Κοσμος

Βρετανία: «Υπαιτιότητα» του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας η ταλαιπωρία για 300.000 επιβάτες

116 εκατομμύρια ευρώ το κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Βρετανία: «Υπαιτιότητα» του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας η ταλαιπωρία για 300.000 επιβάτες - 116 εκατομμύρια ευρώ το κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες

Το τεχνικό πρόβλημα στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας που προκάλεσε την ακύρωση χιλιάδων εναέριων δρομολογίων και καθυστερήσεις στις πτήσεις από και προς τη Βρετανία τη Δευτέρα διορθώθηκε και δεν θα προκύψει ξανά, όπως δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της βρετανικής Εθνικής Υπηρεσίας Εναέριας Κυκλοφορίας (NATS).

Η ταλαιπωρία, ωστόσο, συνεχίζεται για τους επιβάτες που ακόμη δεν μπορούν να επιστρέψουν στη Βρετανία, αλλά και αυτούς που θέλουν να φύγουν από τη χώρα καθώς πρόκειται για μία από τις πιο επιβαρυμένες με κίνηση μέρες του χρόνου αφού τελειώνουν οι διακοπές και αρχίζουν τα σχολεία. 

Το γεγονός ότι πρόκειται για περίοδο αιχμής στις μετακινήσεις των ταξιδιωτών σημαίνει ότι σε αυτούς που επηρεάστηκαν δεν προσφέρονται εναλλακτικές πτήσεις για μέρες.

Συνολικά ακυρώθηκαν περίπου 2000 πτήσεις που επηρεάζουν αντίστοιχα 300.000 επιβάτες, όταν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αναγκάστηκαν να εισάγουν χειροκίνητα τα σχέδια πτήσεων μετά το τεχνικό πρόβλημα που έπληξε τη δυνατότητα αυτόματης επεξεργασίας των σχεδίων πτήσεων. 

Τουλάχιστον 280 πτήσεις ακυρώθηκαν χθες, Τρίτη (29.08), σημαντικά λιγότερες από τη Δευτέρα όταν το αυτόματο σύστημα ελέγχου έκλεισε.

Ως αιτία ερευνάται το ενδεχόμενο ένα λανθασμένα κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης από γαλλική αεροπορική εταιρεία να ευθύνεται για το χάος που προκλήθηκε.

Τα σχέδια πτήσεων κατατίθενται για κάθε αεροσκάφος. Αποστέλλονται σε τυπική μορφή του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και στη συνέχεια μετατρέπονται από κάθε πάροχο υπηρεσιών αεροναυτιλίας – στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου, τη Nats.

Απ’ ότι φαίνεται παρουσιάστηκε πρόβλημα κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας και μπλόκαρε το σύστημα αυτόματου ελέγχου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της NATS Μάρτιν Ρολφ σημείωσε σήμερα ότι το τεχνικό πρόβλημα προκλήθηκε από σχέδιο πτήσης που δεν ήταν «επαρκώς τυπικό».

Ο Μάρτιν Ρολφ είπε ότι το ίδιο σύστημα χρησιμοποιεί το Ηνωμένο Βασίλειο και ο μισός Βόρειος Ατλαντικός Ωκεανός.

Το πρόβλημα αυτό έχει έκτοτε διορθωθεί, όπως υπογράμμισε.

«Εργαστήκαμε απίστευτα σκληρά από την ώρα που αποκαταστήσαμε τη λειτουργία της υπηρεσίας τη Δευτέρα για να εξασφαλίσουμε ότι αυτού του είδους το περιστατικό δεν θα μπορεί να προκύψει ξανά», δήλωσε σήμερα στο BBC.

Η Ryanair επέκρινε την NATS ότι δεν διέθετε εφεδρικό σύστημα. Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται τώρα να βοηθήσουν για την επιστροφή των ταξιδιωτών.

Ο Ρολφ πρόσθεσε ότι η NATS προσπαθεί να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες.

«Βρισκόμαστε σε απίστευτα στενή συνεργασία μαζί τους για να διασφαλίσουμε ότι τους βοηθάμε να ανακάμψουν όσο πιο γρήγορα μπορούν και όσο πιο αποτελεσματικά μπορούν» κατέληξε.

Ο επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) Γουίλι Γουόλς δήλωσε παράλληλα σήμερα στο BBC ότι το κόστος του προβλήματος αυτού για τις αεροπορικές εταιρείες είναι πιθανόν να φτάσει περί τα 100 εκατομμύρια στερλίνες (περίπου 116 εκατομμύρια ευρώ).