- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Παρίσι και Βερολίνο συνδέονται για πρώτη φορά με αμαξοστοιχία υψηλής ταχύτητας
Φιλόδοξο στοίχημα προς την κατεύθυνση μιας Ευρώπης του σιδηροδρόμου έναντι των αερομεταφορών
Γαλλία - Γερμανία: Παρίσι και Βερολίνο συνδέονται για πρώτη φορά στη σιδηροδρομική ιστορία με αμαξοστοιχία υψηλής ταχύτητας - Στόχος η μείωση εκπομπών άνθρακα
Για πρώτη φορά, το Παρίσι και το Βερολίνο θα συνδεθούν σήμερα με απ' ευθείας σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας, ένα στοίχημα προς την κατεύθυνση μιας Ευρώπης του σιδηροδρόμου, έναντι του ανταγωνισμού των αερομεταφορών.
Αυτή η νέα σύνδεση, με ένα τρένο την ημέρα προς τη μια και ένα προς την άλλη κατεύθυνση, θα εγκαινιασθεί σήμερα με την αναχώρηση της πρώτης αμαξοστοιχίας στις 9:55 από το σιδηροδρομικό σταθμό Γκαρ ντε λ' Εστ του Παρισιού. Η άφιξη στο Βερολίνο προβλέπεται στις 18:03.
Παρίσι - Βερολίνο θα συνδέονται απ' ευθείας με τρένο υψηλής ταχύτητας
Τα εγκαίνια της σύνδεσης θα γίνουν παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της SNCF, της εταιρείας των γαλλικών σιδηροδρόμων, του Ζαν-Πιέρ Φαραντού, και της διευθύντριας παραγωγής της εταιρείας των γερμανικών σιδηροδρόμων Ντόιτσε Μπαν (Deutsche Bahn, DB) Άνια Σέλμαν.
Δεν θα είναι παρών υπουργός, καθώς η υπό παραίτηση κυβέρνηση χειρίζεται μόνο τις τρέχουσες υποθέσεις εν αναμονή του διορισμού της νέας κυβέρνησης του Φρανσουά Μπαϊρού.
Προς την αντίθετη κατεύθυνση, το πρώτο τρένο θα αναχωρήσει από το Βερολίνο σήμερα στις 11:54, παρουσία και εκεί διευθυντών των δύο σιδηροδρομικών εταιρειών. Θα φθάσει στο Παρίσι οκτώ ώρες αργότερα, στις 19:54.
«Για πρώτη φορά στη σιδηροδρομική ιστορία μεταξύ των δύο χωρών», οι δύο πρωτεύουσες «θα συνδέονται απ' ευθείας από το κέντρο της πόλης στο κέντρο της πόλης με τρένο υψηλής ταχύτητας», υπογραμμίζει η SNCF.
Τη σύνδεση θα εξασφαλίζουν τα ICE, τα γερμανικά τρένα υψηλής ταχύτητας, και όχι τα γαλλικά TGV.
Θα εξυπηρετούν επίσης το Στρασβούργο και, στη Γερμανία, τους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Καρλσρούης και της Φρανκφούρτης.
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αμαξοστοιχία που να συνδέει απ' ευθείας το Παρίσι και το Βερολίνο. Χρειάζονται περισσότερες από οκτώ ώρες για να μεταβεί κανείς σιδηροδρομικώς από τη μια πρωτεύουσα στην άλλη, με τουλάχιστον μια αλλαγή.
Το οικολογικό επιχείρημα και η διάρκεια του ταξιδιού
Οι εταιρείες SNCF Voyageurs και Deutsche Bahn είχαν ανακοινώσει αυτή τη νέα απ' ευθείας σύνδεση το Μάιο του 2022. Αρχικά την είχαν υποσχεθεί για τα τέλη του 2023. Το Σεπτέμβριο 2024, η ημερομηνία των εγκαινίων ορίστηκε τελικά για τις 16 Δεκεμβρίου, με τιμή εισιτηρίου τα 59,99 ευρώ στη δεύτερη θέση και τα 69,99 ευρώ στην πρώτη θέση.
