Κοσμος

Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;

Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων

Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;
© Freepik

Εκλογές ΗΠΑ 2024: Γιατί η Κάμαλα Χάρις και ο Ντόναλντ Τραμπ στρέφονται στα podcast και τι σημαίνει αυτό για τη χρήση των νέων μέσων στις προεκλογικές εκστρατείες;

Οι αμερικανικές εκλογές του 2024 έχουν αλλάξει τον τρόπο που οι πολιτικοί επιλέγουν να επικοινωνήσουν με το κοινό τους, με τα podcast να αναδεικνύονται σε μία από τις πιο ισχυρές πλατφόρμες επικοινωνίας. Η επιλογή των υποψηφίων να εμφανιστούν σε ιδιαίτερα δημοφιλή podcasts όπως το Joe Rogan Experience και το Pod Save America αντίστοιχα δεν είναι τυχαία. Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του 2024, τόσο η Κάμαλα Χάρις όσο και ο Ντόναλντ Τραμπ έχουν κάνει σημαντικά περισσότερες εμφανίσεις σε podcast σε σύγκριση με την εκστρατεία του 2020. Αυτή η μετατόπιση αντικατοπτρίζει μια προσαρμογή στο μεταβαλλόμενο τοπίο των μέσων ενημέρωσης, με τους δύο υποψηφίους να στοχεύουν σε νεότερα δημογραφικά στοιχεία μέσω podcasting, ενός μέσου που έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα μεταξύ των νεότερων ακροατών.

Η Κάμαλα Χάρις έχει εμφανιστεί σε podcast υψηλού προφίλ όπως το Call Her Daddy και το We Can Do Hard Things, με στόχο να προσεγγίσει νεαρές γυναίκες ψηφοφόρους συζητώντας σχετικά θέματα, προσωπικές ιστορίες και βασικές πολιτικές όπως τα φοιτητικά δάνεια κλπ. Αυτή η προσέγγιση αντιπροσωπεύει μια ευρύτερη προσπάθεια απήχησης σε νεότερο, προοδευτικό κοινό. Αντίθετα, κατά τη διάρκεια της εκστρατείας του 2020, η στρατηγική της για τα μέσα ενημέρωσης βασίστηκε περισσότερο σε παραδοσιακά ΜΜΕ. Ο Ντόναλντ Τραμπ, από την άλλη πλευρά, έχει επικεντρωθεί σε podcast δημοφιλή σε νεότερο και ανδρικό κοινό. Σε αντίθεση με το 2020, όταν η προσέγγισή του σε αυτό το κοινό ήταν λιγότερο έντονη, στην εκστρατεία του 2024 χρησιμοποιεί podcasts για να συνδεθεί με αυτό το κοινό.

Εκλογές ΗΠΑ 2024 | Κάμαλα Χάρις – Ντόναλντ Τραμπ: Γιατί στρέφονται στα podcast και τι σημαίνει αυτό για τη χρήση των νέων μέσων στις προεκλογικές εκστρατείες;

Οι υποψήφιοι επιλέγουν τα podcast για τρεις βασικούς λόγους: αμεσότητα, αυθεντικότητα και προσέγγιση ενός ευρύτερου, πολυδιάστατου κοινού. Σε αντίθεση με τα τηλεοπτικά debates ή τις τυποποιημένες συνεντεύξεις που συχνά περιορίζονται από χρόνο και φόρμα, τα podcast παρέχουν έναν χώρο όπου οι πολιτικοί μπορούν να εκφράσουν πλήρως τις θέσεις τους, να επικοινωνήσουν τις προσωπικές τους ιστορίες και να συνδεθούν με τους ακροατές σε ένα πιο προσωπικό επίπεδο. Το κοινό, που συχνά ακούει με προσήλωση για μεγάλα χρονικά διαστήματα, είναι πιο πιθανό να αναπτύξει μία πιο ουσιαστική κατανόηση και εμπιστοσύνη στον ομιλητή, καθώς η άμεση φύση των podcast ενισχύει την εντύπωση της αυθεντικότητας.

Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων, επιτρέποντας μια πιο χαλαρή, σε βάθος μορφή δέσμευσης που απευθύνεται σε συγκεκριμένα τμήματα ψηφοφόρων. Οι εμφανίσεις τους σε podcast είναι απλώς ένα άλλο μέρος της ευρύτερης στρατηγικής εκστρατείας και επικοινωνίας τους. Για τον Τραμπ, αυτό περιλαμβάνει την προσέλκυση νέων, συχνά πολιτικά αδέσμευτων ανδρών, οι οποίοι είναι προδιατεθειμένοι να τον υποστηρίξουν, αλλά λιγότερο πιθανό να ψηφίσουν. Η Χάρις, από την πλευρά της, έχει επιλέξει podcasts με κοινό που επικεντρώνεται κυρίως σε γυναίκες και νέους μαύρους άνδρες. Ωστόσο, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη την ακόλουθη δημοσκόπηση:

Μια δημοσκόπηση των USA Today / Suffolk University ρώτησε 1.000 πιθανούς ψηφοφόρους αν είχαν δει ή ακούσει την Χάρις ή τον Τραμπ σε podcast. Σχεδόν το 72% δήλωσε ότι δεν είχε ακούσει την Χάρις σε podcast και το 77,5% είπε ότι δεν άκουσε τα podcast του Τραμπ.

Γιατί λοιπόν τα podcast αποτελούν τόσο μεγάλο μέρος της στρατηγικής και των δύο εκστρατειών για την προσέγγιση των ψηφοφόρων, γιατί οι υποψήφιοι ανταποκρίνονται σε ένα κατακερματισμένο περιβάλλον μέσων ενημέρωσης όπου δεν μπορούν να προσεγγίσουν τόσο μεγάλο μέρος του εκλογικού σώματος όσο θα μπορούσαν κάποτε μέσω αγορών διαφημίσεων κατά τη διάρκεια εθνικών και τοπικών ειδησεογραφικών προγραμμάτων. Κάνοντας εξειδικευμένες εμφανίσεις στα μέσα ενημέρωσης, οι υποψήφιοι ελπίζουν να προσεγγίσουν διαφορετικά ακροατήρια όχι μόνο για να στηρίξουν τη βάση τους, αλλά ενδεχομένως να προσηλυτίσουν ψηφοφόρους ή να επηρεάσουν αναποφάσιστους. Η εμφάνιση του Τραμπ στο pod του Von, για παράδειγμα, είχε 14 εκατομμύρια προβολές μόνο στο YouTube. Ο Ρόγκαν έχει τεράστιους ακόλουθους. Πολλές από τις εμφανίσεις των υποψηφίων σε podcast κόβονται επίσης και στη συνέχεια προβάλλονται μέσα και από άλλες πλατφόρμες X, Instagram, TikTok κλπ.

Εκλογές ΗΠΑ 2024: Η σημασία των νέων μέσων στην προεκλογική εκστρατεία

Η στροφή αυτή σηματοδοτεί τη σημαντική αλλαγή που φέρνουν τα νέα μέσα στις εκστρατείες του 21ου αιώνα. Οι ψηφιακές πλατφόρμες, και ειδικά τα podcast, δίνουν τη δυνατότητα στους υποψηφίους να παρακάμπτουν τα παραδοσιακά μέσα, τα οποία ενδέχεται να φιλτράρουν ή να ερμηνεύουν τις δηλώσεις τους. Εμφανίσεις όπως αυτές του Τραμπ και της Χάρρις στα podcast δεν λειτουργούν μόνο ως συνεντεύξεις, αλλά και ως πολυδιάστατες πολιτικές στρατηγικές που επιτρέπουν στους υποψηφίους να καλλιεργήσουν συγκεκριμένα αφηγήματα και να ενδυναμώσουν την πολιτική τους εικόνα χωρίς την επίδραση άλλων «διαμεσολαβητών». Για παράδειγμα, η Χάρρις επιλέγει να εμφανίζεται σε πλατφόρμες που ευνοούν τις προοδευτικές πολιτικές της απόψεις και εστιάζουν σε κοινωνικά θέματα, όπως η ισότητα των φύλων και η κλιματική αλλαγή, θέματα που απασχολούν τους νέους και πιο προοδευτικούς ψηφοφόρους. Αντίστοιχα, ο Τραμπ, επιλέγοντας το Joe Rogan Experience, προσβλέπει στην επαφή με ένα κοινό που προτιμά λιγότερο τη συμβατική πολιτική κάλυψη και αρέσκεται στο απλό, συχνά ακατέργαστο ύφος που προβάλλει ο ίδιος. Έτσι, η στόχευση των ακροατηρίων γίνεται με στόχο να προσεγγίσουν συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες και να δημιουργήσουν εστίες υποστήριξης.

Πόσο επιδραστικά μπορεί να είναι τα podcast

Η αυξανόμενη δημοτικότητα των podcast έχει φέρει στο φως την επιδραστικότητά τους ως πολιτικού εργαλείου. Σε μια εποχή όπου η εμπιστοσύνη στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης είναι μειωμένη, τα podcast προσφέρουν μια άμεση σύνδεση με το κοινό, καλλιεργώντας μια εντύπωση διαφάνειας και γνησιότητας. Αυτή η εντύπωση μπορεί να είναι εξαιρετικά αποτελεσματική στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και στη μετατόπιση των πολιτικών προτιμήσεων. Η έλλειψη φίλτρων στα podcast σημαίνει πως οι ακροατές, χωρίς την παρέμβαση δημοσιογράφων ή αναλυτών, μπορεί να αποδεχθούν πιο εύκολα τις απόψεις που εκφράζονται από τους πολιτικούς, γεγονός που ενισχύει την επιρροή των υποψηφίων.

