Παρίσι και Βερολίνο συνδέονται για πρώτη φορά με αμαξοστοιχία υψηλής ταχύτητας
Φιλόδοξο στοίχημα προς την κατεύθυνση μιας Ευρώπης του σιδηροδρόμου έναντι των αερομεταφορών


Γαλλία - Γερμανία: Παρίσι και Βερολίνο συνδέονται για πρώτη φορά στη σιδηροδρομική ιστορία με αμαξοστοιχία υψηλής ταχύτητας - Στόχος η μείωση εκπομπών άνθρακα
Για πρώτη φορά, το Παρίσι και το Βερολίνο θα συνδεθούν σήμερα με απ' ευθείας σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας, ένα στοίχημα προς την κατεύθυνση μιας Ευρώπης του σιδηροδρόμου, έναντι του ανταγωνισμού των αερομεταφορών.
Αυτή η νέα σύνδεση, με ένα τρένο την ημέρα προς τη μια και ένα προς την άλλη κατεύθυνση, θα εγκαινιασθεί σήμερα με την αναχώρηση της πρώτης αμαξοστοιχίας στις 9:55 από το σιδηροδρομικό σταθμό Γκαρ ντε λ' Εστ του Παρισιού. Η άφιξη στο Βερολίνο προβλέπεται στις 18:03.
Παρίσι - Βερολίνο θα συνδέονται απ' ευθείας με τρένο υψηλής ταχύτητας
Τα εγκαίνια της σύνδεσης θα γίνουν παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της SNCF, της εταιρείας των γαλλικών σιδηροδρόμων, του Ζαν-Πιέρ Φαραντού, και της διευθύντριας παραγωγής της εταιρείας των γερμανικών σιδηροδρόμων Ντόιτσε Μπαν (Deutsche Bahn, DB) Άνια Σέλμαν.
Δεν θα είναι παρών υπουργός, καθώς η υπό παραίτηση κυβέρνηση χειρίζεται μόνο τις τρέχουσες υποθέσεις εν αναμονή του διορισμού της νέας κυβέρνησης του Φρανσουά Μπαϊρού.
Προς την αντίθετη κατεύθυνση, το πρώτο τρένο θα αναχωρήσει από το Βερολίνο σήμερα στις 11:54, παρουσία και εκεί διευθυντών των δύο σιδηροδρομικών εταιρειών. Θα φθάσει στο Παρίσι οκτώ ώρες αργότερα, στις 19:54.
«Για πρώτη φορά στη σιδηροδρομική ιστορία μεταξύ των δύο χωρών», οι δύο πρωτεύουσες «θα συνδέονται απ' ευθείας από το κέντρο της πόλης στο κέντρο της πόλης με τρένο υψηλής ταχύτητας», υπογραμμίζει η SNCF.
Τη σύνδεση θα εξασφαλίζουν τα ICE, τα γερμανικά τρένα υψηλής ταχύτητας, και όχι τα γαλλικά TGV.
Θα εξυπηρετούν επίσης το Στρασβούργο και, στη Γερμανία, τους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Καρλσρούης και της Φρανκφούρτης.
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αμαξοστοιχία που να συνδέει απ' ευθείας το Παρίσι και το Βερολίνο. Χρειάζονται περισσότερες από οκτώ ώρες για να μεταβεί κανείς σιδηροδρομικώς από τη μια πρωτεύουσα στην άλλη, με τουλάχιστον μια αλλαγή.
Το οικολογικό επιχείρημα και η διάρκεια του ταξιδιού
Οι εταιρείες SNCF Voyageurs και Deutsche Bahn είχαν ανακοινώσει αυτή τη νέα απ' ευθείας σύνδεση το Μάιο του 2022. Αρχικά την είχαν υποσχεθεί για τα τέλη του 2023. Το Σεπτέμβριο 2024, η ημερομηνία των εγκαινίων ορίστηκε τελικά για τις 16 Δεκεμβρίου, με τιμή εισιτηρίου τα 59,99 ευρώ στη δεύτερη θέση και τα 69,99 ευρώ στην πρώτη θέση.
Οι τιμές θα καθορίζονται στην πράξη από ένα σύστημα που ορίζει το ποσό με βάση το ποσοστό πληρότητας των τρένων.
Οι δύο σιδηροδρομικές εταιρείες επιμένουν στο οικολογικό επιχείρημα, υπογραμμίζοντας ότι μια διαδρομή Παρίσι-Βερολίνο με τρένο εκπέμπει 2 κιλά CO2 ανά επιβάτη, έναντι 200 κιλών για ένα αεροπορικό ταξίδι.
Στοιχηματίζουν επίσης ότι οι οκτώ ώρες της διαδρομής δεν θα τρομάξουν τους ταξιδιώτες, καθώς αυξάνεται η αγάπη για τα τρένα.
«Είναι όλο και περισσότεροι οι άνθρωποι για τους οποίους η πολύωρη διαδρομή δεν δημιουργεί πρόβλημα και θεωρούν πως είναι ακόμα καλύτερα μάλιστα!», είχε πει ο Ζαν-Πιέρ Φαραντού όταν ανακοινώθηκε το σχέδιο, τον Μάιο του 2022.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δείτε το βίντεο με τα απαραίτητα
1 δισ. ευρώ εικάζεται ότι είναι το σύνολο της χορηγίας του ομίλου πολυτελών αγαθών LVMH στο πρωτάθλημα της Formula 1
Η διαφωνία με τους παππούδες και η δήλωση της αδελφής του 85χρονου Claude Gilliot
Από πότε θα τεθούν σε ισχύ
Το εμπάργκο στις εξαγωγές βρετανικού κρέατος και ο «Πόλεμος του Βοδινού»
Χιλιάδες διαδηλωτές στην Ιερουσαλήμ
Οι ειδικοί αναμένουν προβλήματα στην παραγωγή
Τα σχέδια επίθεσης στην Υεμένη έφτασαν στην κατοχή του Atlantic
Η Άγκυρα βρίσκεται υπό καθεστώς κυρώσεων
Εκατομμύρια ζωές έχουν σωθεί χάρη στα εμβόλια κατά της ιλάρας και άλλων ασθενειών
H ίδρυση του ιδρύματος ήταν ένας φόρος τιμής στην πριγκίπισσα Νταϊάνα
Δεν είναι γνωστές οι ακριβείς συνθήκες του περιστατικού
Ποιοι νόμοι μπορεί να έχουν παραβιαστεί - Σάλος μετά τις αποκαλύψεις του Atlantic
Ένα ακόμα ατυχές περιστατικό για την United Airlines
Έχουν απομακρυνθεί σχεδόν 23.000 ανθρώπων από τις εστίες τους
Πολιτικός λέει ότι η ιδέα θα ήταν «αποζημίωση για την αιώνια αδικία» να δίνεται στα παιδιά το όνομα του πατέρα τους
Βοηθός παραγωγής κατηγορεί τον ηθοποιό για επανειλημμένη σεξουαλική παρενόχληση
Τι είπε ο σύμβουλος εθνικής ασφαλείας του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.