- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ιαπωνία: Νέα στοιχεία στο φως για τις αγωνιώδεις στιγμές μέχρι να ενημερωθούν οι πιλότοι για το φλεγόμενο αεροσκάφος
Οι πιλότοι του αεροπλάνου της Japan Airlines στο οποίο επέβαιναν 379 άνθρωποι δεν είδαν το αεροσκάφος με το οποίο συγκρούστηκαν την Τρίτη κατά την προσγείωσή τους στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας.
Όταν ρωτήθηκε για το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε πέντε από τους έξι ανθρώπους που επέβαιναν στο Bombardier Dash 8, με το οποίο έγινε η σύγκρουση, ο εκπρόσωπος της JAL σημείωσε:«Δεν μπορούσαμε να έχουμε οπτική επαφή (με το αεροπλάνο της ακτοφυλακής), μας αφηγήθηκαν οι πιλότοι. Λένε πως ήταν τη στιγμή ακριβώς που οι ρόδες ακουμπούσαν στο έδαφος ή ήταν έτοιμες να ακουμπήσουν, που ένοιωσαν μια πρόσκρουση».
«Ο ένας από τους τρεις πιλότους μας είπε πως είδε ένα αντικείμενο ακριβώς πριν από την πρόσκρουση», πρόσθεσε.
Ιαπωνία: Οι πιλότοι δεν γνώριζαν πως φλεγόταν το αεροπλάνο
Σύμφωνα ακόμα με πληροφορίες από τον Guardian, οι πιλότοι του Airbus δεν γνώριζαν πως είχε ξεσπάσει φωτιά στην άτρακτο, κάτι για το οποίο ενημερώθηκαν από τα μέλη του πληρώματος.
Η επικεφαλής αεροσυνοδός ήταν αυτή που ενημέρωσε το πιλοτήριο για τη φωτιά, καθώς το πλήρωμα καμπίνας χρειαζόταν άδεια για να ανοίξει τις εξόδους κινδύνου, ανέφερε το εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο ΝΗΚ.
Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ωστόσο, η καμπίνα είχε γεμίσει με καπνό και ο χώρος γινόταν όλο και πιο ζεστός και αποπνικτικός, τα μωρά έκλαιγαν και οι άνθρωποι φώναζαν να ανοίξουν οι πόρτες.
Υπήρχαν οκτώ έξοδοι κινδύνου, αλλά η εκκένωση ξεκίνησε από δύο «τσουλήθρες» στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου λόγω της πυρκαγιάς. Άλλη μία έξοδος στην πίσω αριστερή πλευρά ήταν ασφαλής από τη φωτιά, ωστόσο, καθώς το σύστημα ενδοεπικοινωνίας είχε καταρρεύσει, το πιλοτήριο δεν έδωσε την άδεια να λειτουργήσει.
Χρειάστηκαν 18 λεπτά για την εκκένωση ολόκληρου του αεροσκάφους, με τον πιλότο να πατάει τελευταίος τον ασφαλτοτάπητα του αεροδρομίου, το απόγευμα της Τρίτης.
Σημειώνεται πως Ιάπωνες, Γάλλοι, Βρετανοί και Καναδοί ερευνητές έχουν κινητοποιηθεί για να εξακριβώσουν τα αίτια του δυστυχήματος. Ο καταγραφέας πτήσης και ο καταγραφέας φωνής από το Dash 8 της ακτοφυλακής είχαν βρεθεί, σε αντίθεση με εκείνους του επιβατικού αεροσκάφους που ακόμη αναζητούνται.
Στη δημοσιότητα οι απομαγνητοφωνήσεις των οδηγιών του πύργου ελέγχου
Οι απομαγνητοφωνήσεις των οδηγιών του πύργου ελέγχου που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τις αρχές φαίνεται να δείχνουν ότι το αεροσκάφος της Japan Airlines είχε λάβει άδεια προσγείωσης, αλλά ότι εκείνο της ακτοφυλακής είχε κληθεί να τροχοδρομήσει μέχρι ένα σημείο αναμονής κοντά στον διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης.
Αξιωματούχος της ιαπωνικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας είπε στους δημοσιογράφους ότι δεν υπάρχει ένδειξη σε αυτές τις απομαγνητοφωνήσεις ότι το αεροπλάνο της ακτοφυλακής είχε λάβει άδεια απογείωσης.
Ο κυβερνήτης του είπε ότι εισήλθε στον διάδρομο αφού έλαβε άδεια, σύμφωνα με αξιωματούχο της ακτοφυλακής, ενώ ταυτόχρονα παραδέχτηκε ότι δεν υπάρχει κάποια ένδειξη στις απομαγνητοφωνήσεις πως του είχε δοθεί άδεια να το κάνει.
«Το υπουργείο Μεταφορών υποβάλλει αντικειμενικό υλικό και θα συνεργαστεί πλήρως με την ... έρευνα για να διασφαλίσει ότι θα εργαστούμε από κοινού για να λάβουμε όλα τα πιθανά μέτρα ασφαλείας ώστε να αποτραπεί πιθανή επανάληψη», είπε στους δημοσιογράφους ο υπουργός Μεταφορών Τετσούο Σάιτο.
Το Ιαπωνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών ερευνά το περιστατικό με τη συμμετοχή υπηρεσιών στη Γαλλία, όπου κατασκευάστηκε το αεροπλάνο Airbus, και στη Βρετανία, όπου κατασκευάστηκαν οι δύο κινητήρες Rolls-Royce, ανέφεραν άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Το Συμβούλιο ανέκτησε τον καταγραφέα φωνής από το αεροσκάφος της ακτοφυλακής, ανέφεραν οι αρχές.
Το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους εξετάζουν οι αρχές
Στο μεταξύ, η αστυνομία του Τόκιο ερευνά εάν πιθανή ανθρώπινη αμέλεια οδήγησε σε θανάτους και τραυματισμούς, έγινε γνωστό από πολλά μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του πρακτορείου ειδήσεων Kyodo και της επιχειρηματικής εφημερίδας Nikkei.
Εκπρόσωπος της αστυνομίας δήλωσε ότι έχει συσταθεί ειδική μονάδα η οποία ερευνά τον διάδρομο προσγείωσης - απογείωσης και σκοπεύει να πάρει καταθέσεις από τους εμπλεκόμενους.
«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έγινε ανθρώπινο λάθος», δήλωσε ο Χιρογιούκι Κομπαγιάσι πρώην πιλότος της JAL. «Σε γενικές γραμμές επιτρέπεται μόνο σε ένα αεροσκάφος να εισέλθει στον διάδρομο, αλλά, παρά το γεγονός ότι δόθηκε άδεια προσγείωσης, το αεροσκάφος της ακτοφυλακής βρισκόταν στον διάδρομο», πρόσθεσε.
Με πληροφορίες από Guardian