Κοσμος

Nvidia: Η αγαπημένη των gamers στο κλαμπ του 1 τρισ. δολαρίων

Πώς μπήκε στη μάχη της ΑΙ και έφθασε τις Apple, Αmazon, Microsoft

62222-137653.jpg
A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Nvidia: Η αγαπημένη των gamers στο κλαμπ του 1 τρισ. δολαρίων
@D koi/ Unsplash

Nvidia: Έγινε η πρώτη κατασκευάστρια τσιπ που ξεπέρασε σε κεφαλαιοποίηση το 1 τρισ. δολάρια

Oι gamers την ξέρουν καλά και μάλιστα έχει και ορκισμένους fans έναντι του αντίπαλου δέους της, της AMD. Ο περισσότερος κόσμος ίσως την έχει υπόψη όταν εξετάζει την αγορά laptop. O λόγος για τη Nvidia, η οποία πέτυχε σήμερα, Τρίτη (30/5), ένα αξιοζήλευτο ορόσημο που λίγες άλλες εταιρείες έχουν καταφέρει: η αξία της ξεπέρασε το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια.

Και μπορεί κάποιος να σκεφτεί, πώς γίνεται μια εταιρεία που παράγει επεξεργαστές και κάρτες γραφικών να είναι τόσο πολύτιμη; Ο λόγος είναι πολύ απλός: βρίσκεται στα «συστατικά» εξ ων συντίθενται τα προϊόντα που πουλάει η Nvidia, τα τσιπ.

Η αγορά των τσιπ βρίσκεται ούτως ή άλλως σε ένα ατελείωτο ράλι από πριν την πανδημία του κορωνοϊού. Αυτό φαίνεται και στην τσέπη του καταναλωτή: όλοι έχουμε προσέξει πόσο πολύ έχουν ακριβύνει τα laptops και τα smartphones την τελευταία πενταετία, κάποιοι θα θυμούνται σίγουρα ότι όταν πρωτοβγήκε το 2020 το PlayStation 5 ήταν δυσεύρετο. Αιτία δεν είναι απλά η μεγάλη ζήτηση ή ο πληθωρισμός, αλλά η παγκόσμια έλλειψη σε τσιπ η οποία κορυφώθηκε το 2020, με την έλευση της πανδημίας και με την εκτίναξη στις τιμές των πρώτων υλών για τα τσιπ (όπως το νικέλιο) μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.

Το κλειστό κλαμπ των εταιρειών των τρισεκατομμυρίων

Κάπου εδώ έρχεται η Nvidia, της οποίας οι κάρτες γραφικών δεν χρησιμοποιούνται μόνο στο gaming, αλλά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των προγραμμάτων παραγωγικού ΑΙ, όπως το ChatGPT και το Bard. Eπίσης, οι κάρτες γραφικών χρησιμοποιούνται και για μια άλλη δραστηριότητα: την εξόρυξη κρυπτονομισμάτων.

Η ζήτηση έχει εκτοξευθεί για τα τσιπ της Nvidia, όπως το H100, μιας προηγμένης κάρτας γραφικών (GPU) η οποία μειώνει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για την εκπαίδευση των λεγόμενων γλωσσικών μοντέλων, όπως το ChatGPT.

Έτσι, η Nvidia έγινε η πρώτη κατασκευάστρια τσιπ που ξεπέρασε σε κεφαλαιοποίηση το 1 τρισ. δολάρια και έγινε η έκτη εταιρεία που μπήκε στο ίδιο κλειστό «κλαμπ» με κολοσσούς όπως η Apple, η Αmazon, η Microsoft, η Αlphabet (η μητρική της Google) και η Saudi Aramco.

Oι μετοχές της Nvidia σημείωσαν ράλι πριν μερικές μέρες, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε ότι προβλέπει πωλήσεις 11 δισ. δολαρίων μόνο μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2024. Από την αρχή του χρόνου η μετοχή της εταιρείας έχει ενισχυθεί κατά 172%.

Σημειώνεται ότι προκειμένου να διατηρηθεί πάνω από το 1 τρισ. η κεφαλαιοποίηση της Nvidia, η μετοχή της θα πρέπει να παραμείνει άνω των 404,86 δολαρίων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Ο επικεφαλής της NVIDIA λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει μια νέα εποχή

Σε πρόσφατη ομιλία του στην Ταϊβάν, ο επικεφαλής της Nvidia, Τζένσεν Χουάνγκ, παρουσίασε μια νέα πλατφόρμα υπερυπολογιστή, η οποία θα βοηθάει τις εταιρείες τεχνολογίας στην κατασκευή μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης, όπως με το ChatGPT της OpenAI.

«Αυτό είναι το μέλλον των βιντεοπαιχνιδιών. Η τεχνητή νοημοσύνη θα συμβάλλει στην απόδοση και τη σύνθεση του περιβάλλοντος, αλλά θα ζωντανεύει και τους χαρακτήρες», δήλωσε.

Όπως είπε, η ΑΙ φέρνει μια νέα εποχή στην πληροφορική, όπου «ο καθένας είναι προγραμματιστής», χωρίς να χρειάζεται να έχει τις απαραίτητες γνώσεις. «Έχουμε φτάσει στο σημείο καμπής μιας νέας εποχής της πληροφορικής», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, όμως, ο Χουάνγκ προειδοποίησε ότι η παραδοσιακή τεχνολογική βιομηχανία δεν θα μπορέσει να συμβαδίσει με την πρόοδο της τεχνητής νοημοσύνης.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου
Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου

Οι Έλληνες βουλευτές συνομίλησαν με τοπικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας, κατανοώντας τις καθημερινές προκλήσεις της ουκρανικής κοινωνίας

Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;
Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;

Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.