Μπλέικ Λάιβλι: Η κοινή τακτική του Χόλιγουντ που τώρα αποκαλύπτεται
Το τοξικό κλίμα, το παρασκήνιο της αγωγής και ολόκληρα σχέδια online καταστροφής
Μπλέικ Λάιβλι: Η κοινή τακτική του Χόλιγουντ που τώρα αποκαλύπτεται - Το τοξικό κλίμα, η καμπάνια δυσφήμισης και όσα γινόντουσαν στα παρασκήνια
Η Μπλέικ Λάιβλι ήταν αναμφισβήτητα ο νούμερο ένα δημόσιος εχθρός του διαδικτύου για μερικές εβδομάδες το καλοκαίρι. Τώρα κατέθεσε μια εκρηκτική αγωγή που όπως δηλώνει αποκαλύπτει τα «εχθρικά εργασιακά περιβάλλοντα» που δημιουργούνται για να βλάψουν τη φήμη αστέρων στο Χόλιγουντ - και τα οποία κάνουν τον κόσμο να αναρωτιέται ποιον και τι να πιστέψει.
Η Λάιβλι ήταν πάντα ένα αρκετά αβλαβές είδος ηθοποιού. Είχε συμμετάσχει σε επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές και ταινίες, όπως το Gossip Girl και το The Sisterhood of the Travelling Pants. Παντρεύτηκε τον συνάδελφό της σούπερ σταρ Ράιαν Ρέινολντς και είναι φίλη με την Τέιλορ Σουίφτ.
Στη συνέχεια, τον Αύγουστο, ενώ προωθούσε την τελευταία της ταινία It Ends With Us, έγινε ξαφνικά αμφιλεγόμενη, στα όρια της ακύρωσης. Επικρίθηκε για σχόλια που έμοιαζαν να υποβαθμίζουν την ενδοοικογενειακή βία, το θέμα της ταινίας- ενώ αμήχανες στιγμές από παλιές συνεντεύξεις της ήρθαν ξανά στην επιφάνεια και επαναχρησιμοποιήθηκαν ως αποδεικτικά στοιχεία εκφοβιστικής συμπεριφοράς.
Η κοινή γνώμη - τουλάχιστον μεταξύ εκείνων που γνώριζαν και νοιάζονταν - φαινόταν να έχει στραφεί εναντίον της. Μετά βγήκε η ταινία, ο σάλος καταλάγιασε και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προχώρησαν.
Όμως η Λάιβλι έχει τώρα καταθέσει νομική αγωγή που ισχυρίζεται ότι υπέστη σεξουαλική παρενόχληση από τον συμπρωταγωνιστή και σκηνοθέτη της ταινίας «It Ends With Us» Τζάστιν Μπαλντόνι - και ότι όταν παραπονέθηκε, εκείνος και το στούντιό του Wayfarer αντεπιτέθηκαν διεξάγοντας εκστρατεία για να «καταστρέψουν» τη φήμη της.
Υπήρξε το αντικείμενο «ενός εξελιγμένου, συντονισμένου και καλά χρηματοδοτούμενου σχεδίου αντιποίνων» που σχεδιάστηκε «για να τη φιμώσει», το οποίο περιελάμβανε έναν «οπλισμένο ψηφιακό στρατό» και ψεύτικες ιστορίες που διοχετεύονταν σε «ανυποψίαστους δημοσιογράφους», ισχυρίστηκαν οι δικηγόροι της - και γι' αυτό έγινε το επίκεντρο της αρνητικής δημοσιότητας.
Καθ' όλη τη διάρκεια της καταγγελίας, η οποία εκτείνεται σε περίπου 80 σελίδες, η ομάδα της Λάιβλι κατηγορεί επανειλημμένα τον Μπαντόνι ότι δημιούργησε ένα «εχθρικό εργασιακό περιβάλλον που σχεδόν εκτροχίασε την παραγωγή της ταινίας».
