- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η μπανάνα του Κατελάν φαγώθηκε, αλλά η Τέχνη τη δουλειά της την έκανε
Δεν είναι πολλά περισσότερα από μια μπανάνα κολλημένη στον τοίχο με ταινία, μολαταύτα η σύλληψη του Ιταλού εικαστικού, δημιουργού «conceptual» έργων Μαουρίτσιο Κατελάν προκάλεσε για ακόμη μια φορά αίσθηση στην αγορά τέχνης το βράδυ της Τετάρτης (20.11) στη Νέα Υόρκη: αποκτήθηκε έναντι 6,2 εκατομμυρίων δολαρίων από κινεζοαμερικανό επιχειρηματία σε δημοπρασία.
Στην αίθουσα του οίκου δημοπρασιών Sotheby’s επτά δυνητικοί αγοραστές ή αντιπρόσωποί τους διά ζώσης και πολλοί άλλοι από το τηλέφωνο ή ψηφιακά έδωσαν πραγματική μάχη για την απόκτηση του έργου «Comedian».
Αφού αγόρασε την περασμένη εβδομάδα το περίφημο πλέον έργο μπανάνας του Μαουρίτσιο Κατελάν (2019), ο υψηλού προφίλ συλλέκτης έργων τέχνης Τζάστιν Σαν κάθισε μίλησε στην «The Art Newspaper» για το μέλλον της ψηφιακής τέχνης και για το πώς η τεχνολογία blockchain έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει την ψηφιακή τέχνη.
Η συζήτηση, με τίτλο deArt: αποκεντρωμένη τέχνη, πώς να υποστηρίξουμε τους καλλιτέχνες/ επιμελητές στην ψηφιοποιημένη εποχή, πραγματοποιήθηκε στο K11 Musea του Χονγκ Κονγκ και αποτέλεσε μέρος του K11 Salon του K11 Art Foundation, μιας σειράς εκπαιδευτικών ομιλιών για την τέχνη και τον πολιτισμό με ιδιαίτερη έμφαση στον διευρυμένο τομέα της ψηφιακής και της δημιουργικής τέχνης.
Ο Σαν, ο οποίος είναι ιδρυτής του κρυπτονομίσματος Tron και παγκόσμιος σύμβουλος στο ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων HTX, ξεκίνησε τη συζήτηση μιλώντας για την προσωπική του συλλεκτική διαδρομή. Μίλησε για το πώς ξεκίνησε με το να συλλέγει πιο συμβατικά, αγοράζοντας έργα όπως το Le Nez (1947) του Alberto Giacometti, έναντι 79 εκατ. δολαρίων στην ορόσημο πώληση της συλλογής Macklowe στον οίκο Sotheby's της Νέας Υόρκης το 2021, αλλά προχώρησε γρήγορα σε ψηφιακά έργα που παράγονται στο blockchain. Ήταν επίσης ο διάσημος μειοδότης στο επίσης καταγραφικό Everydays της Beeple: The First 5000 days. «Συνήθιζα να αγοράζω έργα τέχνης «τρόπαια»», δήλωσε.
Comedian: Μπανάνα - έργο τέχνης πωλείται έναντι 6,2 εκατομμυρίων δολαρίων
Το «The Comedian» είναι το πρώτο εννοιολογικό έργο που αγόρασε ο Σαν. «Στην αρχή έκανα πολλές χαζές ερωτήσεις», λέει. «Τι θα πάρω όταν πάρω το έργο; Μια μπανάνα; Μονωτική ταινία; Η μπανάνα διαρκεί πέντε χρόνια;»
«Το μεγαλύτερο μέρος της αξίας του έργου τέχνης προέρχεται από το διαδίκτυο παρά από το ίδιο το έργο τέχνης», λέει αναφερόμενος στη δημοτικότητά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε άλλα μέρη της διαδικτυακής κοινότητας. «Η αξία συνεχίζει να αυξάνεται - ακόμη και αν κάποιος το φάει», λέει ο συλλέκτης, αναφερόμενος στο περιστατικό με έναν φοιτητή που έφαγε την μπανάνα ενώ εκτίθετο στο Μουσείο Τέχνης Leeum της Σεούλ τον Μάιο του 2023.
Για τον Σαν, αυτή η αποκάλυψη ορίζει το μέλλον της τέχνης, όπως και η ψηφιακή εποχή.
Μίλησε για το πώς λίγες ημέρες μετά την αγορά του Comedian, ρώτησε το Chat GPT «Ποιο είναι το καλύτερο έργο τέχνης στον 21ο αιώνα;». Το chatbot απάντησε: «Το Comedian του Maurizio Cattelan». Αυτό τον ώθησε να σκεφτεί τη σημασία του διαδικτύου ως μέσου που διασφαλίζει ότι το έργο ενός καλλιτέχνη παραμένει επίκαιρο. «Αν το έργο σας δεν άγγιξε ποτέ το ίδιο το διαδίκτυο, [γίνεται] άσχετο για τις μελλοντικές γενιές. Αν το βάλεις στο blockchain, η τεχνητή νοημοσύνη θα το μάθει και θα γίνεις αμέσως ο μεγαλύτερος καλλιτέχνης».