- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Bαλτιμόρη: Δεν υφίσταται ανησυχία για το παγκόσμιο εμπόριο μετά την πρόσκρουση του Dali στην γέφυρα
Η καταστροφική κατάρρευση της γέφυρας που έκλεισε το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι απίθανο να προκαλέσει μια νέα μεγάλη κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα των ΗΠΑ ή να εκτοξεύσει τις τιμές των αγαθών, λόγω της άφθονης και αυξανόμενης πλεονάζουσας χωρητικότητας στα υπόλοιπα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής, λένε οικονομολόγοι και ειδικοί στα logistics.
Με έξι ανθρώπους να εξακολουθούν να αγνοούνται μετά τη σύγκρουση φορτηγού πλοίου που κατέστρεψε τη γέφυρα Francis Scott Key, παρέμενε ασαφές πόσο καιρό η υπερκατασκευή θα απέκλειε την είσοδο του λιμανιού.
«Είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε. Έχουμε άφθονη χωρητικότητα για να απορροφήσουμε οποιαδήποτε αύξηση της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε στο Reuters ο εκπρόσωπος του λιμανιού της Βιρτζίνια, Τζο Χάρις.
Το λιμάνι με έδρα το Νόρφολκ θεωρείται σημαντικός κόμβος, λόγω της εγγύτητάς του με τη Βαλτιμόρη, αλλά τα λιμάνια της Σαβάνα και του Μπρούνσγουικ, στη Τζόρτζια, ήταν επίσης έτοιμα να δεχθούν πλοία, δήλωσε εκπρόσωπος της Αρχής Λιμένων της Τζόρτζια.
Πρόκειται για σημαντική πρόοδο μετά τις εικόνες, υπερφορτωμένων από κίνηση, λιμανιών και του χάους στην αλυσίδα εφοδιασμού του 2021 και του 2022, που εκτόξευσε τις τιμές και τροφοδότησε τον πληθωρισμό, καθώς οι Αμερικανοί έκαναν αφειδώς αγορές εισαγόμενων αγαθών που προέρχονταν από την πανδημία COVID-19.
Bαλτιμόρη: Απειροελάχιστες οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο
«Η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στο Μέριλαντ αποτελεί άλλη μια υπενθύμιση της ευπάθειας των ΗΠΑ σε σοκ της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά το γεγονός αυτό θα έχει μεγαλύτερες οικονομικές επιπτώσεις για την οικονομία της Βαλτιμόρης παρά σε εθνικό επίπεδο», έγραψε σε σημείωμά του ο Ryan Sweet, επικεφαλής οικονομολόγος της Oxford Economics για τις ΗΠΑ.
«Δεν αναμένουμε ότι οι διαταραχές στο εμπόριο ή τις μεταφορές θα είναι ορατές στο αμερικανικό ΑΕΠ και οι επιπτώσεις στον πληθωρισμό είναι ελάχιστες», πρόσθεσε.
Ο Ryan Peterson, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εφοδιαστικής Flexport, δήλωσε ότι με τη Βαλτιμόρη να διακινεί μόνο 1,1 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ισοδύναμου μεγέθους είκοσι ποδιών πέρυσι - καταλαμβάνοντας τη 12η θέση στις ΗΠΑ - οι όποιες επιπτώσεις στις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων και στο κόστος μεταφοράς από τη διακοπή θα είναι πολύ μικρότερες από τις αυξήσεις που προκαλούνται από τα φορτία που εκτρέπονται από τη διώρυγα του Σουέζ λόγω των επιθέσεων στη ναυσιπλοΐα της Ερυθράς Θάλασσας από την ομάδα των μαχητών Χούτι στην Υεμένη.
Toπικός αντίκτυπος
Ο αντίκτυπος στους περισσότερους από 2.000 εργαζόμενους του λιμανιού της Βαλτιμόρης που φορτώνουν και εκφορτώνουν φορτηγά πλοία θα μπορούσε να είναι σημαντικός εάν το κλείσιμο διαρκέσει περισσότερο από λίγες ημέρες.
Οι λιμενεργάτες είναι ημερομίσθιοι, δήλωσε ο επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Λιμενεργατών Local 333 στη Βαλτιμόρη, που σημαίνει ότι εργάζονται μόνο όταν υπάρχει φορτίο προς διακίνηση.
Το λιμάνι απασχολεί 15.000 εργαζομένους, ενώ επιπλέον 140.000 θέσεις εργασίας εξαρτώνται από τη δραστηριότητα του, σύμφωνα με το γραφείο του κυβερνήτη του Μέριλαντ Γουές Μουρ.
Πηγή: Reuters