Κοσμος

Ναυάγιο στη Σικελία: Τελείωσε το οξυγόνο και έπαθαν ασφυξία - Πώς πέθαναν οι επιβάτες του Bayesian

Τι έδειξαν οι νεκροψίες στις σορούς των θυμάτων

Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Ναυάγιο στη Σικελία: Τελείωσε το οξυγόνο και έπαθαν ασφυξία - Τι έδειξαν οι νεκροψίες στις σορούς των θυμάτων

Τα τέσσερα από τα επτά θύματα που έχασαν τη ζωή τους στο ναυάγιο στη Σικελία ήταν παγιδευμένα στις καμπίνες τους όταν βυθίστηκε το γιοτ και ίσως πέθαναν από ασφυξία μέσα σε θύλακες αέρα που γέμισαν με διοξείδιο του άνθρακα σύμφωνα με τα ευρήματα των ιατροδικαστών από τις νεκροψίες των σορών.

Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα La Repubblica, οι νεκροψίες αποκάλυψαν ότι οι πνεύμονες των θυμάτων δεν περιείχαν νερό, γεγονός που υποδηλώνει την πιθανότητα ότι βρισκόντουσαν εν ζωή όταν το γιοτ βυθίστηκε.

Μεταξύ των θυμάτων του ναυαγίου ήταν ο 59χρονος Μάικ Λίντς και η 18χρονη κόρη του, Χάνα, η οποία ετοιμαζόταν να ξεκινήσει τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδη.

Η La Repubblica ανέφερε ότι οι πνεύμονες του τραπεζίτη Τζόναθαν Μπλούμερ και της συζύγου του, Τζούντι, δεν ήταν γεμάτοι με νερό, όπως επίσης ούτε τα στομάχια και οι τραχείες τους. Η εφημερίδα υπέθεσε ότι το ζευγάρι «πέθανε από ασφυξία», αφού τελείωσε το οξυγόνο κάτω από το κατάστρωμα όταν βυθίστηκε το γιοτ. «Η “φούσκα αέρα” που δημιουργήθηκε εκεί θα μπορούσε να είχε διαρκέσει ελάχιστο χρόνο, καθώς θα ήταν μικρή και θα γέμιζε γρήγορα με τοξικό διοξείδιο του άνθρακα», αναφέρει η εφημερίδα. Οι νεκροψίες έδειξαν ότι οι αερόφυσαλίδες έγιναν τοξικές καθώς τα θύματα ανέπνεαν το τελευταίο οξυγόνο και εξέπνεαν διοξείδιο του άνθρακα.

Μεταξύ των άλλων που έχασαν τη ζωή τους ήταν ο δικηγόρος Chris Morvillo και η σύντροφός του Neda, των οποίων οι πνεύμονες επίσης δεν περιείχαν νερό, όπως αποκαλύφθηκε από τις νεκροψίες που πραγματοποιήθηκαν νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα.

Το γιοτ μήκους 56 μέτρων χτυπήθηκε από καταιγίδα ενώ ήταν αγκυροβολημένο κοντά στο Πορτιτσέλο και βυθίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά στις 19 Αυγούστου. Τα σώματα του Λίντς, της κόρης του Χάνα και των φίλων τους ανασύρθηκαν κατά τη διάρκεια των επόμενων ημερών, στο πλαίσιο μιας μεγάλης επιχείρησης διάσωσης. Όλα τα θύματα της τραγωδίας ήταν επιβάτες, εκτός από τον σεφ του γιοτ, Recaldo Thomas, που άνηκε στο πλήρωμα. Το σώμα του, το οποίο βρέθηκε στη θάλασσα κοντά στο σημείο που βυθίστηκε το γιοτ, ήταν το πρώτο που ανασύρθηκε.

Η γυναίκα του Λιντς έσπευσε να τους προειδοποιήσει ενώ το σκάφος βυθιζόταν ανοιχτά της Σικελίας

Η ιταλική εφημερίδα προχώρησε επίσης στον ισχυρισμό ότι ήταν η μητέρα της Χάνα και σύζυγος του Λιντς, Άντζελα Μπακάρες, αυτή που κατέβηκε κάτω για να ξυπνήσει τους υπόλοιπους και να τους ενημερώσει ότι το πλοίο επρόκειτο να βυθιστεί.