Οι τιμές θα καθορίζονται στην πράξη από ένα σύστημα που ορίζει το ποσό με βάση το ποσοστό πληρότητας των τρένων.
Οι δύο σιδηροδρομικές εταιρείες επιμένουν στο οικολογικό επιχείρημα, υπογραμμίζοντας ότι μια διαδρομή Παρίσι-Βερολίνο με τρένο εκπέμπει 2 κιλά CO2 ανά επιβάτη, έναντι 200 κιλών για ένα αεροπορικό ταξίδι.
Στοιχηματίζουν επίσης ότι οι οκτώ ώρες της διαδρομής δεν θα τρομάξουν τους ταξιδιώτες, καθώς αυξάνεται η αγάπη για τα τρένα.
«Είναι όλο και περισσότεροι οι άνθρωποι για τους οποίους η πολύωρη διαδρομή δεν δημιουργεί πρόβλημα και θεωρούν πως είναι ακόμα καλύτερα μάλιστα!», είχε πει ο Ζαν-Πιέρ Φαραντού όταν ανακοινώθηκε το σχέδιο, τον Μάιο του 2022.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Περίπου το 50% των οστών ανήκει σε παιδιά - Σφαγή εξόντωσε μια ολόκληρη κοινότητα
«Έχετε το υπόλοιπο της ζωής μου στα χέρια σας», δήλωσε στους δικαστές
Δεν είναι κάτι που θα πρέπει να αντιμετωπίζεται αφελώς ως ένα μειονοτικό καπρίτσιο, που ξεπήδησε αυθόρμητα μέσα από τους αγώνες για δικαιώματα και ελευθερίες
Τι λένε κάτοικοι του Χομπς
Τα όσα εμείς προσθέτουμε στην εξωτερική μας εμφάνιση είναι ο χαρακτήρας, ο τρόπος σκέψης, οι αξίες μας και, τέλος, αυτά που θέλουμε να πούμε για τον εαυτό μας στον κόσμο
Φιλόδοξο στοίχημα προς την κατεύθυνση μιας Ευρώπης του σιδηροδρόμου έναντι των αερομεταφορών
Ανοίγει διπλωματικός δίαυλος με τη Δαμασκό - «Αισιόδοξο αλλά αβέβαιο το μέλλον»
Πότε αναμένεται η απόφαση του δικαστηρίου
«Έλα μαζί μου στην Ελλάδα να γίνεις Πρόεδρος»
Το νέο μέτρο αφορά τα παραδοσιακά τσιγάρα και όχι τα ηλεκτρονικά
Η οικονομική αυτή συνεισφορά, θα καταβληθεί κυρίως σε υπηρεσίες του ΟΗΕ
Ο πιλότος Ραγκίντ αλ Τατάρι είχε αρνηθεί να βομβαρδίσει την Χάμα
Η διαδικτυακή συναυλία έχει πάνω από 1,9 εκατομμύρια views
Ανησυχία στο Αφγανιστάν για το πώς θα γίνονται οι γεννήσεις
«Δεν ήμουν ποτέ κοντά σε αυτόν τον άνθρωπο», ισχυρίστηκε ο ηθοποιός
Ο εκκεντρικός πολυεκατομμυριούχος αποκάλυψε κατά λάθος τις δολοφονίες του σε τηλεοπτική εκπομπή
Ο διάσημος ράπερ κατηγορείται για σεξουαλική επίθεση σε 13χρονο κορίτσι μαζί με τον Diddy
«Πρέπει να είμαστε έτοιμοι να θάψουμε τους πεσόντες στρατιώτες», δηλώνει η κυβέρνηση
Φιλοζωικές οργανώσεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.