Κοσμος

Aitana: Ποιο είναι το πρώτο ισπανικό AI μοντέλο που κερδίζει έως και 10.000 ευρώ το μήνα

Μέσα σε λίγους μήνες έχει καταφέρει να αποκτήσει περισσότερους από 121.000 followers στο Instagram

Newsroom
10’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Aitana: Ποιο είναι το πρώτο ισπανικό AI μοντέλο που κερδίζει έως και 10.000 ευρώ το μήνα - Μέσα σε λίγους μήνες έχει καταφέρει να αποκτήσει περισσότερους από 121.000 followers στο Instagram

Η Aitana, μια πληθωρική 25χρονη με ροζ μαλλιά από τη Βαρκελώνη, «βλέπει» το inbox της να κατακλύζεται από δεκάδες προσωπικά μηνύματα διασημοτήτων που της ζητούν ραντεβού. Αλλά το μοντέλο αυτό δεν είναι πραγματικό, δημιουργήθηκε από τους σχεδιαστές της, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη.

Η Aitana, το πρώτο Ισπανικό μοντέλο που δημιουργήθηκε από την ΑΙ, γεννήθηκε στη μέση μιας δύσκολης περιόδου. Το περασμένο καλοκαίρι, ο Rubén Cruz, ο σχεδιαστής της και ιδρυτής του πρακτορείου μοντέλων «The Clueless», περνούσε μια δύσκολη φάση επειδή δεν είχε πολλούς πελάτες.

«Ξεκινήσαμε να αναλύουμε τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε και συνειδητοποιήσαμε ότι πολλά projetcs τέθηκαν σε αναμονή ή ακυρώθηκαν λόγω προβλημάτων πέρα ​​από τον έλεγχό μας. Συχνά ήταν λάθος του influencer ή του μοντέλου και όχι λόγω προβλημάτων σχεδίασης», είπε ο Cruz στο Euronews.

Αποφάσισαν λοιπόν να δημιουργήσουν το δικό τους influencer για να το χρησιμοποιήσουν ως πρότυπο για τα brands που τους προσέγγιζαν.

Έτσι, δημιούργησαν την Aitana, της οποίας η εμφάνιση πλησιάζει την τελειότητα. Το virtual μοντέλο μπορεί να κερδίσει έως και 10.000 ευρώ το μήνα, σύμφωνα με τον δημιουργό του, αλλά ο μέσος όρος είναι περίπου 3.000 ευρώ.

«Το κάναμε για να βγάλουμε μεγαλύτερο κέρδος και να μην εξαρτόμαστε από άλλους ανθρώπους που έχουν εγωισμούς, που έχουν κολλήματα ή που θέλουν απλώς να βγάλουν πολλά χρήματα ποζάροντας», λέει ο Cruz.

Η Aitana έχει πάνω από 120.000 χιλιάδες followers στο Instagram

Η Aitana κερδίζει κάτι παραπάνω από 1.000 ευρώ ανά διαφήμιση και πρόσφατα έγινε το πρόσωπο της Big, μιας εταιρείας αθλητικών συμπληρωμάτων, και σαν να μην έφτανε αυτό, ανεβάζει φωτογραφίες της με εσώρουχα στο Fanvue, μια πλατφόρμα παρόμοια με την OnlyFans.

Μέσα σε λίγους μόνο μήνες έχει καταφέρει να αποκτήσει περισσότερους από 121.000 followers στο Instagram και οι φωτογραφίες της έχουν χιλιάδες προβολές και reactions. Λαμβάνει ακόμη και προσωπικά μηνύματα από διασημότητες που δεν γνωρίζουν ότι δεν είναι πραγματικό πρόσωπο.

«Μια μέρα, ένας γνωστός ηθοποιός από τη Λατινική Αμερική έστειλε μήνυμα για να της ζητήσει να βγούνε ραντεβού. Αυτός ο ηθοποιός έχει περίπου 5 εκατομμύρια ακόλουθους και κάποιοι από την ομάδα μας παρακολουθούσαν την τηλεοπτική του σειρά όταν ήταν παιδιά», δήλωσε ο Cruz. «Δεν είχε ιδέα ότι η Aitana δεν υπήρχε».

Πώς δημιουργείς ένα virtual μοντέλο

Κάθε εβδομάδα η ομάδα του πρακτορείου έχει μια συνάντηση για να σχεδιάσει τα επόμενα βήματα της Aitana. Αυτοί αποφασίζουν τι θα κάνει μέσα στην εβδομάδα, ποια μέρη θα επισκεφτεί και ποιες φωτογραφίες θα ανεβάσουν για να τροφοδοτήσουν τους followers που θέλουν να μάθουν για αυτήν.

Αλλά δεν υπάρχουν πραγματικές φωτογραφίσεις, ούτε αλλαγές γκαρνταρόμπας, απλώς ένας συνδυασμός ειδικών στην τεχνητή νοημοσύνη που χρησιμοποιούν το Photoshop για να δώσουν τη δυνατότητα στο μοντέλο να περάσει το Σαββατοκύριακο στη Μαδρίτη, για παράδειγμα.