Λέγεται ότι ξύπνησε από τη σφοδρή καταιγίδα και πήγε στη γέφυρα του σκάφους όπου βρήκε αρκετά μέλη του πληρώματος. Στη συνέχεια, και ενώ ήταν ξυπόλητη, επιχείρησε να κατέβει στις καμπίνες για να προειδοποιήσει τους άλλους, αλλά έκοψε τα πόδια της σε γυαλιά που είχαν πέσει στο πάτωμα. Η γυναίκα τελικά, σώθηκε από άλλο σκάφος που έσπευσε προς βοήθεια.

Η Bacares επέζησε μαζί με 14 άλλους επιβάτες όταν το σκάφος αξίας 30 εκατομμυρίων λιρών βυθίστηκε στα ανοιχτά της Σικελίας. Συνολικά 15 άνθρωποι επιβίωσαν από το ναυάγιο, ενώ οι νεκροψίες του Λίντς, της Χάνα και του σεφ Thomas αναμένονται να ολοκληρωθούν την Παρασκευή.

Τρία μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένου του Νεοζηλανδού καπετάνιου James Cutfield, του Βρετανού μηχανικού Tim Parker Eaton και του συμπατριώτη τους Matthew Griffiths, ερευνώνται για την πρόκληση ναυαγίου και ανθρωποκτονία από αμέλεια. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα ακολουθήσουν κατηγορίες, καθώς είναι στο χέρι του ανακριτή να αποφασίσει εάν θα διεξαχθεί πλήρης δίκη μετά το κλείσιμο της έρευνας.

Ο Cutfield είχε οκταετή εμπειρία ως καπετάνιος σε πολυτελή γιοτ και προηγουμένως είχε εργαστεί στην κατασκευή τους για περίπου 30 χρόνια σε διάφορα μέρη της Μεσογείου. Ο αδελφός του, Mark, που ζει στη Νέα Ζηλανδία, δήλωσε ότι ήταν «ένας εξαιρετικός ναυτικός» όταν ήταν νέος.

«Τα μέλη του πληρώματος έκαναν ό,τι μπορούσαν για να σώσουν τους επιβάτες»

Ο Matthew Griffiths, ο οποίος βρισκόταν στο σκάφος Bayesian όταν σημειώθηκε η τραγωδία, δήλωσε στις αρχές ότι τα μέλη του πληρώματος έκαναν ό,τι μπορούσαν για να σώσουν τους επιβάτες. Σύμφωνα με το ιταλικό μέσο ενημέρωσης Ansa, ο Griffiths είπε: «Ξύπνησα τον καπετάνιο όταν ο άνεμος ήταν στα 20 κόμβους. Έδωσε εντολές να ξυπνήσουμε τους υπόλοιπους».

Ο Griffiths περιέγραψε τις δραματικές στιγμές εκείνης της μοιραίας νύχτας: «Το πλοίο έγειρε και βρεθήκαμε στο νερό. Μετά καταφέραμε να ανεβούμε ξανά και προσπαθήσαμε να σώσουμε όσους μπορούσαμε».

Ο Parker Eaton δήλωσε στους εισαγγελείς ότι ακολούθησε όλες τις διαδικασίες και βεβαιώθηκε ότι όλα ήταν ασφαλή καθώς η καταιγίδα περικύκλωσε το σκάφος. Σύμφωνα με αποσπάσματα από τη δήλωσή του, που διέρρευσαν στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ο Eaton τόνισε ότι όλες οι πόρτες και τα ανοίγματα του γιοτ ήταν κλειστά. «Ενεργοποίησα τις γεννήτριες και την υδραυλική αντλία του τιμονιού», δήλωσε. Όταν ρωτήθηκε αν όλα τα φινιστρίνια και τα ανοίγματα, συμπεριλαμβανομένου εκείνου όπου φυλασσόταν η βάρκα του γιοτ, ήταν κλειστά, απάντησε: «Όλα ήταν κλειστά».

Με πληροφορίες από La Repubblica