Κοσμος

Το Cybertruck της Tesla είναι «πολύ μεγάλο και αιχμηρό» για τους ευρωπαϊκούς δρόμους

Ερωτήματα σχετικά με την ταξινόμησή του καθώς τα πρώτα μοντέλα φτάνουν στην ήπειρο

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το Cybertruck της Tesla πιθανώς ακατάλληλο για να οδηγηθεί στην Ευρώπη - Ανησυχίες για τη συμβατότητά του με τους κανόνες οδικής ασφάλειας
Ένα μοντέλο Tesla 2025 Cybertruck στην έκθεση αυτοκινήτου του Σικάγο © EPA/Alex Wroblewski

Το Cybertruck της Tesla πιθανώς ακατάλληλο για να οδηγηθεί στην Ευρώπη - Ανησυχίες για τη συμβατότητά του με τους κανόνες οδικής ασφάλειας

Το Cybertruck της Tesla είναι πολύ μεγάλο και αιχμηρό για τους ευρωπαϊκούς δρόμους, προειδοποιούν ακτιβιστές, καθώς εγείρονται ερωτήματα σχετικά με την ταξινόμηση ενός από τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά που θα κυκλοφορήσουν στην ήπειρο.

Υπήρχε σύγχυση σχετικά με το εάν το Cybertruck της Tesla θα μπορούσε να οδηγηθεί στην Ευρώπη, λόγω των αυστηρών κανόνων οδικής ασφάλειας που απαγορεύουν τις αιχμηρές άκρες και απαιτούν περιοριστές ταχύτητας σε οχήματα που ζυγίζουν πάνω από 3,5 τόνους όταν είναι γεμάτα.

Το εγχειρίδιο της Tesla αναφέρει ότι το γωνιακό ατσάλινο όχημα έχει μικτό βάρος 4 τόνων, ενώ το αντίστοιχο ενός τυπικού οικογενειακού αυτοκινήτου, όπως ένα Ford Focus, είναι 1,9 τόνοι.

Cybertruck Features

Τα Cybertrucks της Tesla «φέρνουν κίνδυνο στους δρόμους μας»

Cybertrucks της Tesla έχουν ήδη εντοπιστεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους φέτος, προκαλώντας φόβους για την ασφάλεια μεταξύ των ακτιβιστών. Σε επιστολή τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρχές της Τσεχικής Δημοκρατίας, όπου η ταξινόμηση ενός Cybertruck προκάλεσε ερωτήματα σχετικά με τους κανόνες, οι ομάδες εκστρατείας ζήτησαν την απομάκρυνση των Cybertruck που έχουν ταξινομηθεί στην ΕΕ από τους δημόσιους δρόμους.

«Τα πολύ υπερμεγέθη φορτηγά εισάγονται τώρα όλο και περισσότερο και φέρνουν κίνδυνο στους δρόμους μας», δήλωσε ο James Nix της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Transport & Environment, η οποία συνυπέγραψε την επιστολή.

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων έχει ακολουθήσει τη στροφή της Βόρειας Αμερικής προς τα μεγάλα και βαριά σπορ οχήματα, αλλά οι κανονισμοί για την ασφάλεια και τη ρύπανση έχουν ανακόψει την ανάπτυξη των πιο επικίνδυνων φορτηγών.

Παρά ταύτα, δεκάδες χιλιάδες από τα μεγαλύτερα οχήματα έχουν κατακλύσει την ήπειρο μέσω της «πίσω πόρτας»: Τα εισαγόμενα αυτοκίνητα μπορούν να ταξινομηθούν μέσω μιας «ατομικής έγκρισης οχήματος» που τα υποβάλλει σε λιγότερο αυστηρό έλεγχο από τις «εγκρίσεις τύπου» στις οποίες υποβάλλονται τα περισσότερα αυτοκίνητα. Οι αρχές έγκρισης στα κράτη μέλη, οι οποίες είναι υπεύθυνες για τον έλεγχο των οχημάτων πριν αυτά φτάσουν στην αγορά, έχουν κάποιο περιθώριο να παρεκκλίνουν από τους κανόνες της ΕΕ σε μεμονωμένες περιπτώσεις, εάν επιβάλλουν εναλλακτικές απαιτήσεις.

Οι διαφορετικές διαδρομές έγκρισης έχουν εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν τα Cybertrucks στην Ευρώπη έχουν καταχωριστεί σωστά ή μέσω ενός νομικά ορθού «παραθύρου».

To παράδειγμα της Τσεχίας

Τον Ιούλιο, ένα Cybertruck με κενό βάρος 3,025 τόνων καταχωρήθηκε στην Τσεχική Δημοκρατία. Είχε τροποποιηθεί ώστε να συμμορφώνεται με τους κανόνες φωτισμού και να προστατεύει τους χρήστες του δρόμου από τις αιχμηρές άκρες του, αλλά το όχημα φαίνεται να εξακολουθεί να μην πληροί τους περιορισμούς βάρους. Αν χωρούσε τέσσερις επιβάτες που ήταν ελαφρώς βαρύτεροι από τον μέσο Ευρωπαίο άνδρα, ή αν μετέφερε φορτίο όπως έπιπλα ή άλλα βαριά εμπορεύματα, θα ζύγιζε πάνω από 3,5 τόνους - το όριο για τα οχήματα που χρειάζονται περιοριστή ταχύτητας.

Το τσεχικό υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι όλα τα οχήματα της κατηγορίας Ν1, στην οποία είχε ταξινομηθεί το φορτηγό, έχουν αναλογίες βάρους που υπολογίζονται από τους τύπους του κανονισμού της ΕΕ από το 2018. Αλλά τα στοιχεία του οχήματος που παρέσχε δείχνουν ότι το Cybertruck δεν πληροί τους τύπους όταν μεταφέρει τέσσερις επιβάτες.

Η TÜV Nord, η εταιρεία που παρείχε τα τεχνικά δεδομένα για την έγκριση του φορτηγού, δεν απάντησε σε αίτημα του Guardian για σχολιασμό.

Τα μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα έχουν περισσότερες πιθανότητες να σκοτώσουν ανθρώπους σε σύγκρουση από ό,τι τα μικρά. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο διαπίστωσε ότι μια αύξηση κατά 10 εκατοστά στο ύψος του εμπρόσθιου τμήματος ενός οχήματος οδηγεί σε 22% αύξηση του κινδύνου θανάτου πεζών, επηρεάζοντας περισσότερο τις πιθανότητες επιβίωσης των γυναικών, των παιδιών και των ηλικιωμένων.

(Με πληροφορίες του Guardian)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τραμπ 2.0: Γιατί η δεύτερη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ θα είναι διαφορετική από την πρώτη
Τραμπ 2.0: Γιατί η δεύτερη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ θα είναι διαφορετική από την πρώτη

Ο ίδιος δεν έχει αλλάξει σημαντικά τις θέσεις του για τα κρισιμότερα ζητήματα· αυτό που έχει αλλάξει είναι πως πλέον αποτελεί τον αδιαμφησβήτητο ιδεολογικό φορέα του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.