Οι δικηγόροι της δημοσίευσαν μηνύματα κειμένου που εστάλησαν μεταξύ της δημοσιογράφου του Μπαντόνι, Τζένιφερ Άμπελ, και της Μελίσα Νέιθαν, ειδικού σε θέματα επικοινωνίας κρίσης που προσέλαβε το στούντιο του για να βοηθήσει στη διαχείριση της καταγγελίας για παρενόχληση. Φαίνεται να δίνουν μια σπάνια ματιά σε συζητήσεις που συνήθως κρατούνται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Η Νέιθαν πρότεινε μια στρατηγική για την «έναρξη νημάτων θεωριών» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τη «δημιουργία, σπορά και προώθηση περιεχομένου που φαινόταν να είναι αυθεντικό» και την εμπλοκή σε «κοινωνική χειραγώγηση», σύμφωνα με τα νομικά έγγραφα.
«Ξέρεις ότι μπορούμε να θάψουμε οποιονδήποτε», αναφερόταν μεταξύ άλλων.
Από την πλευρά του, ο δικηγόρος Bryan Freedman, ο οποίος εκπροσωπεί τον Μπαλντόνι και το στούντιό του επανέλαβε το ίδιο. Είπε ότι ο Μπαλντόνι προσέλαβε έναν διαχειριστή κρίσεων λόγω των «πολλαπλών απαιτήσεων και απειλών» που φέρεται να έκανε η Λάιβλι, μεταξύ των οποίων «απειλώντας να μην [εμφανιστεί] στα γυρίσματα, απειλώντας να μην προωθήσει την ταινία, οδηγώντας τελικά στην καταστροφή της κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας της, αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά της».
Είπε ότι το σχέδιο που καταρτίστηκε από την εταιρεία της Νέιθαν «αποδείχθηκε περιττό, καθώς το κοινό βρήκε δυσάρεστες τις ενέργειες, τις συνεντεύξεις και το μάρκετινγκ της ίδιας της Lively κατά τη διάρκεια της περιοδείας προώθησης και ανταποκρίθηκε οργανικά σε αυτό, κάτι που τα ίδια τα μέσα ενημέρωσης πήραν χαμπάρι».
Ο Freedman χαρακτήρισε την καταγγελία της Lively «ντροπιαστική» και γεμάτη από «κατηγορηματικά ψευδείς κατηγορίες».
Η κοινή τακτική που ακολουθείται στο Χόλιγουντ
Το Variety δήλωσε ότι η υπόθεση της Λάιβλι «αποκαλύπτει μια διαδικασία της σόουμπιζ που προορίζεται να λειτουργεί στη σκιά - την πρόσληψη ακριβών ειδικών στην επικοινωνία κρίσεων για να επηρεάσουν τη γνώμη και να αναβαθμίσουν τους πελάτες». Οι ισχυρισμοί της υποδηλώνουν μια «σκοτεινή σκιώδη εκστρατεία» που ξεπέρασε «αυτό που οι περισσότερες εταιρείες δημοσιότητας στο Χόλιγουντ θεωρούν αποδεκτό».
Σύμφωνα με τον Rory Lynch, εταίρο και επικεφαλής του δικαίου διαχείρισης της φήμης στην Gateley Legal, είναι «αρκετά συνηθισμένη τακτική» στις διαμάχες του Χόλιγουντ και των επιχειρήσεων «να έχουν οι δημόσιες σχέσεις και των δύο πλευρών να φυτεύουν αρνητικές ιστορίες, μερικές φορές ψευδείς ιστορίες, για τον αντίπαλο». «Ακόμη και στη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ, υπήρχαν φήμες ότι ο Ρίτσαρντ Μπάρτον και η Ελίζαμπεθ Τέιλορ χρησιμοποιούσαν επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων για να ενημερώσουν αρνητικά ο ένας τον άλλον».
Ωστόσο, οι άνθρωποι των δημοσίων σχέσεων που εργάζονταν για τον Baldoni και το στούντιό του «έχασαν λίγο την μπάλα» συζητώντας τις τακτικές σε κείμενα, δήλωσε στο BBC News.
«Δεν με εκπλήσσει, ειδικά στις ΗΠΑ και στο Χόλιγουντ, το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά επιθετικοί άνθρωποι των PR για την κρίση.
«Αλλά το γεγονός ότι το έθεσαν γραπτώς, νομίζω ότι ενδεχομένως δεν ήταν το πιο σοφό πράγμα. Κανονικά θα μπορούσαν να κάνουν κάτι τέτοιο μέσω τηλεφώνου».