«Τον πρώτο μήνα, συνειδητοποιήσαμε ότι οι άνθρωποι ακολουθούν ζωές, όχι εικόνες. Εφόσον δεν ζει, έπρεπε να της δώσουμε λίγη πραγματικότητα για να μπορέσουν οι άνθρωποι να συνδεθούν μαζί της με κάποιο τρόπο. Έπρεπε να πούμε μια ιστορία», είπε ο γραφίστας.

Γι' αυτό η Aitana, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μοντέλα των οποίων οι προσωπικότητες συνήθως δεν αποκαλύπτονται ώστε να μπορούν να αποτελέσουν «κενό καμβά» για τους σχεδιαστές, έχει μια πολύ ξεχωριστή «προσωπικότητα».

Δημιουργήθηκε ως λάτρης του fitness, αποφασιστική και με σύνθετο χαρακτήρα. Στον ιστότοπό της ορίζει τον εαυτό της ως εξωστρεφή και συμπονετική.

«Πολλή σκέψη έχει γίνει για την Aitana. Τη δημιουργήσαμε με βάση αυτό που αρέσει περισσότερο στην κοινωνία. Σκεφτήκαμε τα γούστα, τα χόμπι και οτιδήποτε τρεντάρει τα τελευταία χρόνια», εξηγεί ο Cruz.

Αφού ανέλυσαν τις τάσεις, συνειδητοποίησαν ότι η οριεντάλ κουλτούρα είχε γίνει πολύ ευρωπαϊκή τα τελευταία χρόνια, έτσι προσπάθησαν να το αποτυπώσουν στα ροζ μαλλιά και στην gamer πλευρά της.

Μετά την επιτυχία της Aitana, ακολούθησε και η Maia

Η Aitana γνώρισε τέτοια επιτυχία που οι σχεδιαστές της έχουν ήδη δημιουργήσει ένα δεύτερο εικονικό μοντέλο που ονομάζεται Maia, «λίγο πιο ντροπαλή». Τα ονόματα δεν επιλέχθηκαν τυχαία, καθώς και τα δύο περιέχουν το ακρωνύμιο της τεχνητής νοημοσύνης (AI).

Το πρακτορείο έχει πλημμυρίσει από αιτήματα από brands που θέλουν το δικό τους εξατομικευμένο AI μοντέλο. «Θέλουν να έχουν μια εικόνα που δεν είναι πραγματικό πρόσωπο και που αντιπροσωπεύει τις αξίες της εταιρίας τους, έτσι ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα συνέχειας εάν πρέπει να απολύσουν κάποιον ή δεν μπορούν πλέον να βασίζονται σε αυτόν», λέει ο Cruz.

Υπάρχει επίσης πολύ μεγάλη εξοικονόμηση κόστους. Όταν το πρακτορείο, το οποίο συνεργαζόταν με πραγματικούς influencers, συνειδητοποίησε τι κέρδιζαν, το βρήκαν «παράλογο».

«Η Kim Kardashian βγάζει ένα εκατομμύριο ευρώ για μια φωτογραφία στο Instagram και δεν θεραπεύει τον καρκίνο. Κανείς δεν κερδίζει ένα εκατομμύριο ευρώ για να ανεβάσει μια φωτογραφία σε ένα κοινωνικό δίκτυο, μου φαίνεται παράλογο», λέει.

Το πρακτορείο πιστεύει ότι αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των τιμών στην βιομηχανία των influencers και να δώσει ώθηση στις μικρές εταιρείες που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες.

Η σεξουαλοποιημένη εικόνα των virtual μοντέλων έχει προκαλέσει ανησυχίες

Ωστόσο, αυτή η νέα μόδα δεν πέρασε απαρατήρητη και έχει δεχτεί αρκετές κριτικές. Πολλοί ανησυχούν ότι η μη ρεαλιστική τελειότητα τέτοιων μοντέλων θα μπορούσε να επηρεάσει τη νεότερη γενιά προκαλώντας της εμμονές με την απόκτηση του τέλειου σώματος.

Υπάρχει επίσης κριτική για την έντονα σεξουαλοποιημένη εικόνα των μοντέλων που δημιουργούνται. Σε αυτές τις κατηγορίες το πρακτορείο απαντά ότι απλώς ακολουθούν την αισθητική που έχουν ήδη δημιουργήσει οι ίδιοι οι πραγματικοί influencers και τα brands.

«Αν δεν ακολουθήσουμε αυτήν την αισθητική, οι εταιρίες θα σταματήσουν να ενδιαφέρονται. Για να αλλάξετε αυτό το σύστημα, πρέπει να αλλάξετε το όραμα των brands. Ο κόσμος γενικά έχει σεξουαλοποιηθεί», κατέληξε ο Cruz.