Κοσμος

Πώς οι επιστήμονες έφτιαξαν κεφτέ από μαμούθ

Το κρέας από κύτταρα κερδίζει περισσότερο έδαφος

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κεφτέδες
© Unsplash

Κεφτές από μαμούθ, η ανακάλυψη-λύση στην κλιματική κρίση - Το κρέας από κύτταρα κερδίζει περισσότερο έδαφος

Ένας κεφτές από μαμούθ έχει δημιουργηθεί από εταιρεία καλλιέργειας κρέατος, «ανασταίνοντας» τη σάρκα των προ πολλού εξαφανισμένων ζώων.

Το έργο έχει ως στόχο να καταδείξει τις δυνατότητες του κρέατος που καλλιεργείται από κύτταρα, χωρίς τη σφαγή ζώων, και να αναδείξει τη σχέση μεταξύ της μεγάλης κλίμακας κτηνοτροφίας και της καταστροφής της άγριας ζωής και της κλιματικής κρίσης.

Ο κεφτές μαμούθ παράχθηκε από την Vow Food, μια αυστραλιανή εταιρεία, η οποία ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση στο καλλιεργημένο κρέας.

Υπάρχουν δεκάδες εταιρείες που εργάζονται για την αντικατάσταση του συμβατικού κρέατος, όπως το κοτόπουλο, το χοιρινό και το βόειο κρέας. Αλλά η Vow Foods στοχεύει να αναμείξει και να συνδυάσει κύτταρα από μη συμβατικά είδη για να δημιουργήσει νέα είδη κρέατος.

Η εταιρεία έχει ήδη διερευνήσει τις δυνατότητες περισσότερων από 50 ειδών, όπως αλπάκα, βουβάλι, κροκόδειλος, καγκουρό, παγώνια και διάφορα είδη ψαριών.

Το πρώτο καλλιεργημένο κρέας που θα πωληθεί στους πελάτες θα είναι το ιαπωνικό ορτύκι, το οποίο η εταιρεία αναμένει ότι θα βρίσκεται σε εστιατόρια στη Σιγκαπούρη φέτος.

«Έχουμε πρόβλημα αλλαγής συμπεριφοράς όσον αφορά την κατανάλωση κρέατος», δήλωσε ο George Peppou, διευθύνων σύμβουλος της Vow Food.

«Ο στόχος είναι η μετάβαση μερικών δισεκατομμυρίων κρεατοφάγων από την κατανάλωση [συμβατικής] ζωικής πρωτεΐνης στην κατανάλωση πραγμάτων που μπορούν να παραχθούν σε ηλεκτροδοτούμενα συστήματα».

«Και πιστεύουμε ότι ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχουμε αυτό είναι να εφεύρουμε το κρέας. Ψάχνουμε για κύτταρα που είναι εύκολο να αναπτυχθούν, πραγματικά νόστιμα και θρεπτικά, και στη συνέχεια αναμειγνύουμε και συνδυάζουμε αυτά τα κύτταρα για να δημιουργήσουμε πραγματικά νόστιμο κρέας».

Η αρχική ιδέα προήλθε από τον Bas Korsten της δημιουργικής εταιρείας Wunderman Thompson: «Στόχος μας είναι να ξεκινήσουμε μια συζήτηση για το πώς τρώμε και πώς μπορούν να μοιάζουν και να έχουν γεύση οι μελλοντικές εναλλακτικές λύσεις. Το καλλιεργημένο κρέας είναι κρέας, αλλά όχι όπως το ξέρουμε».

Οι φυτικές εναλλακτικές λύσεις για το κρέας είναι πλέον συνηθισμένες, αλλά το καλλιεργημένο κρέας αναπαράγει τη γεύση του συμβατικού κρέατος. Το καλλιεργημένο κρέας - κοτόπουλο από το Good Meat - πωλείται προς το παρόν μόνο στους καταναλωτές στη Σιγκαπούρη, αλλά δύο εταιρείες έχουν περάσει πλέον από διαδικασία έγκρισης στις ΗΠΑ.

Κανείς δεν έχει δοκιμάσει ακόμη τον κεφτέ μαμούθ. «Δεν έχουμε δει αυτή την πρωτεΐνη εδώ και χιλιάδες χρόνια», δήλωσε ο Wolvetang. «Έτσι, δεν έχουμε ιδέα για το πώς θα αντιδράσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα όταν την τρώμε. Αλλά αν το κάναμε ξανά, θα μπορούσαμε σίγουρα να το κάνουμε με έναν τρόπο που θα το έκανε πιο εύγευστο».

Η μεγάλης κλίμακας παραγωγή κρέατος, ιδίως βοδινού κρέατος, προκαλεί τεράστια ζημιά στο περιβάλλον, ενώ πολλές μελέτες διαπιστώνουν ότι πρέπει να μειωθεί σημαντικά η κατανάλωση κρέατος στις πλούσιες χώρες προκειμένου να τερματιστεί η κλιματική κρίση.

Το καλλιεργούμενο κρέας χρησιμοποιεί πολύ λιγότερη γη και νερό από τα ζώα και δεν παράγει εκπομπές μεθανίου. Η Vow Food δήλωσε ότι η ενέργεια που χρησιμοποιεί προέρχεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές και ότι ο εμβρυϊκός ορός βοοειδών, ένα μέσο ανάπτυξης που παράγεται από έμβρυα βοοειδών, δεν χρησιμοποιείται σε κανένα από τα εμπορικά της προϊόντα. Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα επενδύσεις ύψους 56 εκατ. δολαρίων.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου
Ουκρανία: Ο Γιώργος Σταμάτης και η Κατερίνα Σπυριδάκη βίωσαν τη σκληρή πραγματικότητα του πολέμου

Οι Έλληνες βουλευτές συνομίλησαν με τοπικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας, κατανοώντας τις καθημερινές προκλήσεις της ουκρανικής κοινωνίας

Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;
Η έκρηξη των podcast στις αμερικανικές εκλογές 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης ή πολιτικής επιρροής;

Οι στρατηγικές και των δύο υποψηφίων υπογραμμίζουν πως το podcasting είναι πλέον ένα κρίσιμο μέρος της εργαλειοθήκης των πολιτικών μέσων

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.