενός αεροπλάνου εν πτήσει και ενός πτηνού. Είναι πολύ συχνές - στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 2022 αναφέρθηκαν περισσότερες από 1.400 προσκρούσεις πτηνών, εκ των οποίων μόνο περίπου 100 επηρέασαν το αεροπλάνο, σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Το πιο γνωστό χτύπημα πτηνών σημειώθηκε το 2009, όταν ένα αεροπλάνο Airbus έπεσε στον ποταμό Χάντσον της Νέας Υόρκης μετά από σύγκρουση με σμήνος χηνών. Και οι 155 επιβάτες και το πλήρωμα επέζησαν.
Ο καθηγητής Doug Drury, ο οποίος διδάσκει αεροναυπηγική στο CQUniversity της Αυστραλίας, έγραψε σε άρθρο του στο The Conversation αυτό το καλοκαίρι ότι τα αεροπλάνα Boeing έχουν κινητήρες turbofan, οι οποίοι μπορούν να υποστούν σοβαρές ζημιές σε περίπτωση πρόσκρουσης πουλιών.
Είπε ότι οι πιλότοι εκπαιδεύονται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί νωρίς το πρωί ή κατά τη δύση του ηλίου, όταν τα πουλιά είναι πιο ενεργά.
Ποιος επέβαινε στο αεροσκάφος;
Στο αεροπλάνο επέβαιναν 175 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος. Δύο από τους επιβάτες ήταν Ταϊλανδοί και οι υπόλοιποι πιστεύεται ότι ήταν Νοτιοκορεάτες, δήλωσαν οι αρχές. Πολλοί πιστεύεται ότι επέστρεφαν από χριστουγεννιάτικες διακοπές στην Ταϊλάνδη.
Ο επίσημος απολογισμός των νεκρών ανέρχεται σε 179 - γεγονός που το καθιστά το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Νότιας Κορέας.
Όλοι οι επιβάτες και τέσσερα μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους.
Οι αρχές έχουν ταυτοποιήσει μέχρι στιγμής τουλάχιστον 88 σορούς.
Πέντε από τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους ήταν παιδιά κάτω των 10 ετών. Ο νεότερος επιβάτης ήταν ένα τρίχρονο αγόρι και ο γηραιότερος ήταν 78 ετών, ανέφεραν οι αρχές, επικαλούμενες τη λίστα επιβατών.
Η Εθνική Πυροσβεστική Υπηρεσία της Νότιας Κορέας δήλωσε ότι δύο μέλη του πληρώματος της πτήσης -ένας άνδρας και μια γυναίκα- επέζησαν από τη συντριβή. Βρέθηκαν στην ουραία πλευρά του αεροσκάφους μετά τη συντριβή και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, ανέφερε.
Περισσότερο από 1.500 προσωπικό έκτακτης ανάγκης έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο των προσπαθειών αποκατάστασης, συμπεριλαμβανομένων 490 υπαλλήλων της πυροσβεστικής και 455 αστυνομικών. Ψάχνουν την περιοχή γύρω από τον διάδρομο προσγείωσης για τμήματα του αεροπλάνου και για όσους επέβαιναν σε αυτό.
Ποια ήταν η ανταπόκριση;
Ο εκτελών χρέη προέδρου Choi Sang-mok κήρυξε ειδική ζώνη καταστροφής στο Muan, γεγονός που καθιστά την κεντρική κυβέρνηση διαθέσιμη στην τοπική κυβέρνηση και τα θύματα.
Όλες οι πτήσεις από και προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Muan ακυρώθηκαν.
Οι οικογένειες των θυμάτων της συντριβής έχουν μεταβεί στο αεροδρόμιο με την ελπίδα να μάθουν τι συνέβη στους συγγενείς τους. Βίντεο από το Reuters δείχνει αξιωματούχους να διαβάζουν δυνατά τα ονόματα των θυμάτων.
Οι αρχές του αεροδρομίου και ο Ερυθρός Σταυρός έχουν στήσει περισσότερες από δώδεκα σκηνές στο αεροδρόμιο για να θρηνήσουν κατ' ιδίαν οι οικογένειες που πενθούν.
Ήχοι από κλάματα αντηχούσαν στον τερματικό σταθμό. Ορισμένοι είναι απογοητευμένοι από το πόσος χρόνος χρειάζεται για την ταυτοποίηση των πτωμάτων.
Η Jeju Air ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες. Ο διευθύνων σύμβουλός της δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι η αεροπορική εταιρεία δεν είχε ιστορικό ατυχημάτων. Πιστεύεται ότι η συντριβή της Κυριακής ήταν το μοναδικό θανατηφόρο ατύχημα από την έναρξη λειτουργίας της αεροπορικής εταιρείας το 2005.
Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών Boeing εξέφρασε τα συλλυπητήριά της στους πληγέντες.
Ο Τσόι, ο εκτελών χρέη προέδρου της Νότιας Κορέας, δήλωσε: «Ο Τσόι, ο πρόεδρος της Ν: «Εκφράζω τα βαθύτατα συλλυπητήριά μου στα πολλά θύματα του περιστατικού. Θα κάνω ό,τι μπορώ για να αναρρώσουν γρήγορα οι τραυματίες».
Πηγή: ΒΒC