Παράλληλα, η μαζική απήχηση των podcast και η δυνατότητα αναμετάδοσης μέσω ψηφιακών δικτύων και κοινωνικών μέσων τα καθιστά επιδραστικά όχι μόνο στην αλλαγή προτιμήσεων αλλά και στη δέσμευση του κοινού. Το γεγονός ότι το περιεχόμενο των podcast διαρκεί για μεγαλύτερα διαστήματα και μπορεί να είναι διαθέσιμο συνεχώς προς ακρόαση, επιτρέπει την επαναλαμβανόμενη έκθεση του ακροατηρίου στις πολιτικές θέσεις των υποψηφίων. Οι συνεδρίες τους, είτε αφορούν σε συζητήσεις για την πολιτική είτε σε θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος, αναπαράγονται εύκολα και φθάνουν σε νέο κοινό, επηρεάζοντας με τρόπο βαθύ και μακροχρόνιο.

Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές του 2024 δεν είναι απλά μια μόδα αλλά μια νέα πραγματικότητα που επανακαθορίζει τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες πληροφορούνται και επηρεάζονται πολιτικά. Οι υποψήφιοι έχουν βρει στα podcast ένα στρατηγικό μέσο για να περάσουν το μήνυμά τους «χωρίς φίλτρα», με μεγαλύτερη εμβέλεια και επιρροή. Αυτό εγείρει σημαντικά ερωτήματα για το μέλλον των επαγγελματικών μέσων ενημέρωσης. Καθώς τα podcasts και άλλα νέα μέσα δίνουν τη δυνατότητα στους πολιτικούς να επικοινωνούν απευθείας με τους πολίτες, τα παραδοσιακά ΜΜΕ βρίσκονται αντιμέτωπα με μια κρίσιμη πρόκληση. Μπορούν να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη του κοινού ως αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης, όταν οι πολίτες πλέον έχουν την επιλογή να «ακούσουν» τους πολιτικούς απευθείας, χωρίς διαμεσολάβηση; Η ανάπτυξη των podcast θέτει τα επαγγελματικά ΜΜΕ στον κίνδυνο να χάσουν τον αγώνα ενημέρωσης, καθώς αυτά αναγκάζονται να προσαρμοστούν σε μια εποχή όπου η αμεσότητα και η αυθεντικότητα γίνονται κυρίαρχες αξίες για το κοινό. Ωστόσο, ο ρόλος τους παραμένει κρίσιμος. Η έλλειψη φίλτρου στα podcast μπορεί να ενισχύει την αίσθηση αυθεντικότητας, αλλά παράλληλα ενισχύει τον κίνδυνο παραπληροφόρησης και προπαγάνδας. Έτσι, τα παραδοσιακά ΜΜΕ καλούνται να αναδείξουν τη δική τους προστιθέμενη αξία μέσω της έγκυρης ανάλυσης, της ερευνητικής δημοσιογραφίας και της διασφάλισης της αντικειμενικότητας.

Συνολικά, τα podcasts έχουν φέρει μια νέα ισορροπία στη δυναμική της ενημέρωσης, η οποία ωστόσο δεν αναιρεί τον κρίσιμο ρόλο των επαγγελματικών ΜΜΕ. Αντιθέτως, υπογραμμίζει την ανάγκη τους να ενισχύσουν τη φωνή τους και να εστιάσουν στη διαφάνεια, την αξιοπιστία και τη βαθύτερη ανάλυση, ώστε να διατηρήσουν τη θέση τους ως βασικοί πυλώνες ενημέρωσης σε έναν κόσμο που αλλάζει.

