- CITY GUIDE
- PODCAST
-
25°
Αντιδράσεις για το νέο πρόγραμμα σπουδών στα σχολεία της Τουρκίας - Θα διδάσκονται τη «Γαλάζια Πατρίδα»
Τα θρησκευτικά και η εκμάθηση της Αραβικής θα καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Τουρκία: Μαθητές θα διδάσκονται τη «Γαλάζια Πατρίδα» Θρανία σε τάξη του εξωτερικού](/images/1074x600/jpg/files/2024-05-06/tourkia_mathima_galazia_patrida.jpg)
Τουρκία: Μαθητές θα διδάσκονται τη «Γαλάζια Πατρίδα» - Αντιδράσεις για το πρόγραμμα σπουδών που προωθείται
Το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα ΡΛΚ της αξιωματικής αντιπολίτευσης απέρριψε εντελώς το νέο πρόγραμμα διδακτέας ύλης για την υποχρεωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Τουρκία, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης.
Υψηλόβαθμα στελέχη και βουλευτές του κόμματος πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας από την Τουρκική Εθνοσυνέλευση στο υπουργείο Εθνικής Παιδείας. «Ήρθαμε να εκφράσουμε την απόρριψή μας για αυτό το εκπαιδευτικό μοντέλο, που συντάχθηκε κεκλεισμένων των θυρών και το οποίο επιβάλλουν στην Τουρκία ως «Εκπαιδευτικό Μοντέλο του Αιώνα της Τουρκίας» εξυπηρετώντας δικές τους ιδεολογικές εμμονές» δήλωσε ο αντιπρόεδρος του ΡΛΚ Σουάτ Οζντζαντάς. «Αυτό που χρειάζονται τα παιδιά μας είναι επιστημονική, κοσμική και σύγχρονη εκπαίδευση».
Τουρκία: Μαθητές θα διδάσκονται τη «Γαλάζια Πατρίδα»
Ωστόσο, από την ημέρα που το ΑΚΡ κατέλαβε την εξουσία, κάθε υπουργός Παιδείας έχει στόχο να απομακρύνει την παιδεία από τον εθνικό της χαρακτήρα και να τη συνδέσει με θρησκευτικές και αντιδραστικές σκέψεις. «Το νέο πρόγραμμα είναι περισσότερο ένα αναχρονιστικό εκπαιδευτικό μανιφέστο παρά ένα νέο σχέδιο εκπαιδευτικού προγράμματος», λένε στο κόμμα της αντιπολίτευσης και ζητούν κατάργησή του. Το νέο πρόγραμμα διδακτέας ύλης περιλαμβάνει τη διδασκαλία νέων δογμάτων, όπως της Γαλάζιας Πατρίδας, και της Θάλασσας των Νήσων, ωστόσο επικρίνεται δριμύτατα ως απόπειρα «εξισλαμισμού» της παιδείας και κατάργησης του κεμαλικού κοσμικού εκπαιδευτικού μοντέλου. Και επειδή ανοίγει το δρόμο για την ανάμειξη θρησκευτικών ταγμάτων στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Επικριτές της κυβέρνησης μιλούν για «εξίσωση του εκπαιδευτικού προγράμματος με επαγγελματικά λύκεια για ιμάμηδες, όπου έχει ισχυρό λόγο η Διεύθυνση Θρησκευτικών Υποθέσεων». Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα, τα θρησκευτικά και η εκμάθηση της Αραβικής θα καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο από τα μαθήματα των Τουρκικών, των Μαθηματικών, της Φυσικής και των Κοινωνικών Επιστημών. Στο μάθημα της Βιολογίαςδε δεν θα διδάσκεται η θεωρία της εξέλιξης των ειδών. Στα δε θρησκευτικά θα περιλαμβάνονται μάθημα για τον βίο του Προφήτη, Μαθήματα Κορανίου, Μάθημα για εκείνους που διαμόρφωσαν τον πολιτισμό της Τουρκίας και μάθημα ηθικής και αγωγής του πολίτη.
Πηγή: DW
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ψηφίστε μόνο αυτή τη φορά» ήταν η αινιγματική δήλωση του Τραμπ
«Οι μυστικές υπηρεσίες πρέπει να με προστατεύουν» αναφέρει στην ανάρτησή του
Παραμένουν τα προβλήματα στο δίκτυο που προκάλεσαν χάος στις μετακινήσεις των ταξιδιωτών
Η κριτική από την γαλλική ακροδεξιά
Παραμένουν τα προβλήματα - 7 στα 10 τρένα υψηλής ταχύτητας θα κινούνται σήμερα
H μεγάλη δασική πυρκαγιά μαίνεται
«Δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς» - Διέσχισαν απόσταση 600 χλμ από το Μπορντό μέχρι το Παρίσι
Η κορυφαία τραγουδίστρια έκλεισε με τρόπο μαγικό την Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων
Με αφορμή την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι
Έκλεισε την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων
Ο ήρωας που έγινε αποδιοπομπαίος τράγος
«Σκεφτείτε ότι η Βουλή των Αντιπροσώπων χειροκροτεί αυτούς που έσφαξαν σχεδόν 40.000 ανθρώπους», είπε για τις ΗΠΑ
Μετά την κατάθεση του διευθυντή της υπηρεσίας
Μια τρίτη αρκούδα περίμενε απέξω
Πώς ο συνιδρυτής του LinkedIn προβλέπει την εξαφάνιση των κλασσικών θέσεων εργασίας
Απών ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν
Στα όρια στατιστικού λάθους οι αμφίρροπες πολιτείες - Κερδίζει έδαφος η αντιπρόεδρος των ΗΠΑ
Kαταδικάστηκε για «μισθοφορική δράση»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.