- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η καμπάνια «Παίξε το ρόλο σου, Ευρώπη» θα υπενθυμίσει τον κόσμο να ψηφίσει στις ευρωπαϊκές εκλογές
Το Spotify ξεκίνησε μια εκστρατεία για να ενθαρρύνει τους χρήστες της διάσημης μουσικής πλατφόρμας streaming να ψηφίσουν στις επερχόμενες ευρωεκλογές.
Ευρωεκλογές 2024: Η Ευρώπη ψηφίζει μεταξύ 6 και 9 Ιουνίου
Η καμπάνια «Παίξε το ρόλο σου, Ευρώπη» (Play your part, Europe) του Spotify θα ειδοποιήσει όλους τους δωρεάν και premium χρήστες άνω των 18 ετών με ένα μήνυμα εντός εφαρμογής για να τους υπενθυμίσει τις εκλογικές τους υποχρεώσεις.
Η Ευρώπη θα ψηφίσει για το επόμενο κοινοβούλιο της στις εκλογές μεταξύ 6 και 9 Ιουνίου φέτος. Οι ευρωπαϊκές εκλογές βλέπουν μια πρόσφατη άνοδο στην προσέλευση των ψηφοφόρων μετά από μια πτωτική τάση 40 ετών, αλλά η προσέλευση των νέων εξακολουθεί να είναι συγκριτικά υποεκπροσωπούμενη.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα νέα μέτρα από ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες για την αύξηση νέων ψηφοφόρων. Το Βέλγιο και η Γερμανία μείωσαν την ηλικία ψήφου στα 16 – μαζί με την Μάλτα και την Αυστρία. Η Ελλάδα μείωσε επίσης την ηλικία ψήφου στα 17 πριν από τις τελευταίες ευρωεκλογές.
Το Spotify μας υπενθυμίζει να ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές
Τώρα, το Spotify προσπαθεί να ενθαρρύνει τους νέους ψηφοφόρους υπενθυμίζοντας στους χρήστες του να ψηφίσουν στις εκλογές. Η streaming πλατφόρμα κυκλοφόρησε επίσης μια λίστα αναπαραγωγής με Ευρωπαίους καλλιτέχνες, καθώς και συνδέσμους στον ιστότοπο της ΕΕ.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το Spotify διεξάγει προεκλογική καμπάνια πριν από τις ευρωεκλογές. Η σουηδική εταιρεία έστειλε πρόσφατα παρόμοια μηνύματα για τις τοπικές εκλογές του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και για τις εκλογές στη Σουηδία, την Ολλανδία και τις ΗΠΑ.
Τον Ιούνιο, περίπου 365 εκατομμύρια άνθρωποι θα έχουν δικαίωμα ψήφου στις εκλογές της ΕΕ. Αλλά πώς θα επηρεάσουν οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης τα επόμενα πέντε χρόνια ευρωπαϊκής πολιτικής;
Spotify, TikTok και ευρωεκλογές: Ο παράγοντας των social media
Ως πλατφόρμα μουσικής, το Spotify μπορεί να διεξάγει την καμπάνια του χωρίς ιδιαίτερη ανησυχία για κομματικές εμπλοκές. Ωστόσο, οι μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν τεθεί υπό αυστηρό έλεγχο από τον τελευταίο γύρο των εκλογών το 2019.
Το TikTok, από το 2019, είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στην Ευρώπη. Η αυξημένη προσέλευση των νέων στις τελευταίες εκλογές θεωρήθηκε αποτέλεσμα κρατικής καμπάνιας μέσω πλατφορμών όπως το Snapchat. Έτσι, το TikTok, το οποίο έχει ένα μεγάλο κοινό από τη γενιά της Gen-Z, θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις επερχόμενες εκλογές.
Η πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Roberta Metsola δημοσίευσε βίντεο στο TikTok σε μια προσπάθεια να έρθει πιο με τους νέους ψηφοφόρους. Εξήγησε την επιλογή της στο Euronews λέγοντας: «Τέσσερις χώρες θα ψηφίσουν από την ηλικία των 16 ετών, μία χώρα θα ψηφίσει στα 17. Αυτό που δεν θέλω είναι αυτοί οι νέοι να ενημερώονται από πηγές προπαγάνδας ή παραπληροφόρησης. Είπαμε, λοιπόν, ας πάμε εκεί, ας περάσουμε το μήνυμά μας, και ελπίζουμε, μόλις αυτά τα παιδιά το διαβάσουν, θα πουν, αυτό μου αρέσει, θα πάω να ψηφίσω».
TikTok: Στο επίκεντρο των ανησυχιών
Το TikTok βρίσκεται στο επίκεντρο των ανησυχιών σχετικά με την κυβερνοασφάλεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο «συνιστούν έντονα» στους νομοθέτες να αφαιρέσουν την εφαρμογή από τις προσωπικές τους συσκευές.
Ωστόσο, η άποψη της Metsola σχετικά με την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης έχιε γίνει δεκτή από πολλούς άλλους πολιτικούς της αριστεράς στην Ευρώπη. «Αν θέλουμε πραγματικά να απευθυνθούμε στους πολύ νέους ανθρώπους, νομίζω ότι δεν μπορούμε να αφήσουμε ξανά στα ακροδεξιά κόμματα να είναι στο TikTok ενώ λέμε, με ένα είδος αλαζονείας, όχι, δεν μου αρέσει το TikTok», είπε ο Tilly Metz, ευρωβουλευτής από το Κόμμα των Πρασίνων του Λουξεμβούργο στο Euronews.
Το TikTok και η Meta έχουν ήδη δημιουργήσει εκλογικά κέντρα για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.