Παρόλο που τα podcasts υπάρχουν εδώ και περισσότερες από δύο δεκαετίες, οι προεδρικές εκλογές του 2024 είναι μια στιγμή καμπής για τον τομέα, δημιουργώντας κάθε είδους ερωτήματα σχετικά με τις στρατηγικές, τα οφέλη και τις μετρήσεις. Οι συνεντεύξεις υψηλού κινδύνου δεν είναι πλέον αποκλειστικά το πεδίο εφαρμογής των παλαιών μέσων ενημέρωσης. Οι πολιτικοί, όπως και οι διασημότητες που έχουν μια ιστορία να πουλήσουν ή μια ταινία να πουλήσουν, μπορούν να εμφανιστούν σε ένα podcast με έναν ελπίζουμε συμπαθητικό οικοδεσπότη για να προσεγγίσουν τεράστια και δυνητικά νέα ακροατήρια. Τα τελευταία δέκα χρόνια, έχουμε δει μια παγκόσμια μετατόπιση, όπου οι πολιτικοί από το να είναι προετοιμασμένοι να ανακρίνονται και να κάνουν πραγματικά δύσκολες ερωτήσεις, έχουν περάσει σε πολύ πιο ανεπίσημους τρόπους πρόσβασης στο κοινό. Η προεκλογική εκστρατεία μέσω podcasts είναι κατά πολλούς τρόπους μια αντανάκλαση του εξελισσόμενου τοπίου των μέσων ενημέρωσης και της ασθενέστερης έλξης των παραδοσιακών τηλεοπτικών διαφημίσεων.

Οι προεδρικοί υποψήφιοι ανταποκρίνονται σε ένα περιβάλλον μέσων ενημέρωσης όπου δεν μπορούν να προσεγγίσουν τόσο μεγάλο μέρος του εκλογικού σώματος όσο μπορούσαν κάποτε μέσω διαφημιστικών αγορών κατά τη διάρκεια εθνικών και τοπικών ειδησεογραφικών εκπομπών. Κάνοντας εξειδικευμένες εμφανίσεις στα μέσα ενημέρωσης, οι υποψήφιοι ελπίζουν να προσεγγίσουν ξεχωριστά ακροατήρια, ώστε όχι μόνο να ενισχύσουν τη βάση τους, αλλά και να προσηλυτίσουν ψηφοφόρους ή να επηρεάσουν τους αναποφάσιστους. Οι εμφανίσεις σε podcast είναι επίσης καλές για τη δημιουργία viral στιγμών, τις οποίες οι οπαδοί των υποψηφίων μπορούν να αποκομίσουν και να μοιραστούν ευρέως σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, προσεγγίζοντας παραδοσιακά δύσκολα προσβάσιμους ψηφοφόρους.

Τέλος, ενώ τα podcasts μπορεί να προσελκύουν τους ακροατές με τον άνετο, σπιτικό χαρακτήρα τους, πρέπει να σημειωθεί ότι τα πιο επιτυχημένα δεν είναι πλέον μια μπάντα ενός ατόμου, αλλά συχνά υποστηρίζονται από εταιρείες παραγωγής podcast. Αυτό που κρύβεται πίσω από αυτές τις εταιρείες παραγωγής μπορεί μερικές φορές να κρύβει πιο σκοτεινούς δεσμούς. Σε μια πρόσφατη υπόθεση, οι εισαγγελείς των ΗΠΑ ισχυρίστηκαν ότι έξι σημαντικοί δεξιοί influencers εργάζονταν εν αγνοία τους για μια εταιρεία μέσων ενημέρωσης που χρησίμευε ως βιτρίνα για μια ρωσική επιχείρηση επιρροής. Μεταξύ αυτών των influencers ήταν ο Tim Pool, ένας δημοσιογράφος που έγινε YouTuber και πήρε συνέντευξη από τον Ντόναλντ Τραμπ στο podcast του νωρίτερα φέτος. Η εταιρεία πιστεύεται ότι χρηματοδοτούσε κρυφά τους influencers για να βγάζουν βίντεο στην αγγλική γλώσσα που «συχνά ήταν συμβατά» με το «ενδιαφέρον του Κρεμλίνου να ενισχύσει τις εγχώριες διαιρέσεις των ΗΠΑ προκειμένου να αποδυναμώσει την αμερικανική αντίσταση» στα ρωσικά συμφέροντα. Αυτό περιελάμβανε την προώθηση μιας συγκεκριμένης αφήγησης γύρω από την πλήρους κλίμακας εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις αρχές του 2022. Το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης δεν ισχυρίζεται ότι έχουν διαπραχθεί αδικήματα εκ μέρους των influencers, αλλά κατηγορεί δύο υπαλλήλους του RT, μιας ρωσικής κρατικής εταιρείας μέσων ενημέρωσης που έχει απαγορευτεί σε ολόκληρη την ΕΕ, ότι τροφοδότησαν με σχεδόν 10 εκατομμύρια δολάρια (9,25 εκατ. ευρώ) μια εταιρεία δημιουργίας περιεχομένου με έδρα το Τενεσί.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου
Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου

Οι Έλληνες βουλευτές συνομίλησαν με τοπικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας, κατανοώντας τις καθημερινές προκλήσεις της ουκρανικής κοινωνίας

Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;
Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;

Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.