- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Iσραήλ: Σχέδιο νέας διώρυγας στη Μέση Ανατολή που θα παρακάμπτει το Σουέζ
Εν μέσω της συνεχιζόμενης αναταραχής που κατακλύζει τη Μέση Ανατολή, ένα φιλόδοξο όραμα που σχεδιάστηκε πριν από έξι δεκαετίες επανεμφανίστηκε στο δημόσιο διάλογο του Ισραήλ, τραβώντας την προσοχή και πυροδοτώντας συζητήσεις για την περιφερειακή γεωπολιτική και οικονομική στρατηγική.
Το έργο της διώρυγας Μπεν Γκουριόν είναι μια φιλόδοξη πρόταση του Ισραήλ για την κατασκευή μιας τεράστιας διώρυγας που θα συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο Θάλασσα. Αυτή η διώρυγα μήκους 257 χιλιομέτρων (160 μιλίων) θα διέσχιζε την έρημο Νεγκέβ και το νότιο άκρο του Κόλπου της Άκαμπα, παρακάμπτοντας τη διώρυγα του Σουέζ και αμφισβητώντας το μακροχρόνιο μονοπώλιο της Αιγύπτου στην κρίσιμη ναυτιλιακή οδό μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Η προτεινόμενη διώρυγα θα ξεκινούσε από την πόλη Εϊλάτ στην Ερυθρά Θάλασσα, θα διέσχιζε τα σύνορα της Ιορδανίας, θα διέσχιζε την κοιλάδα Αράμπα, θα εισερχόταν στη Νεκρά Θάλασσα και στη συνέχεια θα κατευθυνόταν βόρεια γύρω από τη Λωρίδα της Γάζας πριν φτάσει στη Μεσόγειο. Το εκτιμώμενο κόστος αυτού του κολοσσιαίου εγχειρήματος ανέρχεται στο ιλιγγιώδες ποσό των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, με σημαντικές ανησυχίες για την ασφάλεια που προκύπτουν από τη συνεχή στρατιωτική απειλή στην περιοχή.
Υπάρχουν πολλές εικασίες ότι η επιθυμία του Ισραήλ να ελέγξει τη Γάζα και να εξαλείψει την οργάνωση Χαμάς που ασκεί επιρροή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το ξεκλείδωμα των τεράστιων οικονομικών ευκαιριών που παρουσιάζει η διώρυγα Μπεν Γκουριόν. Τα δυνητικά οικονομικά οφέλη από το έργο αυτό προβλέπεται ότι θα υπερκαλύψουν κατά πολύ το αστρονομικό κόστος κατασκευής, με τη διώρυγα να αναμένεται να καταστεί εξαιρετικά κερδοφόρα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Με τον επιμερισμό του οικονομικού βάρους με τους συνδιαχειριστές, η κατασκευή της διώρυγας θα γίνει πιο προσιτή και διαχειρίσιμη.
Οι υποστηρικτές του έργου οραματίζονται ότι η διώρυγα θα αποφέρει ετήσια έσοδα ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, καθώς το διεθνές εμπόριο μεταξύ Ανατολής και Δύσης συνεχίζει να αυξάνεται κατακόρυφα. Αυτή η στρατηγική πλωτή οδός όχι μόνο θα δημιουργήσει μια άμεση και οικονομικά αποδοτική εναλλακτική λύση στη διώρυγα του Σουέζ, αλλά θα χρησιμεύσει επίσης ως ισχυρό εργαλείο για τον περιορισμό της εκρηκτικής οικονομικής ισχύος της Κίνας και της φιλόδοξης πρωτοβουλίας της Belt and Road.
Η διώρυγα Μπεν Γκουριόν θα διαθέτει αξιοσημείωτες τεχνικές προδιαγραφές, με καθένα από τα δύο σκέλη της να έχει βάθος 50 μέτρα και πλάτος περίπου 200 μέτρα. Αυτές οι διαστάσεις θα ξεπερνούσαν το βάθος της Διώρυγας του Σουέζ κατά 10 μέτρα, επιτρέποντας την απρόσκοπτη διέλευση των μεγαλύτερων πλοίων του κόσμου με μήκος έως 300 μέτρα και πλάτος έως 110 μέτρα. Επιπλέον, τα βραχώδη τοιχώματα της διώρυγας θα απαιτούσαν ελάχιστη συντήρηση σε σύγκριση με τις αμμώδεις ακτές της διώρυγας του Σουέζ.
Πέρα από την οικονομική και στρατηγική σημασία της, η διώρυγα Μπεν Γκουριόν θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει ως καταλύτης για την περιφερειακή συνεργασία και ειρήνη. Σε ένα αισιόδοξο σενάριο όπου το Ισραήλ και η Παλαιστίνη καταλήγουν σε μια αμοιβαία αποδεκτή λύση, όπως το μοντέλο των δύο κρατών ή μια ένωση ανεξάρτητων κρατών, η διώρυγα θα μπορούσε να διασχίζει και τα δύο εδάφη, προωθώντας την οικονομική αλληλεξάρτηση και λειτουργώντας ως συμβολική γέφυρα μεταξύ των δύο λαών.
Ενώ η διώρυγα αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, όπως τεράστιο κόστος, κινδύνους για την ασφάλεια και πιθανές περιβαλλοντικές ανησυχίες, οι υποστηρικτές της υποστηρίζουν ότι τα πιθανά οφέλη υπερτερούν κατά πολύ των κινδύνων. Καθώς η παγκόσμια οικονομία συνεχίζει να εξελίσσεται και η δυναμική της ισχύος μετατοπίζεται, η διώρυγα Μπεν-Γκουριόν θα μπορούσε να αναδειχθεί σε ένα παιχνίδι που θα αλλάξει τα δεδομένα, αναδιαμορφώνοντας τις εμπορικές οδούς, ενισχύοντας τις περιφερειακές οικονομίες και ενδεχομένως επαναπροσδιορίζοντας τις γεωπολιτικές συμμαχίες στη Μέση Ανατολή και πέραν αυτής.
Πηγή: Israel Hayom