- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ναυάγιο στη Σικελία: Συνεχίζεται το θρίλερ, με την αναζήτηση της σορού της 18χρονης κόρης του Μάικ Λιντς
Συνεχίζονται οι έρευνες για τη σορό της 18χρονης Χάνα Λιντς από το ναυάγιο του ιστιοπλοϊκού Bayesian στο Παλέρμο. Είχε προηγηθεί η ανάσυρση της σορού του πατέρα της Μάικ Λιντς, του επονομαζόμενου «Mπιλ Γκέιτς της Βρετανίας», ενώ χθες είχαν εντοπιστεί νεκροί και οι άλλοι επιβαίνοντες της θαλαμηγού. Πλέον «βροχή» είναι τα ερωτήματα για τα αίτια που οδήγησαν σε αυτή την ναυτική τραγωδία με τους επτά νεκρούς αλλά, όπως φαίνεται, είναι δύσκολο να απαντηθούν.
«Η βύθιση του Bayesian ήταν αποτέλεσμα μιας μακράς λίστας λαθών»
Ο Τζιοβάνι Κοσταντίνο, Διευθύνων Σύμβουλος της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας, που κατασκεύασε το περήφανο 56μετρο γιοτ, αδυνατεί να πιστέψει το γεγονός.
«H είδηση αυτή με έφερε από τη μια σε κατάσταση θλίψης, από την άλλη αδυνατώ να την πιστέψω. Αυτό το επεισόδιο φαίνεται ακατανόητο από τεχνικής άποψης αλλά και ως προς το πώς συνέβη. Ως κατασκευαστής των Perini, γνωρίζω πολύ καλά πώς αυτά έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί. Τα ιστιοφόρα είναι γνωστό ότι είναι απολύτως ασφαλή».
Ο ίδιος εκτιμά ότι η καταστροφή προκλήθηκε από μια αλυσίδα ανθρώπινων λαθών. Ενώ η καταιγίδα είχε προβλεφθεί από τους μετεωρολόγους, αγκυροβόλησαν πολύ κοντά στην ακτή και όχι στο ασφαλές λιμάνι, ενώ άφησαν ανοιχτά τα φινιστρίνια, με συνέπεια το σκάφος μέσα σε 16 λεπτά από τότε που ο άνεμος άρχισε να το χτυπάει να πάρει νερό και να βυθιστεί.
«Αναρωτηθείτε: γιατί δεν ήταν κανένας ψαράς του Πορτιτσέλο έξω εκείνη τη νύχτα; Ένας ψαράς διαβάζει τον καιρό και ένα πλοίο όχι; Η καιρική ταραχή ήταν πλήρως αναγνωρίσιμη σε όλους τους μετεωρολογικούς χάρτες. Ήταν αδύνατο να μην το ξέρει κανείς» κατέληξε ο κ. Κονσταντίνο.
Όπως δήλωσε ο κατασκευαστής του μοιραίου ιστιοφόρου, «ένα πλοίο της Perini άντεξε τον τυφώνα Κατρίνα, κατηγορίας 5. Σας φαίνεται δυνατόν ότι δεν μπορεί να αντέξει έναν ανεμοστρόβιλο από εδώ; Είναι καλή πρακτική, όταν το πλοίο είναι αγκυροβολημένο, να υπάρχει φρουρός στη γέφυρα, και αν ήταν εκεί δεν θα μπορούσε να μην είχε δει την καταιγίδα να έρχεται. Αντ’ αυτού, πήρε το νερό με τους επισκέπτες να βρίσκονται ακόμη στις καμπίνες τους. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μια γωνία 40 μοιρών και όσοι βρίσκονταν στην καμπίνα βρέθηκαν με την πόρτα ανοιχτή: μπορείτε να φανταστείτε έναν άνδρα 60-70 ετών να σκαρφαλώνει έξω; Κατέληξαν σε μια παγίδα. Οι καημένοι κατέληξαν σαν ποντίκια».
❗️🌪🇮🇹 - British multimillionaire Mike Lynch, co-founder of Autonomy, and Jonathan Bloomer, chairman of Morgan Stanley International, are missing after their yacht, Bayesian, was wrecked by a tornado off the coast of Sicily.
— 🔥🗞The Informant (@theinformant_x) August 20, 2024
The yacht had 22 people on board; 15 were rescued,… pic.twitter.com/QDOKkytJeS
Ποιος είναι ο καπετάνιος του Bayesian
Έμπειρος ναυτικός ο καπετάνιος, αλλά αιφνιδιάστηκε από τη κακοκαιρία που βύθισε μέσα σε λίγα λεπτά το πολυτελές σκάφος Bayesian στα ανοιχτά της Σικελίας τη Δευτέρα.
Αυτή είναι η εικόνα που μεταφέρουν τα δημοσιεύματα για τον κυβερνήτη Τζέιμς Κάτφιλντ, έναν από τους διασωθέντες του ναυαγίου. Σε δηλώσεις του σε ιταλική εφημερίδα από νοσοκομείο του Παλέρμο όπου νοσηλεύεται, ο Κάτφιλντ είπε ότι «δεν το περιμέναμε», αναφερόμενος στην κακοκαιρία που βύθισε το πλοίο.
Την Τρίτη, όπως αναφέρει το πρακτορείο Ansa, ο καπετάνιος ανακρίθηκε για πάνω από δύο ώρες, με τους εισαγγελείς να επικεντρώνονται στις συνθήκες του ναυαγίου.
