- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Σαν σήμερα: Ο Σαρλ ντε Γκωλ διασώθηκε από -ακόμη μία- απόπειρα δολοφονίας χάρη στο Citroen του
Ο Σαρλ ντε Γκωλ είχε δεχθεί 30 δολοφονικές απόπειρες, αλλά σαν σήμερα, 22 Αυγούστου, το 1962 σημειώθηκε η πιο σοβαρή από αυτές. Ο Γάλλος πρόεδρος διασώθηκε και πάλι, αλλά αυτήν την φορά το όφειλε… στο αυτοκίνητό του: το αεροδυναμικό Citroen DS 19, γνωστό τότε και ως «La Deesse» («Η Θεά»).
Την απόπειρα δολοφονίας κατά του Σαρλ ντε Γκωλ πραγματοποίησε μια ομάδα εθνικιστών, που τον κατηγορούσε για προδοσία σχετικά με την υπόθεση ανεξαρτησίας της Αλγερίας. Τα ξημερώματα της 22ας Αυγούστου, ο Γάλλος πρόεδρος και η σύζυγός του μετέβαιναν από το Ελιζέ στο αεροδρόμιο Ορλί. Καθώς το μαύρο Citroen DS έτρεχε στην Avenue de la Liberation του Παρισιού με 110 χιλιόμετρα την ώρα, 12 ένοπλοι άνδρες γάζωσαν το αυτοκίνητο με αυτόματα.
Η απόπειρα δολοφονίας κατά του Σαρλ ντε Γκωλ
Έπεσαν 187 σφαίρες, οι περισσότερες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνδρες της ασφαλείας του προέδρου που τον ακολουθούσαν με μηχανές. Το πίσω παράθυρο του προεδρικού αυτοκινήτου θρυμματίστηκε πάνω στους επιβάτες και τα λάστιχα των πίσω τροχών τρύπησαν.
Στο όχημα επέβαινε και ο γαμπρός του Γάλλου προέδρου Αλέν ντε Μπουασιέ. Από τη θέση του συνοδηγού, πρόλαβε να φωνάξει: «Πατέρα, πέστε κάτω». Σφαίρες πέρασαν σε απόσταση λίγων εκατοστών από το κεφάλι του Ντε Γκωλ. Παρ’ όλ’ αυτά, ο οδηγός του Γάλλου προέδρου κατάφερε να διατηρήσει τον έλεγχο του οχήματος, να αναπτύξει ταχύτητα και να διαφύγει.
Σε όλη τη διάρκεια της επίθεσης, ο Ντε Γκωλ και η σύζυγός του κράτησαν τα κεφάλια τους σκυμμένα, με αποτέλεσμα να μην τραυματιστούν, όπως και κανένας που επέβαινε στο προεδρικό Citroen DS 19. Και μπορεί η διάσωση του Γάλλου προέδρου, της συζύγου του και του γαμπρού του να επετεύχθη χάρη στην ψυχραιμία του οδηγού, αλλά αποδίδεται κυρίως στο καινοτόμο τότε σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου.
Το Citroen που έσωσε τη ζωή του Σαρλ ντε Γκωλ
Όταν το Citroen DS έκανε το ντεμπούτο του στο Paris Motor Show του 1955, δεν έμοιαζε καθόλου με τα άλλα δημοφιλή αυτοκίνητα της εποχής. Δεν είχε, βέβαια, και καμία σχέση με το φημισμένο 2CV της Citroen, το οποίο αποκαλούσαν την εποχή εκείνη και «το ασχημόπαπο».
Το DS είχε κινητήρα 1,9 λίτρων και προηγμένα συστήματα ταχυτήτων, συμπλέκτη και φρένων. Όμως το χαρακτηριστικό που το έκανε να ξεχωρίζει ήταν το υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης για το οποίο θα γινόταν γνωστή η Citroen. Το σύστημα αυτό προσάρμοζε αυτόματα το ύψος του αυτοκινήτου για να το κρατά σταθερό και να επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο ευκολότερα.
Όταν τελείωσε η πρώτη ημέρα του Paris Motor Show, η Citroen είχε κιόλας 12.000 παραγγελίες. Σύντομα, το DS θα γινόταν το αγαπημένο μέσο μεταφοράς για τους πλούσιους και ισχυρούς της Γαλλίας. Ένα από αυτά ανήκε στην προεδρική «φρουρά».
Κατά την απόπειρα δολοφονίας εναντίον του Ντε Γκωλ που σημειώθηκε λίγα χρόνια αργότερα, σαν σήμερα, απεδείχθη περίτρανα η αξιοπιστία της νέας τεχνολογίας, του συγκεκριμένου μοντέλου και βέβαια της εταιρίας, καθώς παρά τη βροχή από σφαίρες που δέχθηκε -ορισμένες καρφώθηκαν στη μηχανή, αλλά και στους πίσω τροχούς- δεν ακινητοποιήθηκε, κάτι που χωρίς αμφιβολία θα είχε στοιχίσει τη ζωή του Γάλλου προέδρου.
Και η προεδρική ανταπόδοση
Το 1969, ο Ντε Γκωλ, αναγνωρίζοντας ότι οφείλει τη ζωή του στη Citroen, επιχείρησε να αποτρέψει την πώληση της μεγαλύτερης γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας (που ανήκε στην οικογένεια Michelin με τα ομώνυμα ελαστικά) στην ιταλική Fiat, περιορίζοντας το ποσοστό που μπορούσαν να αγοράσουν οι Ιταλοί στο 15%.
Το 1975, για να αποτρέψει μία πιθανή χρεοκοπία, η γαλλική κυβέρνηση χρηματοδότησε την πώληση της Citroen σε μία κοινοπραξία που συμπεριελάμβανε την γαλλική ανταγωνίστριά της, Peugeot. Έναν χρόνο αργότερα, δημιουργήθηκε η PSA Peugeot Citroen SA.