Κοσμος

To νέο παράτολμο εγχείρημα του Μασκ και της Τesla: «Ρομποταξί»

Tι εκτιμούν οι ειδικοί

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
O Μασκ τρολάρει τον Ζούκερμπεργκ για τα προβλήματα της Meta
© TOLGA AKMEN / EPA POOL

Τesla: Ο Μασκ θέλει να εντυπωσιάσει τους επενδυτές με το «ρομποταξί»

Η Tesla σκοπεύει να εντυπωιάσει τους επενδυτές την Πέμπτη το βράδυ με την πολυαναμενόμενη «αποκάλυψη του ρομποτικού ταξί», ένα πιθανό ορόσημο μετά από μια δεκαετία ανεκπλήρωτων υποσχέσεων του Έλον Μασκ για την παράδοση αυτοκινούμενων οχημάτων.

Η Tesla του Έλον Μασκ αναμένεται ευρέως να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο με την ονομασία «Cybercab» και όχι ένα ταξί χωρίς οδηγό έτοιμο για τον δρόμο.

Το να πείσει τις ρυθμιστικές αρχές και τους επιβάτες για την ασφάλεια του οχήματος θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύ πιο δύσκολο και να διαρκέσει πολύ περισσότερο - ενώ οι κύριοι ανταγωνιστές της, όπως η Waymo της Alphabet, επεκτείνουν τους στόλους ρομποτικών ταξί που ήδη λειτουργούν σήμερα σε επιλεγμένες πόλεις.

Η στρατηγική της Tesla στηρίζεται αποκλειστικά σε έναν συνδυασμό «όρασης υπολογιστή», η οποία στοχεύει στη χρήση των καμερών με τον τρόπο που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μάτια, με μια τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται end-to-end machine learning και μεταφράζει άμεσα τις εικόνες σε αποφάσεις οδήγησης.

Αυτή η τεχνολογία υποστηρίζει ήδη τη λειτουργία υποβοήθησης οδηγού «Full Self-Driving», η οποία, παρά το όνομά της, δεν μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια χωρίς ανθρώπινο οδηγό. Ο Μασκ δήλωσε ότι η Tesla χρησιμοποιεί την ίδια προσέγγιση για την ανάπτυξη πλήρως αυτόνομων ρομποτικών αξόνων.

Οι ανταγωνιστές της Tesla - συμπεριλαμβανομένης της Waymo, της Zoox της Amazon, της Cruise της General Motors και πολλών κινεζικών εταιρειών - χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία, αλλά συνήθως προσθέτουν πλεονάζοντα συστήματα και αισθητήρες όπως ραντάρ, lidar και εξελιγμένη χαρτογράφηση για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια και να κερδίσουν την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών για τα οχήματα χωρίς οδηγό.

Η στρατηγική της Tesla είναι απλούστερη και πολύ φθηνότερη, αλλά έχει δύο κρίσιμες αδυναμίες, δήλωσαν στο Reuters στελέχη του κλάδου, ειδικοί σε θέματα αυτόνομων οχημάτων και ένας από τους μηχανικούς της Tesla. Χωρίς τις πολυεπίπεδες τεχνολογίες που χρησιμοποιούν οι ομόλογοι της, το σύστημα της Tesla δυσκολεύεται περισσότερο με τις λεγόμενες «ακραίες περιπτώσεις» - σπάνια σενάρια οδήγησης που τα συστήματα αυτόματης οδήγησης και οι μηχανικοί τους δυσκολεύονται να προβλέψουν.

Η άλλη μεγάλη πρόκληση: Η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης από άκρη σε άκρη είναι ένα «μαύρο κουτί», δήλωσε ο μηχανικός της Tesla, καθιστώντας «σχεδόν αδύνατο» να «δούμε τι πήγε στραβά όταν συμπεριφέρεται λάθος και προκαλεί ατύχημα». Η αδυναμία ακριβούς εντοπισμού τέτοιων αστοχιών, είπε, καθιστά δύσκολη την προστασία από αυτές.

Ο Μασκ έχει μια μακρά ιστορία τολμηρών υποσχέσεων σχετικά με τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα. Το 2016, προέβλεψε ότι οι οδηγοί θα μπορούν να καλούν τα οχήματά τους από όλη τη χώρα μέσα σε δύο χρόνια. Το 2019, ο Μασκ προέβλεψε ότι η Tesla θα παρήγαγε λειτουργικά ρομποταξί μέχρι το 2020.

Πηγή: Reuters

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.