Κοσμος

Ξανά στις «ράγες» το νυχτερινό δρομολόγιο Παρίσι - Βερολίνο μετά από 10 χρόνια

Η νυχτερινή αμαξοστοιχία μεταξύ Βερολίνου και Παρισιού ήταν πάγιο αίτημα από τους ταξιδιώτες

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Παρίσι - Βερολίνο: Ξανά στις «ράγες» το νυχτερινό δρομολόγιο - Η νυχτερινή αμαξοστοιχία μεταξύ Βερολίνου και Παρισιού ήταν πάγιο αίτημα από τους ταξιδιώτες

Το πρώτο νυχτερινό τρένο από το Βερολίνο προς το Παρίσι εδώ και σχεδόν μια δεκαετία έφτασε στο σταθμό Gare de l'Est του Παρισιού στις 10.24 το πρωί της Τρίτης, γεγονός που χαιρετίστηκε ως στιγμή ορόσημο που αφορά τις εναλλακτικές λύσεις για τα ταξίδια στην Ευρώπη.

Ξανά στις «ράγες» το νυχτερινό δρομολόγιο Παρίσι - Βερολίνο μετά από 10 χρόνια © EPA/CLEMENS BILAN

Με γεμάτες θέσεις έγινε το παρθενικό ταξίδι

Το παρθενικό ταξίδι της νέας «σύνδεσης με το Βερολίνο» αναχώρησε από τη γερμανική πρωτεύουσα στις 8.18 το βράδυ της Δευτέρας, με πλήρεις θέσεις και με τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών, Κλεμάν Μπον, ο οποίος είχε αγκαλιάσει τον Γερμανό ομόλογό του, Φόλκερ Βίσινγκ, πριν αναχωρήσει.

Ο Beaune εμφανίστηκε στο Παρίσι περιγράφοντας το ταξίδι του ως "υπέροχο". Είπε χαρακτηριστικά: "Ο κ. Beune δήλωσε ότι το ταξίδι του ήταν υπέροχο: «Είναι μια καλή αρχή. Είναι ένα σύμβολο που χρειαζόμαστε αυτή τη στιγμή, γιατί χρειαζόμαστε θετικά έργα, περιβαλλοντικά και ευρωπαϊκά έργα».

Επευφημίες για την επιστροφή του δρομολογίου

Το τρένο επευφημήθηκε κατά μήκος της διαδρομής του. Πριν από τις 6 π.μ. στο Στρασβούργο, τοπικοί πολιτικοί που κυμάτιζαν γαλλικές, γερμανικές και ευρωπαϊκές σημαίες είχαν συγκεντρωθεί στην πλατφόρμα καθώς το τρένο περνούσε.

Η νυχτερινή αμαξοστοιχία μεταξύ Βερολίνου και Παρισιού ήταν πάγιο αίτημα από ταξιδιώτες, ντόπιους πολιτικούς και πράσινους ακτιβιστές εδώ και χρόνια. Σηματοδοτεί μια επιστροφή στην εύνοια του «αργού ταξιδιού» και των καθαρότερων επιλογών μετά την απώλεια των νυχτερινών τρένων από τον ανταγωνισμό από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και τα τρένα υψηλής ταχύτητας στις αρχές του αιώνα, με πολλές υπηρεσίες τρένων να κλείνουν.

Η σύνδεση θα εκτελείται από τις γαλλικές και γερμανικές εθνικές εταιρείες τρένων, SNCF και Deutsche Bahn, ενώ το τροχαίο υλικό θα παρέχεται από την αυστριακή εταιρεία τρένων ÖBB, της οποίας τα τρένα «Nightjet» διασχίζουν ήδη την κεντρική Ευρώπη. Το 2020, ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, είπε ότι στοχεύει να εγκαινιάσει 10 νέες νυχτερινές υπηρεσίες μέχρι το 2030.

Η γαλλική κυβέρνηση επένδυσε 100 εκατ. ευρώ για να αναζωογονήσει το εθνικό δίκτυο και να προετοιμάσει νέα βαγόνια για υπηρεσία. Εν τω μεταξύ, η Deutsche Bahn στοχεύει να επεκτείνει τις νυχτερινές σιδηροδρομικές συνδέσεις της σε 13 άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις σε συνεργασία με άλλους φορείς.