Η ίδια η Λάιβλι είναι «μια εξελιγμένη επιχειρηματίας» που «θα έχει τους δικούς της ανθρώπους των δημοσίων σχέσεων να δουλεύουν στο παρασκήνιο», πρόσθεσε ο Lynch.
Οι New York Times, που έκαναν γνωστή την καταγγελία της ηθοποιού το Σαββατοκύριακο, ανέφεραν ότι η ίδια «αρνήθηκε ότι η ίδια ή οποιοσδήποτε εκπρόσωπός της φύτεψε ή διέδωσε αρνητικές πληροφορίες για τον κ. Baldoni ή το Wayfarer».
Η εφημερίδα επεσήμανε επίσης ότι «είναι αδύνατο να γνωρίζουμε πόσο από την αρνητική δημοσιότητα» προς τη Λάιβλι είχε αρχικά σπαρθεί από εκείνους που εργάζονταν για λογαριασμό του Μπαλντόνι «και πόσο την πρόσεξαν και την ενίσχυσαν».
Πολλοί θαυμαστές που στράφηκαν εναντίον της Lively βλέπουν τώρα την κατάσταση με διαφορετικό μάτι. «Είμαστε τόσο ικανοί να χειραγωγηθούμε και να μισήσουμε μια γυναίκα, ώστε αρκεί μια συντονισμένη προσπάθεια δημοσίων σχέσεων για να αλλάξουμε στρατόπεδο εναντίον ενός θύματος ενδοοικογενειακής κακοποίησης ή μιας πολυαγαπημένης αμερικανίδας αγαπημένης», έγραψε η Maddy Mussen στο Standard.
Η Laura Snapes του Guardian έγραψε ότι η ίδια και οι φίλοι της είχαν πλέον «κοιτάξει πίσω, τρομοκρατημένοι, σε όσα είχαμε πει γι' αυτήν τους τελευταίους μήνες».
Και πρόσθεσε: «Η καταγγελία της με έχει αφήσει άφωνη. Τι μπορείς πραγματικά να πιστέψεις;»
Πηγή: ΒΒC
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εντοπίστηκαν τρύπες από πιθανά πυρά
Πολλοί από αυτούς είχαν βρεθεί στη φυλακή χωρίς εντάλματα
Αν και θυμόμαστε συχνότερα τις κακές ειδήσεις από όσο τις καλές, το 2024 ήταν, από πολλές απόψεις, μια υπέροχη χρονιά
Ο Βρετανός μονάρχης προσέφερε τις «θερμές ευχαριστίες» του στις ιατρικές ομάδες που τον υποστήριξαν
Το καθεστώς του Μπασάρ αλ Άσαντ ήταν γνωστό για την παραγωγή τεράστιων ποσοτήτων αμφεταμίνης
Eξετράπη λόγω ομίχλης, λέει η αεροπορική εταιρεία
Είχε καταδικαστεί για φόνο και κυβέρνησε δύο φορές τη χώρα
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν υποστηρίζει την εκτεταμένη χρήση κρυπτονομισμάτων
Διακόπηκαν τα δρομολόγια σε μεγάλο μέρος της χώρας
Σώθηκαν όσοι κάθονταν στις τελευταίες θέσεις
Ανακοίνωσε ότι η Τουρκία σκοπεύει να ανοίξει σύντομα το προξενείο στο Χαλέπι
Ερωτηματικά για την πτώση του - Είχε αλλάξει δρομολόγηση το αεροσκάφος;
Επέμενε να διοργανώσει τη χριστουγεννιάτικη συναυλία μετά από μια δύσκολη χρονιά
Φόρεσε μαγιό στους -20 βαθμούς Κελσίου
Μία συνέντευξη με την Ουκρανή χρυσή Ολυμπιονίκη στο άλμα εις ύψος
Βίντεο από τη διάσωση των ανθρώπων
H συστοιχία νεαρών άστρων περίπου 2.500 έτη φωτός μακριά από τη Γη δημιουργεί ένα θέαμα μοναδικό
Το τοξικό κλίμα, το παρασκήνιο της αγωγής και ολόκληρα σχέδια online καταστροφής
Yπάρχουν επιζώντες, σύμφωνα με τις αρχές - Βίντεο από τη στιγμή της συντριβής του αεροσκάφους
Το σημείωμα για τα λύτρα, ο εντοπισμός του πτώματος και οι ύποπτοι
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.