- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Banksy: Ένα νέο podcast του BBC ισχυρίζεται ότι κατέχει ηχητικό απόσπασμα με τη φωνή του street artist, ενώ για πρώτη φορά μιλάει γυναίκα που δούλευε μαζί του
Έχουμε θαυμάσει με τα μάτια μας το έργο του και έχουμε αναρωτηθεί πολλές φορές ποιος είναι, τον έχουμε όμως ακούσει; Ένα νέο podcast του BBC ισχυρίζεται ότι κατέχει ηχητικό απόσπασμα με τη φωνή του Banksy.
Το Banksy Story περιλαμβάνει μια ηχογράφηση του 2005, η οποία έχει μεταδοθεί μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες και φέρεται να αποκαλύπτει τη φωνή του διάσημου street artist με τη χαρακτηριστική τέχνη κατά των πολέμων, της ανισότητας, της αστυνομικής αυθαιρεσίας.
Το ηχητικό κλιπ προέρχεται από την εκπομπή All Things Considered του NPR η οποία μεταδόθηκε στις 24 Μαρτίου του 2005, λίγες ημέρες μετά την έκθεση του καλλιτέχνη στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης (ΜΕΤ).
«Υποθέτουμε πως είσαι αυτός που λες πως είσαι, αλλά πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι;», ρωτά ο παρουσιαστής, με το πρόσωπο που υποστηρίζει πως είναι ο Banksy να απαντά: «Α, δεν έχετε καμία εγγύηση γι’αυτό».
Στο τρίλεπτο αυτό απόσπασμα, ο άνθρωπος που παρουσιάζεται ως Banksy αυτοπροσδιορίζεται ως «ζωγράφος και διακοσμητής» και εξηγεί την τάση του να ζωγραφίζει στους τοίχους διαφορετικών πόλεων και χωρών: «Δεν θέλεις να μένεις κολλημένος στα ίδια για πάντα, έτσι δεν είναι;».
Ο ίδιος υποστηρίζει πως στόχος του ήταν να εκτεθεί το έργο του στο ΜΕΤ για 42 ημέρες, όσα και τα 24ωρα που φέρεται να έμεινε κατά λάθος ανάποδα κρεμασμένος ένας Ματίς. Ως προς το έργο του ίδιου και του σπουδαίου Γάλλου ζωγράφου του 20ού αιώνα, για τον Banksy δεν τίθεται ζήτημα σύγκρισης.
«Πιστεύω πως κάποια έργα μου ήταν αρκετά καλά, γι’αυτό σκέφτηκα να τα δώσω για έκθεση. Διαφορετικά, θα τα άφηνα σπίτι και κανείς δεν θα τα έβλεπε. Αν περιμένεις από τους άλλους να κατανοήσουν τι κάνεις, θα περιμένεις για πάντα. Μπορείς κάλλιστα να παρακάμψεις τον μεσάζοντα και να εκθέσεις μόνος σου», έλεγε τότε.
«Μα αυτό που κάνεις είναι παράνομο», τον προκαλεί ο παρουσιαστής, με τον Banksy να απαντά: «Μα γι’ αυτό έχει πλάκα».
«Δεν μπορείς να κάνεις ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά, μπορείς; Αλλά δεν είναι στις προθέσεις μου να συλλαμβάνομαι συχνά. Στόχος είναι να το κάνω όσο μπορώ περισσότερο. Οπότε ναι, πρέπει να τα σκέφτομαι αυτά. Αυτό είναι το θέμα: ο ασυλλόγιστος βανδαλισμός απαιτεί πολύ περισσότερη σκέψη από ό,τι φαντάζονται οι περισσότεροι», προσθέτει ο ίδιος, αναφερόμενος στο ζήτημα της νομιμότητας της τέχνης του.
Παρότι δεν είναι βέβαιο πως ο συνεντευξιαζόμενος είναι Banksy, ο παρουσιαστής μοιάζει ενθουσιασμένος: «Είναι η πραγματική φωνή του Banksy; Δεν ξέρω… αλλά αν είναι αυτός, είναι η πρώτη φορά που τον ακούμε», δηλώνει με ευφορία.
«Σπάει» τη σιωπή της συνεργάτιδα του Banksy
O James Peak, παρουσιαστής του podcast του BBC για τον Banksy, μίλησε για πρώτη φορά και με τη γκαλερίστα Steph Warren, η οποία συνεργάστηκε με τον Banksy στο τυπογραφείο Pictures on Walls στο Shoreditch στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν ήταν στα 20 της.