Ο 51χρονος ναυτικός, με καταγωγή από τη Νέα Ζηλανδία, εργάζεται σε πλοία από νεαρή ηλικία. Ο αδελφός του λέει ότι «είναι πολύ καλός ναυτικός», «πολύ σεβαστός» στη Μεσόγειο, την οποία γνώριζε καλά. Στο παρελθόν ο Κάτφιλντ εργαζόταν σε Τούρκο δισεκατομμυριούχο. Παλαιότερα, είχε εργαστεί στη ναυπηγική βιομηχανία ενώ νεότερος αγωνίστηκε και ως ιστιοπλόος.
Ο Κάτφιλντ είναι ένας από τους διασωθέντες. Παραμένει σε νοσοκομείο, χωρίς να κινδυνεύει η ζωή του.
Οι μαρτυρίες για τη βύθιση του Bayesian
Οι ψαράδες στο χωριό Πορτιτσέλο της Σικελίας που είδαν το Bayesian να βυθίζεται γρήγορα σε μια σφοδρή καταιγίδα τη Δευτέρα λένε ότι το σκάφος βρισκόταν στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή.
Αλλά για τους Ιταλούς εισαγγελείς που ερευνούν το περιστατικό, το ενδιαφέρον τους θα επικεντρωθεί στο κατά πόσον ο καπετάνιος και το πλήρωμα έλαβαν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για να αποτρέψουν την τραγωδία, σύμφωνα με τον Guardian.
Ο Κάρστεν Μπόρνερ, 69 ετών, ο καπετάνιος ενός κοντινού ιστιοφόρου που ήταν ο πρώτος που το βοήθησε τη Δευτέρα, δήλωσε: «Δεν έχω ξαναδεί σκάφος αυτού του μεγέθους να βυθίζεται τόσο γρήγορα. Μέσα σε λίγα λεπτά δεν είχε μείνει τίποτα».
Οι διασώστες εργάζονται με την υπόθεση ότι το σκάφος βυθίστηκε γρήγορα αφού χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο. Το γεγονός ότι άλλα σκάφη που βρίσκονταν κοντά – όπως το μικρό σκάφος του Borner – δεν βυθίστηκαν αποτελεί ένδειξη του τοπικού χαρακτήρα του συμβάντος.
Ανοιχτή καταπακτή;
Σύμφωνα με τη La Repubblica, δύτες που πραγματοποίησαν υποβρύχιους ελέγχους στο σκάφος ανέφεραν ότι η καταπακτή ήταν ανοιχτή, αν και αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από τους αξιωματούχους. Εάν αυτό συνέβαινε, μεγάλες ποσότητες νερού θα μπορούσαν να έχουν εισέλθει από το κενό, αποσταθεροποιώντας ενδεχομένως το σκάφος.
Ο Γκάμπριελ Μπρούνι, ιστιοπλόος που έχει συμμετάσχει δύο φορές στο America’s Cup και έχει προπονήσει την ιταλική Ολυμπιακή ομάδα, δήλωσε: «Μια ανοιχτή καταπακτή σε ένα μεγάλο πλοίο όπως το Bayesian μπορεί να αντέξει την είσοδο μικρών ποσοτήτων νερού, αλλά, στην περίπτωση ισχυρών καταιγίδων, δεν θα εμπόδιζε την είσοδο μεγάλων ποσοτήτων νερού».
«Μου φαίνεται εύλογο ότι το νερό εισήλθε από κάπου», πρόσθεσε ο Μπρούνι. «διαφορετικά, ένα τέτοιο σκάφος δεν θα είχε βυθιστεί τόσο γρήγορα».
Άλλες πηγές ανέφεραν στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ότι η κινητή καρίνα του σκάφους είχε ανασηκωθεί εν μέρει. Σύμφωνα με στοιχεία από το ναυπηγείο Perini Navi, το οποίο κατασκεύασε το Bayesian, το σκάφος ήταν εξοπλισμένο με ένα σύστημα ικανό να κατεβάζει την καρίνα σε βάθος έως και 10 μέτρων.
«Είναι σαφές ότι μια χαμηλωμένη καρίνα θα παρείχε μεγαλύτερη σταθερότητα στο ιστιοφόρο σε περίπτωση ισχυρών ανέμων», σχολίασε ο Μπρούνι. «Ωστόσο, πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι τα σκάφη αυτά συχνά δεν μπορούν να κατεβάσουν εντελώς την κινητή καρίνα, ιδίως όταν βρίσκονται κοντά σε λιμάνι. Μια καρίνα με βάθος 10 μέτρων θα μπορούσε εύκολα να κολλήσει ανάμεσα στα βράχια του βυθού».
Συνεχίζονται οι έρευνες
Οι Ιταλοί εισαγγελείς που ερευνούν το περιστατικό συνεχίζουν να πραγματοποιούν συνεντεύξεις με τους επιζώντες. Τέσσερις Βρετανοί επιθεωρητές βρίσκονται επίσης στο Πορτικέλο και έχουν αρχίσει μια προκαταρκτική αξιολόγηση των γεγονότων.
Επίσης θα εξετάσουν όλες τις σχετικές πτυχές του συμβάντος, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού, της σταθερότητας και της λειτουργίας του σκάφους. Θα εξετάσουν φυσικά και τις επιπτώσεις των καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν.
Στο σκάφος επέβαιναν είκοσι δύο άτομα, εκ των οποίων 15 διασώθηκαν – μεταξύ των οποίων η Βρετανίδα Charlotte Golunski και η κόρη της Sofia, ενός έτους.