- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ναυάγιο στη Σικελία: Τα σενάρια της τραγωδίας - Η σεναριολογία σχετικά με το σκάφος προκάλεσε πτώση των μετοχών της εταιρίας κατά 2,5%
Η ανάσυρση των σορών από το κουφάρι του ιστιοφόρου που βυθίστηκε την περασμένη Δευτέρα, στις ακτές του Παλέρμο, σήμανε τον επίλογο στο ναυάγιο που συγκλόνισε την Ιταλία αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη.
Με αυτόν τον τραγικό τρόπο γράφτηκε ο επίλογος της μεγάλης καταδυτικής επιχείρησης στο ναυάγιο της Σικελίας, καθώς ανασύρθηκε και η τελευταία σορός της ομάδας των 6 αγνοουμένων. Η 18χρονη Χάνα Λιντς βρέθηκε νεκρή στις κάτω καμπίνες, στα 50 μ. βάθος, μερικές ώρες μετά την ανάσυρση του πτώματος του πατέρα της.
«Η βύθιση του Bayesian ήταν αποτέλεσμα μιας μακράς λίστας λαθών»
Ο Τζιοβάνι Κοσταντίνο, Διευθύνων Σύμβουλος της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας, που κατασκεύασε το περήφανο 56μετρο γιοτ, αδυνατεί να πιστέψει το γεγονός.
«H είδηση αυτή με έφερε από τη μια σε κατάσταση θλίψης, από την άλλη αδυνατώ να την πιστέψω. Αυτό το επεισόδιο φαίνεται ακατανόητο από τεχνικής άποψης αλλά και ως προς το πώς συνέβη. Ως κατασκευαστής των Perini, γνωρίζω πολύ καλά πώς αυτά έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί. Τα ιστιοφόρα είναι γνωστό ότι είναι απολύτως ασφαλή».
Ο ίδιος εκτιμά ότι η καταστροφή προκλήθηκε από μια αλυσίδα ανθρώπινων λαθών. Ενώ η καταιγίδα είχε προβλεφθεί από τους μετεωρολόγους, αγκυροβόλησαν πολύ κοντά στην ακτή και όχι στο ασφαλές λιμάνι, ενώ άφησαν ανοιχτά τα φινιστρίνια, με συνέπεια το σκάφος μέσα σε 16 λεπτά από τότε που ο άνεμος άρχισε να το χτυπάει να πάρει νερό και να βυθιστεί.
«Αναρωτηθείτε: γιατί δεν ήταν κανένας ψαράς του Πορτιτσέλο έξω εκείνη τη νύχτα; Ένας ψαράς διαβάζει τον καιρό και ένα πλοίο όχι; Η καιρική ταραχή ήταν πλήρως αναγνωρίσιμη σε όλους τους μετεωρολογικούς χάρτες. Ήταν αδύνατο να μην το ξέρει κανείς» κατέληξε ο κ. Κονσταντίνο.
Όπως δήλωσε ο κατασκευαστής του μοιραίου ιστιοφόρου, «ένα πλοίο της Perini άντεξε τον τυφώνα Κατρίνα, κατηγορίας 5. Σας φαίνεται δυνατόν ότι δεν μπορεί να αντέξει έναν ανεμοστρόβιλο από εδώ; Είναι καλή πρακτική, όταν το πλοίο είναι αγκυροβολημένο, να υπάρχει φρουρός στη γέφυρα, και αν ήταν εκεί δεν θα μπορούσε να μην είχε δει την καταιγίδα να έρχεται. Αντ’ αυτού, πήρε το νερό με τους επισκέπτες να βρίσκονται ακόμη στις καμπίνες τους. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια γωνία 40 μοιρών και όσοι βρίσκονταν στην καμπίνα βρέθηκαν με την πόρτα ανοιχτή: μπορείτε να φανταστείτε έναν άνδρα 60-70 ετών να σκαρφαλώνει έξω; Κατέληξαν σε μια παγίδα. Οι καημένοι κατέληξαν σαν ποντίκια».
Τα ερωτήματα είναι πολλά και αναπάντητα και στο «κάδρο» των ερευνών έχει μπει ο Νεοζηλανδός καπετάνιος Τζέιμς Κάτφιλντ.
Ποιος είναι ο καπετάνιος του Bayesian
Έμπειρος ναυτικός ο καπετάνιος, αλλά αιφνιδιάστηκε από τη κακοκαιρία που βύθισε μέσα σε λίγα λεπτά το πολυτελές σκάφος Bayesian στα ανοιχτά της Σικελίας τη Δευτέρα.
Αυτή είναι η εικόνα που μεταφέρουν τα δημοσιεύματα για τον κυβερνήτη Τζέιμς Κάτφιλντ, έναν από τους διασωθέντες του ναυαγίου. Σε δηλώσεις του σε ιταλική εφημερίδα από νοσοκομείο του Παλέρμο όπου νοσηλεύεται, ο Κάτφιλντ είπε ότι «δεν το περιμέναμε», αναφερόμενος στην κακοκαιρία που βύθισε το πλοίο.
Την Τρίτη, όπως αναφέρει το πρακτορείο Ansa, ο καπετάνιος ανακρίθηκε για πάνω από δύο ώρες, με τους εισαγγελείς να επικεντρώνονται στις συνθήκες του ναυαγίου.
Ο 51χρονος ναυτικός, με καταγωγή από τη Νέα Ζηλανδία, εργάζεται σε πλοία από νεαρή ηλικία. Ο αδελφός του λέει ότι «είναι πολύ καλός ναυτικός», «πολύ σεβαστός» στη Μεσόγειο, την οποία γνώριζε καλά. Στο παρελθόν ο Κάτφιλντ εργαζόταν σε Τούρκο δισεκατομμυριούχο. Παλαιότερα, είχε εργαστεί στη ναυπηγική βιομηχανία ενώ νεότερος αγωνίστηκε και ως ιστιοπλόος.
Ο Κάτφιλντ είναι ένας από τους διασωθέντες. Παραμένει σε νοσοκομείο, χωρίς να κινδυνεύει η ζωή του.
Να σημειωθεί ότι η σεναριολογία σχετικά με το σκάφος προκάλεσε πτώση των μετοχών της κατασκευάστριας εταιρίας κατά 2,5% μετά το ναυάγιο.