Πώς ήταν λοιπόν να δουλεύεις με τον Banksy και την ομάδα του εκείνες τις μεθυστικές πρώτες μέρες σε μια περιοχή της εργατικής τάξης που σύντομα θα γινόταν hipsterville;
«Ήταν συναρπαστικό. Το γραφείο ήταν πολύ DIY, ξέρετε, πολύ punk. Όταν ξεκίνησα εκεί, ήμουν το κορίτσι που πακετάριζε, έστελνα τις εκτυπώσεις και μετά τις κουβαλούσα στο ταχυδρομείο της Old Street. Ήταν πολύ συναρπαστικό γιατί ένιωθα ότι μπορούσα να συμμετέχω στο να βοηθήσω στην ανάπτυξή του», αποκάλυψε η Warren.
Στη συνέχεια, η ίδια οργάνωσε την pop-up έκθεση και το κατάστημα Santa's Ghetto, το οποίο στη συνέχεια έγινε ετήσιο γεγονός.
Ο Banksy λειτουργούσε κρυφά σε ένα βαθμό ακόμη και μέσα στην εταιρεία, με την Warren να τον περιγράφει σαν παρατηρητή και παρείσακτο.
«Ήταν αρκετά επιφυλακτικός. Μπορούσες να καταλάβεις ότι είχε πολλά στο μυαλό του. Και δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ τη λέξη ιδιοφυΐα γιατί δεν θα ήθελα να τον αποκαλέσω ιδιοφυΐα! Αλλά είναι ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος. [Είχε] πολλές φιλοσοφίες και έννοιες που απλά δεν καταλάβαινα εκείνη τη στιγμή, αλλά μέσα από το έργο του, μπόρεσα να μάθω», ανέφερε.
Η Warren ισχυρίστηκε ότι μια μέρα της ζήτησε ο Banksy στο γραφείο της να ποζάρει για τη διάσημη πλέον τοιχογραφία του Sweeping It Under the Carpet, η οποία απεικόνιζε μια καμαριέρα στη δουλειά της. Το στένσιλ εμφανίστηκε σε έναν τοίχο στο βόρειο Λονδίνο το 2006.
Δυστυχώς για την Warren, την περίοδο εκείνη εθίστηκε στην ηρωίνη. Στο podcast, ισχυρίζεται ότι ο Banksy «τρομοκρατήθηκε» όταν το έμαθε και την πήγε μια βόλτα για να το συζητήσουν, αλλά εκείνη αρνήθηκε ότι έπαιρνε ναρκτωτικά όταν τη ρώτησε.
Εξηγεί ότι στη συνέχεια ήρθε σε ρήξη με τον Banksy, αφού δεν ήταν διαθέσιμη για το τελευταίο concept store του Banksy, το Santa's Ghetto, στο Λονδίνο το 2006. Το κατάστημα ξέφυγε από τον έλεγχο την πρώτη μέρα λειτουργίας του, με εκατοντάδες ανθρώπους να παλεύουν για να μπουν μέσα, με την ελπίδα να αγοράσουν μία από τις περιορισμένες εκτυπώσεις του καλλιτέχνη.
Η Warren είχε κανονίσει το πρωί ρεπό, αλλά δήλωσε ότι ο Banksy ήταν «έξαλλος» μαζί της, επειδή δεν ήταν εκεί για να διαχειριστεί την ουρά.
Την επόμενη χρονιά, η καλλιτέχνιδα κατηγορήθηκε ότι αντέγραψε εκτυπώσεις του Banksy και τις πούλησε. Η ίδια το αρνιέται σθεναρά αυτό και τελικά αθωώθηκε και δικαστικά.
Δεδομένου ότι η συνεργασία της με τον Banksy τελείωσε κάπως άσχημα, πώς αισθάνεται γι' αυτόν τώρα, κοιτάζοντας πίσω; «Νομίζω ότι αυτό που έχει πετύχει είναι πρωτοφανές και είμαι απλά θυμωμένη με τον εαυτό μου γιατί εύχομαι να είχα καλύτερο μυαλό τότε, ξέρετε, για να δουλέψω πραγματικά σωστά γι' αυτόν», ομολογεί.
Με πληροφορίες από BBC, Guardian