Κοσμος

Η συμβουλή καριέρας του Μπαράκ Ομπάμα στη Gen Z

Το νούμερο 1 επαγγελματικό «μυστικό»

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Μπαράκ Ομπάμα: O πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ μοιράζεται το νούμερο 1 επαγγελματικό μυστικό του για τους νέους 

Το μυστικό για μια επιτυχημένη καριέρα είναι να είσαι ο καλύτερος/η στην επίλυση προβλημάτων, σύμφωνα με τον πρωην πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα.

Ανεξάρτητα των κρίσεων που θα ταράξουν την οικονομία -είτε πρόκειται για την πανδημία, την τεχνητή νοημοσύνη ή την κλιματική αλλαγή - «είναι απαραίτητο να είστε ευρηματικοί και προσαρμοστικοί υπάλληλοι», δήλωσε ο Ομπάμα στο podcast «This Is Working» του LinkedIn News την 1η Ιουνίου.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους Gen Zers, πολλοί από τους οποίους ξεκίνησαν την καριέρα τους σε κατακερματισμένα, υβριδικά ή απομακρυσμένα περιβάλλοντα εργασίας στο αποκορύφωμα της πανδημίας.

«Μάθετε πώς να κάνετε πράγματα»

«Η πιο σημαντική συμβουλή που δίνω στους νέους είναι... να μάθουν πώς να κάνουν πράγματα», εξήγησε ο Ομπάμα.

«Έχω δει σε κάθε επίπεδο ανθρώπους που είναι πολύ καλοί στην περιγραφή προβλημάτων, στο να εξηγούν γιατί κάτι πήγε στραβά ή γιατί κάτι δεν μπορεί να διορθωθεί, αλλά αυτό που πάντα αναζητώ είναι, ανεξάρτητα από το πόσο μικρό ή πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα, κάποιος που λέει: "Αφήστε με να το φροντίσω εγώ"».

Μια στάση του τύπου "ό,τι κι αν είναι αυτό που χρειάζεται, μπορώ να το χειριστώ" στη δουλειά, πρόσθεσε ο πρώην πρόεδρος, θα σας βοηθήσει να χτίσετε μια ισχυρή σχέση με τους συναδέλφους και τους διευθυντές σας. «Όποιος διευθύνει την εταιρεία σας θα το προσέξει, το υπόσχομαι», είπε.

Παρόμοια συμβουλή και από τον Μπιλ Γκέιτς

Και ο Μπιλ Γκέιτς είχε δώσει μια παρόμοια συμβουλή καριέρας τον περασμένο μήνα, κατά τη διάρκεια τελετής αποφοίτησης του Πανεπιστημίου της Βόρειας Αριζόνα

«Προσανατολιστείτε σε καθήκοντα που επιλύουν ένα πρόβλημα», είπε ο ιδρυτής της Microsoft στους φοιτητές. «Όταν περνάτε τις μέρες σας κάνοντας κάτι που λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα, τότε έτσι κάνετε την καλύτερη δουλειά σας. Αναγκάζεστε να είστε πιο δημιουργικοί και έχετε μια ισχυρότερη αίσθηση σκοπού στη ζωή σας».

Τελικά, ο καλύτερος τρόπος για να ξεχωρίσετε σε μια νέα δουλειά -και να θεωρηθείτε πολύτιμος υπάλληλος- είναι να τα καταφέρετε «σε ό,τι σας αναθέσουν», κατέληξε ο Ομπάμα. «Όταν τα πάτε καλά, ο κόσμος θα το προσέξει και θα πει ότι αυτός/η μπορεί να κάνει κάτι».

Με πληροφορίες από CNBC