- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Γαλλία: Αλλαγές στη μετακίνηση στους δρόμους - Τα ραντάρ και οι νέες πινακίδες
Στον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο της πόλης του Στρασβούργου, στη Γαλλία, θα τεθούν σε λειτουργία από αρχές Νοεμβρίου δύο συστήματα ραντάρ που θα εντοπίζουν παραβάτες ακόμη κι αν τηρούν το όριο ταχύτητας. Αλλά για ποιον λόγο; Στην περίπτωση αυτήν δεν θα παίζει ρόλο η ταχύτητα, αλλά πόσοι βρίσκονται μέσα στο ίδιο το αυτοκίνητο και σε ποια λωρίδα αυτό κινείται.
Από τα τέλη του 2021 η αριστερή λωρίδα προορίζεται μόνο για αυτοκίνητα με πολλούς, πάνω από δύο, επιβάτες σε ώρα αιχμής. Τα ραντάρ θα εντοπίζουν τους παραβάτες και θα τους στέλνουν τη λυπητερή. Η αριστερή λωρίδα είναι επίσης ανοιχτή για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πράσινη περιβαλλοντική πλακέτα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των επιβαινόντων. Μια νέα πινακίδα κυκλοφορίας, ένα λευκός ρόμβος σε μπλε φόντο, δείχνει ποιοι επιτρέπεται να κινηθούν σε αυτήν τη λωρίδα. Όσοι παραβλέπουν την πινακίδα πρέπει να περιμένουν πρόστιμο ύψους 135 ευρώ.
Λιγότεροι ρύποι, γρηγορότερες διαδρομές
Ξεχωριστές λωρίδες διέλευσης για ομάδες επιβατών σε ένα αυτοκίνητο δοκιμάζονται επίσης στη Γκρενόμπλ, τη Ρεν, τη Λυών, τη Λιλ και τη Νάντη. Δεν πρόκειται για μια συνεχόμενη διαδρομή πολλών χιλιομέτρων αλλά ανά τμήματα. Σύντομα θα εγκατασταθούν εκεί και ραντάρ για την παρακολούθηση του μέτρου. Διότι, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα το υπουργείο Περιβάλλοντος στο Παρίσι, η ρύθμιση, που ελέγχεται μόνο σποραδικά από την αστυνομία, παραβιάζεται τόσο συχνά, ώστε να τίθεται σε κίνδυνο ο λόγος για τον οποίο υπάρχουν χωριστές λωρίδες, δηλαδή να φτάνει κανείς ταχύτερα στον προορισμό του σε ώρες αιχμής. Οι κάμερες ελέχγου ταχύτητας μπορούν να ανιχνεύσουν αν ένα ή περισσότερα άτομα κάθονται στο αυτοκίνητο. Το υπουργείο Περιβάλλοντος ελπίζει ότι οι χωριστές λωρίδες θα μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, αν οι εργαζόμενοι πηγαίνουν στον προορισμό τους με λιγότερα αυτοκίνητα από ότι πριν. Τα μποτιλιαρίσματα θα είναι λιγότερα και οι μετακινήσεις στη συγκεκριμένη λωρίδα κυκλοφορίας θα γίνουν πιο γρήγορες. Όλα αυτά θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους πολίτες να χρησιμοποιούν το ίδιο αυτοκίνητο.
Δεδομένου ότι τα ταξί και τα λεωφορεία επιτρέπεται επίσης να χρησιμοποιούν τη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας και έτσι να φτάνουν πιο γρήγορα στον προορισμό τους, το μέτρο θα πρέπει να ενθαρρύνει τον κόσμο να προτιμά τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Όπως δήλωσε η Λόρα Μαρτέν, εκπρόσωπος της πόλης του Στρασβούργου, στόχος είναι να μειωθεί ο αριθμός των μετακινούμενων που ταξιδεύουν στη μητρόπολη της Αλσατίας μόνοι τους με το αυτοκίνητό τους. Προς το παρόν, το 37,5% του συνόλου των μετακινήσεων στην πόλη γίνεται με αυτοκίνητο. Κατά μέσον όρο, σε ένα αυτοκίνητο επιβαίνουν 1,4 άτομα. Προκειμένου να ενθαρρυνθεί η κοινή χρήση του ίδιου αυτοκινήτου, το φθινόπωρο θα δημιουργηθεί μια πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι εργαζόμενοι στις βιομηχανικές περιοχές του Στρασβούργου θα μπορούν να δικτυωθούν. Σε ένα δεύτερο βήμα, θα δοθούν επίσης οικονομικά κίνητρα. Η συνοριακή πόλη έχει δεσμεύσει 100.000 ευρώ για τον σκοπό αυτό μέχρι το 2025.
Λιγότερο μποτιλιάρισμα
Είναι όμως η προώθηση της προστασίας του κλίματος μαζί με την επιβολή τσουχτερών προστίμων ο σωστός τρόπος; «Αν δεν υπάρχουν έλεγχοι, οι άνθρωποι δεν θα τηρούν τους κανόνες του ΚΟΚ. Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής ζώνης θέλουμε να μειώσουμε τη ρύπανση από την οδική κυκλοφορία και, συνεπώς, τον αριθμό των αυτοκινήτων και να ενισχύσουμε τη χρήση του ΙΧ κοινής χρήσης», δήλωσε η αντιπρόεδρος της ένωσης φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης Ευρωπαϊκή Μητρόπολη του Στρασβούργου (EMS), Μπεατρίς Μπυλού, στην εφημερίδα Les Dernières Nouvelles d'Alsace. Μετά από μια δοκιμαστική φάση ενός μηνός του νέου συστήματος ραντάρ θα κόβονται και θα αποστέλνονται οι κλήσεις με πρόστιμα. Στη Νάντη, στη δυτική Γαλλία, από τον Ιούνιο λειτουργεί ξεχωριστή λωρίδα κυκλοφορίας για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται από κοινού σε μία από τις κύριες οδούς κυκλοφορίας προς την πόλη. Η διαφήμισή της επικεντρώθηκε στα λιγότερα μποτιλιαρίσματα. Η λωρίδα είναι οκτώ λεπτά ταχύτερη από ότι συνήθως για το κέντρο της πόλης. Η Λυών το έπαιξε έξυπνα. Δεν υπάρχουν μόνο διάφορες εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ευκαιριών μεταφοράς πολλών ανθρώπων, αλλά και περίπου δώδεκα στάσεις κατά μήκος της διαδρομής, όπου οι άνθρωποι περιμένουν για να επιβιβαστούν.
Με αυτόν τον τρόπο οι οδηγοί μπορούν αυθόρμητα να δημιουργήσουν διαδρομές και να στρίψουν στην ειδική λωρίδα. Στην Ολλανδία και τη Βρετανία ή στις ΗΠΑ υπάρχουν επίσης ειδικές λωρίδες που προορίζονται για αυτοκίνητα με πολλούς συνεπιβάτες. Στη Γερμανία, ωστόσο, δοκιμάστηκαν περιβαλλοντικές λωρίδες στο Ντίσελντορφ, στις οποίες επιτρέπονταν να κινούνται μόνο λεωφορεία, ταξί, ποδήλατα και ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και ΙΧ με πολλούς επιβάτες. Το εγχείρημα όμως είχε άδοξο τέλος στις αρχές του 2021. Οι ειδικές λωρίδες, οι οποίες σκοπό είχαν να αποτραπεί η απαγόρευση οδήγησης με ντίζελ, είχαν ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλα μποτιλιαρίσματα, ιδίως στις εξόδους σε αυτοκινητοδρόμους.
Πηγή: DW